Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Karmic Koala Poster Ede, flyers en website!  (gelezen 9618 keer)

Re: Karmic Koala Poster Ede, flyers en website!
« Reactie #25 Gepost op: 2009/10/19, 18:47:21 »
Komen er ook flyers van meer locatie's
En kan Ronnie deze flyers ook aanlevern in het aanmaak formaat zodat mensen hem gemmakkelijk kunnen wijzigen voor andere locatie's.

Re: Karmic Koala Poster Ede, flyers en website!
« Reactie #26 Gepost op: 2009/10/19, 19:24:29 »
Mooie site! Nou de laatste spelfouten eruit en wat zinnen herformuleren en dan is het helemaal mooi:
- parties moet zijn party's.
- "In oktober komt er een nieuwe release uit van Ubuntu, Karmic Koala of 9.10". Moest deze zin 2 keer lezen, ik zou ipv "of" "9.10 oftewel Karmic Koala" of iets dergelijks gebruiken.
- "Naast de programma's die standaard met Karmic Koala mee komen is er ook een zeer uitgebreid aanbod aan programma's zo te installeren, slechts een paar klikken.". Ik zou "slechts" vervangen met "binnen" of "in een".
- Open source moet zijn óf open source óf Open Source.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Karmic Koala Poster Ede, flyers en website!
« Reactie #27 Gepost op: 2009/10/20, 01:29:29 »
Bedankt Thomas, ik heb de flyers en posters ondertussen binnen.

@Dooitze de Jong: De source van de flyer zal ik binnenkort eens online zetten als ej die wil hebben.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Karmic Koala Poster Ede, flyers en website!
« Reactie #28 Gepost op: 2009/10/20, 17:17:17 »
Mooie site! Nou de laatste spelfouten eruit en wat zinnen herformuleren en dan is het helemaal mooi:
[langelijstmetfouten]
@Thomas: Toch maar even het concept in de community gooien volgende keer :D
Volgend jaar met 10.04 hopelijk een betere poster en flyer, want dit geeft niet echt een goede (eerste) indruk.

Re: Karmic Koala Poster Ede, flyers en website!
« Reactie #29 Gepost op: 2009/10/20, 18:51:00 »
@ Femke, thx!

@ Luuk: Heb je eigenlijk wel zelf naar de poster en flyer gekeken? Want die grote lijst aan fouten waar Autostatic het over heeft, heeft volgens mij betrekking op de website, niet op het drukwerk. Maar ook het drukwerk is niet geheel foutloos, en dat had idd. voorkomen kunnen worden door het op het forum te posten.
« Laatst bewerkt op: 2009/10/20, 19:07:05 door Thomas de Graaff »

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Karmic Koala Poster Ede, flyers en website!
« Reactie #30 Gepost op: 2009/10/20, 21:07:10 »
@ Luuk: Heb je eigenlijk wel zelf naar de poster en flyer gekeken? Want die grote lijst aan fouten waar Autostatic het over heeft, heeft volgens mij betrekking op de website, niet op het drukwerk.

'o Course heb ik de flyer en poster gekeken, ik ga niet iets afzeiken negatief beoordelen als ik het zelf niet heb gezien ;)
Kwam zelf war foutjes tegen in de teksten van de poster en flyer, had bij het bericht van Autostatic niet helemaal hoed gelezen dus dacht dat die ook bij de flyer+poster hoorden.

Nothing on the hand, mensen, ik heb weer eens ergens overheen gelezen!

Re: Karmic Koala Poster Ede, flyers en website!
« Reactie #31 Gepost op: 2009/10/20, 21:16:52 »
@ Luuk: Kan je die foutjes in de teks van de flyer en poster eens aangeven? Tot nu toe is er volgens mij maar één foutje in de tekst op het drukwerk naar voren gekomen in deze draad. Als je er meer hebt gezien zoals je aangeeft, dan kunnen we daar weer van leren he.

