Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Ubuntu 9.04 branden!!  (gelezen 2763 keer)

[OPGELOST] Ubuntu 9.04 branden!!
« Gepost op: 2009/04/24, 19:28:01 »
Ik heb geprobeerd om ubuntu 9.04 te branden op zowel me pc als me laptop.

Als ik later de cd check op fouten voor dat ik ubuntu installeer krijg ik 1 error. Ik heb nu al 4-5 cds verkloot. Toen ik 8.10 wou branden had ik er 6 cds verkloot.

Ik heb al op de forum gezocht en kwam aan bij dat je moest branden met het laagste snelheid dat heb ik zo wel op brasero gedaan als Nero linux 3.

Ik wordt hier helemaal niet goed van. Ubuntu 1 van de fijnste distros die er is maar waarom gebeurt dit nou weer.. ik dacht ik bestel anders een cd maar te veel aanvragen dus hebben ze het uitezet. Jongens AUB iemand een ander oplossing?
« Laatst bewerkt op: 2009/04/26, 18:06:20 door shinger »

Re: Ubuntu 9.04 branden!!
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/24, 19:35:29 »
Ik installeer bijna nooit nog met cd's maar wel via USB stick en Unetbootin.
Dit gaat ook veel sneller en je moet geen cd's meer schrijven.
http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html#Installereren_vanaf_USB
« Laatst bewerkt op: 2016/01/29, 19:44:11 door asilnevs »
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline Jan E.

  • Lid
Re: Ubuntu 9.04 branden!!
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/24, 19:41:20 »
Als er zoveel CD's naar de kl*ten gaan, kan je je natuurlijk af gaan vragen of je brander nog wel in orde is, of dat je zelf misschien iets structureel niet goed doet.

Vuistregel is in ieder geval dat je een ISO altijd met een zo laag mogelijke snelheid moet branden. En dat is natuurlijk volledig afhankelijk van je PC en je brander. Verder kan natuurlijk je brander stuk zijn. Dat is vast wel te testen. Of probeer eens een ander brandprogramma.


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline heir4c

  • Lid
Re: Ubuntu 9.04 branden!!
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/24, 20:08:16 »
Of andere cd's, hangt af van hoe oud je hardware (cd-drive) is. Had altijd problemen met branden (oude cddrive) Had cd's van goed en bekend merk (TDK, sony, enz...) Tot ik FujiFilm cd's gebruikte, sindsdien geen problemen meer. Dus, probeer verschillende merken, ook de minder bekende, om uit te maken welke de beste is. Ook audio cd's waar opstaat: enkel voor audio, kan je toch gebruiken voor een iso te branden. En probeer eens K3b.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: Ubuntu 9.04 branden!!
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/24, 20:22:33 »
Mijn brander moet op ongeveer 10 a 16X, niet lager of hoger. Dan mislukken er ontzettend veel CD's, geen idee wie wat waar hoe :)
Op de chat te vinden als debiantux

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Ubuntu 9.04 branden!!
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/24, 22:35:29 »
kom anders even in westervoort langs,

binnenkort heb ik de originele cd's maar even branden wil ik ook met alle plezier voor je doen.

ik denk idd dat het een hardware probleem is mbt je brander,, is het een laptop of een pc, indien een pc heb ik nog wel een brandertje voor je liggen.

Re: Ubuntu 9.04 branden!!
« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/24, 23:07:47 »
Heb ook wel vaker problemen gehad met branden van dvd's/cd's.
Dit kan liggen aan de firmware, hardware of type cd's/dvd's.

Meestal werkt het al als ik andere types probeerde, maar ook na een firmware update van mijn brander.

Re: Ubuntu 9.04 branden!!
« Reactie #7 Gepost op: 2009/04/24, 23:12:53 »
Wellicht overbodige vraag...
Maar heb je de md5sum gecheckd?
"Pinky, are you pondering what I'm pondering?"
Um, I think so, Brainie, but why would anyone want to Pierce Brosnan?

Offline jan11000

  • Lid
Re: Ubuntu 9.04 branden!!
« Reactie #8 Gepost op: 2009/04/24, 23:18:10 »
Probeer een ander merk?
Koop goede merk cd's, ja als je de goedkoopste koopt heb je vaker problemen.

Meer info hoe je een dvd/cd na het branden kunt testen.
www.cdfreaks.com, ga naar het forum.

Wat zie je indien je een cd/dvd test:

Wat is de optimale snelheid om deze te branden.
Of er variatie in kwaliteit is in de spindel(100 stuks), dus ook of je deze nog eens moet gaan kopen.
Of de kwaliteiet goed is.
Of de dvd/cd bij je brander past.(firmware niet goed voor deze dvd/cd).
Of je op het hoogst mogelijke kwaliteit brand.
Indien er problemen met branden zijn, dan met testen zie je meteen waarom.
etc.

