Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Compiz met fglrx op ati x1400 mobility GUTSY  (gelezen 1731 keer)

Offline dotjan

  • Lid
Compiz met fglrx op ati x1400 mobility GUTSY
« Gepost op: 2007/10/20, 18:39:34 »
Hallo,

Ik probeer Compiz werkende te krijgen op mijn laptop Fujitsu Siemens Amilo Pi 1536 met Gutsy op. Ik heb de restricted driver fglrx geinstalleerd en daarbij xglserver. Zo krijg ik Compiz werkende, maar ik heb het gevoel dat het niet zo vlotjes gaat als Feisty met XGL. Ook heb ik gemerkt dat "xglinfo" zegt "direct rendering: no" en dat fglrx na reboot "mesa" zegt ipv "ati". Na sommige reboots staat er terug "ati", en bij sommige delen in te schakelen (compiz) krijg ik percies terug "mesa".

Iemand die erges een duidelijke uitleg heeft hoe je Compiz werkende krijgt met de gesloten driver van ATI ?

Zal dit in de toekomst wel beter werken als ATI met nieuwe drivers komt?

Alvast bedankt.

Offline Hanssun

  • Lid
Compiz met fglrx op ati x1400 mobility GUTSY
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/20, 20:31:25 »
de meeste problemen  in Compiz zijn met de ATI grafische kaarten ik denk dat het wachten is op betere drivers.

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
Compiz met fglrx op ati x1400 mobility GUTSY
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/20, 20:37:17 »
met fglrx moet je de glx sessie gebruiken, in gutsy doe je dat door het pakket xserver-xgl te installeren. Daarna opnieuw opstarten en dan zou het moeten werken.
Zo niet post dan de inhoud van /etc/X11/xorg.conf hier. Het kan zijn dat de composite optie is ingeschakkeld.

Compiz met fglrx op ati x1400 mobility GUTSY
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/20, 21:09:29 »
Ik hoor dat er eind oktober een nieuwe fglrx komt. Hiermee zou het wél mogelijk moeten zijn om met (door de driver ondersteunde) ATI kaarten Compiz in aigxl te draaien.

Is het ook waar?

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
Compiz met fglrx op ati x1400 mobility GUTSY
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/20, 21:33:47 »
Citaat van: blackdrive
Ik hoor dat er eind oktober een nieuwe fglrx komt. Hiermee zou het wél mogelijk moeten zijn om met (door de driver ondersteunde) ATI kaarten Compiz in aigxl te draaien.

Is het ook waar?
In ieder geval zeer binnenkort! Dan kun je inderdaad met fglrx compiz draaien zonder dat de xgl sessie nodig is. Dit zou een hele grote stap vooruit zijn. ATI of eigenlijk amd heeft een gedeelte van de drivers vrijgegeven waardoor de ontwikkelingen steeds sneller gaan.

Offline dotjan

  • Lid
Compiz met fglrx op ati x1400 mobility GUTSY
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/20, 22:04:35 »
ah bedankt voor de reacties.