Offline chaos7

  • Lid
Re: Karmic Koala Poster Ede, flyers en website!
« Reactie #32 Gepost op: 2009/10/20, 21:43:07 »
thanks voor de flyers
ik ga ze voorzichtig op de leestafel leggen op het werk.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Karmic Koala Poster Ede, flyers en website!
« Reactie #33 Gepost op: 2009/10/20, 21:45:11 »
thanks voor de flyers
ik ga ze voorzichtig op de leestafel leggen op het werk.
Met smijten trek je meer aandacht, hoor. XD

Offline Dave

  • Lid
Re: Karmic Koala Poster Ede, flyers en website!
« Reactie #34 Gepost op: 2009/10/20, 23:11:54 »
Och, bij iemand in de bus gooien is beter dan niets. :) We hebben namelijk heel veel Ubuntu flyers, en als die niet verspreid worden, sja.. dan gaan ze waarschijnlijk gebruikt worden om de kachel mee aan te maken.

Heb ze in ieder geval gedownload en ga ze hier en daar plaatsen.
Ophangen in deze uithoek(Sluis) zal nutteloos zijn.

Offline chaos7

  • Lid
Re: Karmic Koala Poster Ede, flyers en website!
« Reactie #35 Gepost op: 2009/10/21, 07:09:05 »
thanks voor de flyers
ik ga ze voorzichtig op de leestafel leggen op het werk.
Met smijten trek je meer aandacht, hoor. XD
ik denk dat een agressieve methode van ¨verkopen¨ niet werkt.
en ik heb al een behoorlijke reputatie op het werk.
voorzichtig is denk ik in dit geval beter, onopgemerkt door de strot douwen. XD XD
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline peter5

  • Lid
Re: Karmic Koala Poster Ede, flyers en website!
« Reactie #36 Gepost op: 2009/10/21, 11:07:47 »
Ik ga ze nu aanvragen! Ik ga ze dan op school uitdelen !!
Ik kom ook naar de release party! Ik wou daar wat laten zien van een nieuw systeem dat ik in PHP en Javascript heb gemaakt!
Ubuntu 10.04 voor homeserver en werk pc - iPhone - iPad Wifi 16GB - Packard Bell Dot S met Ubuntu 10.10.

Ubuntu Center! Mijn interpretatie van iTunes (open source, wordt nog aan gewerkt): https://bitbucket.org/peterwilli/ubuntu-center

Re: Karmic Koala Poster Ede, flyers en website!
« Reactie #37 Gepost op: 2009/10/21, 12:41:33 »
@Thomas, wil nog wel kwijt dat ik de flyers en site er mooi en verzorgd uit vind zien. Goed visitekaartje :)

Re: Karmic Koala Poster Ede, flyers en website!
« Reactie #38 Gepost op: 2009/10/21, 16:35:47 »
@Thomas, wil nog wel kwijt dat ik de flyers en site er mooi en verzorgd uit vind zien. Goed visitekaartje :)
Dank aan Ronnie (drukwerk) en Cumulus007 (site) en Raggar (site) hiervoor. :) 

@ Peter, welke Releaseparty kom je? (flyers gaan vandaag nog op de post)

Kijk eens aan waar ik de flyer vandaag tegenkwam. ;)



Ik ben de poster en flyers ook in ruime mate tegengekomen op de Universiteit van Wageningen, op het station in Ede, en Arnhem, en ik heb me laten vertellen dat de bibliotheken van Arnhem binnenkort ook voorzien gaan worden van de poster en flyers. :)

Offline Double12

  • Lid
Re: Karmic Koala Poster Ede, flyers en website!
« Reactie #39 Gepost op: 2009/10/21, 18:14:22 »
Uitstekende locatie, als de bus weer eens op zich laat wachten hebben mensen alle tijd om zo'n flyer eens grondig te lezen. :)

Offline chaos7

  • Lid
Re: Karmic Koala Poster Ede, flyers en website!
« Reactie #40 Gepost op: 2009/10/22, 19:38:37 »
Dan ga ik hier maar eens wat bushokjes versieren!!

euhhh, je mag niet zomaar overal wat plakken hoor.
er zijn speciale plakplaatsen.
ik weet niet of het slim is om alles vol te plakken met reclame voor een mooi product op plaatsen waar het niet mag. lijkt mij meer een antireclame.
heb jaren in arnhem gewoont en ik weet dat de gemeente je niet erg aardig vindt als je overal gaat plakken, sterker nog ze zijn niet te beroerd om de politie er achter aan te zetten om dit tegen te gaan.