JimZ

  • Gast
Re: Ubuntu 9.04 branden!!
« Reactie #9 Gepost op: 2009/04/24, 23:28:25 »
Ook handig:

Gebruik CD-RW's, kosten inmiddels ook drie keer niks en dan zit je na een mislukking tenminste niet met weer een onderzetter i.p.v. en bruikbare CD.

Gr,
Jim

Re: Ubuntu 9.04 branden!!
« Reactie #10 Gepost op: 2009/04/26, 10:49:50 »
Ik heb het denk ik opgelost door een Image te downloaden van een ANDERE server.

Ik downloade normaal altijd images van Universiteit twente. Ik had met 8.10 toen zelfde probleem.. Nu heb ik de hash gechecked van de iso's op zowel universiteit twente en tu delft en bleek niet het zelfde te zijn. Dus even Tu delft gebrand en toch nog maar even op laag snelheid en die deed het opeens wel... dus misschien kan het zijn dat de ISO's van universiteit twente beetje corrupt zijn???

Waarom ik dit zeg is omdat ik toen bang was wat me met 8.10 overkwam dat ik straks dus ook allemaal cdtjes weg kon gooien. Had ik een LiveUSB gemaakt via een aangemaakte virtualbox. De liveUSB bleek dus ook een soort dergelijke fout te geven tijdens installatie dat zeg maar cd niet goed gebrand is of hardeschijf niet goed is.

Re: Ubuntu 9.04 branden!!
« Reactie #11 Gepost op: 2009/04/26, 11:04:38 »
Als meerdere personen even de verschillende ISO's binnen halen en met elkaar vergelijken, kunnen we wellicht dit foutje van UniTwente valideren en aan hun doorgeven :)
Op de chat te vinden als debiantux

Re: Ubuntu 9.04 branden!!
« Reactie #12 Gepost op: 2009/04/26, 11:57:49 »
Het is al een paar keer gezegd, het ligt waarschijnlijk aan de lagere brandsnelheid. Probeer die van Twente nog een keer te branden op de laagst mogelijke snelheid. 10 tegen 1 dat ook die het doet.

Groeten!

Offline vds

  • Lid
Re: Ubuntu 9.04 branden!!
« Reactie #13 Gepost op: 2009/04/26, 12:21:58 »
Ik heb het denk ik opgelost door een Image te downloaden van een ANDERE server.

Ik downloade normaal altijd images van Universiteit twente. Ik had met 8.10 toen zelfde probleem.. Nu heb ik de hash gechecked van de iso's op zowel universiteit twente en tu delft en bleek niet het zelfde te zijn. Dus even Tu delft gebrand en toch nog maar even op laag snelheid en die deed het opeens wel... dus misschien kan het zijn dat de ISO's van universiteit twente beetje corrupt zijn???

Waarom ik dit zeg is omdat ik toen bang was wat me met 8.10 overkwam dat ik straks dus ook allemaal cdtjes weg kon gooien. Had ik een LiveUSB gemaakt via een aangemaakte virtualbox. De liveUSB bleek dus ook een soort dergelijke fout te geven tijdens installatie dat zeg maar cd niet goed gebrand is of hardeschijf niet goed is.


ik heb mijn iso ook gedownload van Universiteit Twente.geen probleem met de iso of de cd.zonder probleem geeinstalleerd.
Registered User # 531403


Toshiba  Laptop 17 inch type Satellite L670-Ubuntu 11.10

Offline Jan E.

  • Lid
Re: Ubuntu 9.04 branden!!
« Reactie #14 Gepost op: 2009/04/26, 12:46:25 »
Hee, drommelsch.. kom niet aan Twente, ja!...  XD


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Re: Ubuntu 9.04 branden!!
« Reactie #15 Gepost op: 2009/04/26, 18:04:32 »
Ik heb dus toen ook gebrand met meerdere 2 verschillende brandprogrammas op zowel hoog als laage snelheid en op zowel me pc als me laptop.

JimZ

  • Gast
Re: [OPGELOST] Ubuntu 9.04 branden!!
« Reactie #16 Gepost op: 2009/04/26, 19:29:12 »
En als, zoals shinger zegt, de hashwaardes niet overeenkomen dan helpt branden op wat voor snelheid dan ook natuurlijk helemaal niets.

Gr,
Jim

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Re: [OPGELOST] Ubuntu 9.04 branden!!
« Reactie #17 Gepost op: 2009/04/26, 19:32:27 »
Mijn 9.04 komt ut twente en doet het prima! geen probleen in een keer goed op de cd bij 10x. Aan die servers ligt het dus niet.
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10