Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Playon linux vraagt ??  (gelezen 387 keer)

Playon linux vraagt ??
« Gepost op: 2014/01/02, 19:33:29 »
Forum,

Als ik via playonlinux een probleem wil rapporteren dan krijg ik een opmerking, zie bijlage.

Hoe kan ik dit oplossen?

Spidey-Westland
Spidey-Westland
Release:   22.04 Codename:   jammy

Offline vanadium

  • Lid
Re: Playon linux vraagt ??
« Reactie #1 Gepost op: 2014/01/02, 20:15:18 »
Met "bijwerken" bedoelen ze: een meer recente versie installeren. Ze aanvaarden geen bugrapporten van de ietwat oudere versie, die bij jou geïnstalleerd is. Je hebt playonlinux wellicht uit het softwarecentrum geïnstalleerd. Daar blijft de versie behouden (behalve voor zeer kritische bugs). Ik zou dus eenvoudig geen problemen rapporteren. Wil je dat wel, dan zal je playonlinux zelf moeten herinstalleren buiten de softwarebronnen om. Is niet noodzakelijk moeilijk, maar als je minder technische interesse in het besturingssysteem hebt, en het gewoon zonder meer wil gebruiken, dan zou ik het niet doen.

Re: Playon linux vraagt ??
« Reactie #2 Gepost op: 2014/01/02, 20:23:06 »
Met "bijwerken" bedoelen ze: een meer recente versie installeren. Ze aanvaarden geen bugrapporten van de ietwat oudere versie, die bij jou geïnstalleerd is. Je hebt playonlinux wellicht uit het softwarecentrum geïnstalleerd. Daar blijft de versie behouden (behalve voor zeer kritische bugs). Ik zou dus eenvoudig geen problemen rapporteren. Wil je dat wel, dan zal je playonlinux zelf moeten herinstalleren buiten de softwarebronnen om. Is niet noodzakelijk moeilijk, maar als je minder technische interesse in het besturingssysteem hebt, en het gewoon zonder meer wil gebruiken, dan zou ik het niet doen.

Als je als gebruiker geen simpel deb-bestand kunt installeren (download --> dubbelklik --> Installeren --> klaar) omdat dat te technisch is, dan weet ik het ook niet meer...
http://www.playonlinux.com/en/download.html

Offline vanadium

  • Lid
Re: Playon linux vraagt ??
« Reactie #3 Gepost op: 2014/01/02, 20:33:38 »
Zoals gezegd, vistaus, dat is inderdaad niet noodzakelijk moeilijk. Ik wil nu niet muggenziften, maar ook installatie van een deb is niet altijd eenvoudig: mogelijk moet je nog dependencies installeren. Dan is het al helemaal niet meer een klikkerdeklik gebeuren dat zichzelf wijst. Software gebruiken uit het softwarecentrum is het meest directe en veiligste wat je kan doen.

Re: Playon linux vraagt ??
« Reactie #4 Gepost op: 2014/01/02, 20:48:16 »
"veiligste" Dat hangt ervanaf. In dit geval komt de playonlinux-deb in het Softwarecentrum direct van de makers af... als je de deb op hun website niet vertrouwd dan vertrouw je de deb in het Softwarecentrum dus ook niet :) Trouwens, tegenwoordig installeert het Softwarecentrum automatisch afhankelijkheden. Dit is Ubuntu, niet Slackware ;)