van mij mag je maar denk er wel een tweede keer over na waar je gaat plakken.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Re: Karmic Koala Poster Ede, flyers en website!
« Reactie #41 Gepost op: 2009/10/22, 20:15:49 »
Idd. het is niet netjes om zomaar overal te plakken. Ik ben daar iets te makkelijk mee geweest. Daar heb ik nu wel een beetje spijt van. Ik heb namelijk een hekel aan reclame overal, en nu heb ik daar zelf aan meegedaan. Niet het einde van de wereld, maar wel iets om even bij stil te staan.

Re: Karmic Koala Poster Ede, flyers en website!
« Reactie #42 Gepost op: 2009/10/23, 14:10:22 »
Luuk, over de release parties heb je gelijk. Op het foldertje moeten ook de downloadlocatie, het forum en shipit genoemd worden. De mensen die niet vlak bij Ede wonen, moeten ook gelegenheid hebben om het te proberen.

Ik heb een Engelse folder vertaald in het Nederlands, waar dit soort gegevens opstaan. Gewoon op A4 uit te printen, voorkant en achterkant, in drieën vouwen, en je hebt een leuke folder.

Introductie-flyer.pdf

introductie-flyer.odg

p.s. Graag een controle op fouten! :)
« Laatst bewerkt op: 2009/10/28, 12:33:42 door Thomas de Graaff »

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Karmic Koala Poster Ede, flyers en website!
« Reactie #43 Gepost op: 2009/10/23, 16:31:23 »
Thomas, zeker een leuke flyer, mijn taal kennis, is niet van die aard om te controleren.
De flyer zal ik zeker gaan gebruiken voor promotie van Ubuntu.

Offline Catharina

  • Lid
    • http://www.mingos.nl
Re: Karmic Koala Poster Ede, flyers en website!
« Reactie #44 Gepost op: 2009/10/23, 18:09:03 »
Mooie folder!

Volgens mij een paar foutjes, maar ben ook geen Neerlandicus:

Installeerd moet zijn installeert

Spelletjes kan spelen, moet zijn spelletjes kunt spelen

informatie kan vindent moet zijn informatie kunt vinden

Met Ubuntu kan je veilig, moet zijn met Ubuntu kun je veilig






Offline Thijsg

  • Lid
Re: Karmic Koala Poster Ede, flyers en website!
« Reactie #45 Gepost op: 2009/10/23, 18:14:05 »
Spelletjes kan spelen, moet zijn spelletjes kunt spelen

Met Ubuntu kan je veilig, moet zijn met Ubuntu kun je veilig
Ik dacht dat het beiden goed is. M.i. is kan beter geschikt voor een folder. Zometeen komt Cumulus007 eraan, die heeft hier ook wel een mening over. ;)

Re: Karmic Koala Poster Ede, flyers en website!
« Reactie #46 Gepost op: 2009/10/23, 19:22:36 »
'kunt' is formeler dan 'kan'.
Aangezien er in het hele document getutoyeerd wordt (er staat her en der nog wel 'u', zou dat overal vervangen met 'je') zou je dus ook op veel plekken 'kan' kunnen gebruiken.

Het is 'gevaar lopen op', niet 'gevaar lopen van':
"Wetende dat je geen gevaar loopt van hackers, virussen en spyware."
Moet dan ook zijn:
"Wetende dat je geen gevaar loopt op hackers, virussen en spyware."
Of misschien zelfs:
"Wetende dat je geen gevaar loopt op aanvallen van hackers, virussen en spyware."

Daarnaast staat er een onjuistheid in het document:
"Werkt Ubuntu naar behoren, start dan opnieuw op en kies deze keer voor “Installeer Ubuntu”."
Dat is niet volgens mij niet waar, je kunt het installatie proces ook vanuit de LiveCD omgeving starten voor zover ik weet.

En een discussiepunt:
"Ubuntu is sneller en stabieler dan Windows"
Ik vind dit nogal een tendentieuze stelling en zou het er zelf uitlaten. Het is ook appels met peren vergelijken.

Voor de rest: mooi documentje!

« Laatst bewerkt op: 2009/10/23, 19:46:38 door AutoStatic »

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Karmic Koala Poster Ede, flyers en website!
« Reactie #47 Gepost op: 2009/10/23, 19:49:42 »
@ Luuk: Kan je die foutjes in de teks van de flyer en poster eens aangeven? Tot nu toe is er volgens mij maar één foutje in de tekst op het drukwerk naar voren gekomen in deze draad. Als je er meer hebt gezien zoals je aangeeft, dan kunnen we daar weer van leren he.

Zeker weten? Nou, komtiedanhè.

Bij de eerste (die grote): Ik vind de zin "Ubuntu & business = a match!?" erg onprofessioneel overkomen. Lijkt me duidelijker als je al die tekens gewoon voluit schrijft. Trouwens, "!?" kan natuurlijk écht niet in een folder... :D De logo's onderaan vind ik erg rommelig overkomen. De prijs en de website staan er ook nog eens doorheen. Verder vind ik de poster gewoon onlogisch opgebouwd, helemaal rechtsbovenaan staan de datum en tijd, de plaats en prijs staan weer onderaan, etc.
Bij de tweede: Nog een keer, jammer van de vele logo's aan de onderkant. Staat een beetje rommelig vind ik. De link naar de site staat midden in de logo's, dus die valt niet zo snel op. De Ubuntutjes bovenaan staan een beetje te ver naar links, en zijn pixellig, maar ik weet niet of je dat ziet op de gedrukte versie.
En bij de derde: Weinig op aan te merken. Had wel voor een ander screenshot gekozen, een die de gehele desktop laat zien oid. Ook jammer dat de koala er met z'n hoofd welgeteld één letter (ÉÉN HELE LETTER) heeft afgedekt!

Nu vinden jullie mij waarschijnlijk een zuerpeit, maar al deze foutjes laten het wat minder professioneel overkomen!

Re: Karmic Koala Poster Ede, flyers en website!
« Reactie #48 Gepost op: 2009/10/23, 21:02:00 »
@ Luuk: Ok, dus geen extra fouten in de tekst. De titel van de lezing: "Ubuntu & business = a match!?" wordt bepaald door degene die de lezing geeft. Daar hebben we dus geen invloed op.
De rest van je punten vind ik waardevolle kritiek, niks mis mee hoor. :)

Re: Karmic Koala Poster Ede, flyers en website!
« Reactie #49 Gepost op: 2009/10/23, 21:15:16 »
Ik de foutjes zoals aangegeven eruit gehaald. U vervangen door je, toch gekozen voor kan ipv. kunt omdat dat minder formeel is.

Dat Ubuntu sneller en stabieler is dan Windows heb ik laten staan. Ik hoor regelmatig van mensen die al jaren een Ubuntu constant hebben draaien zonder problemen, dat hoor ik van Windows nooit. Maar dit is zeker een punt van discussie denk ik. Dat Ubuntu sneller is dan windows, dat merk ik regelmatig (computer van mijn vader met Vista... net stroop, terwijl de hardware vele malen beter is dan die van mijn oude ubuntu laptopje die lekker draait). Zie bijvoorbeeld dit filmpje voor een ander voorbeeld:
http://www.youtube.com/watch?v=ymbB8RT6Aas&feature=player_embedded

Het opnieuw opstarten van de live-cd na het testen, daar heb ik voor gekozen omdat je niet weet wat er allemaal voor applicaties worden gestart door gebruikers. Ik denk dat applicaties die gestart zijn van invloed kunnen zijn op het installatieproces? Maar als dat niet zo is zal ik het aanpassen. Dus als ik dat verkeerd zie, meld het even!


Hier staat de (verbeterde) flyer, wie nog een keer wil nakijken, graag, want ook verbeteringen kunnen fouten opleveren.

Introductie-flyer.pdf

introductie-flyer.odg
« Laatst bewerkt op: 2009/10/28, 12:34:08 door Thomas de Graaff »