Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: display port  (gelezen 563 keer)

display port
« Gepost op: 2015/04/15, 13:56:38 »
Beste lieden,

Kan het kloppen dat Ubuntu/Kubuntu/mint etc (nog) geen display ports ondersteund?
Ik heb een nieuwe grafische kaart waar een DVI poort en heel veel displaypoorten op zitten. Op die machine heb ik twee monitoren draaien
en de monitor die ik met een adapter op de displayport heb aangesloten wordt niet herkend.

Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Offline vanadium

  • Lid
Re: display port
« Reactie #1 Gepost op: 2015/04/15, 19:33:18 »
In het algemeen moet Ubuntu daar weg mee kunnen, maar het kan zijn dat specifieke, en vooral recente, grafische kaarten niet goed ondersteund worden. Mogelijk moet je voor de grafische kaart een proprietaire driver installeren.

Re: display port
« Reactie #2 Gepost op: 2015/04/15, 23:24:34 »
Zou kunnen hoor, het is een van de nieuwste gforce serie. Nu zijn beide bureaubladen een soort van in elkaar geschoven op een enkel scherm.
Ik ga zeer binnenkort toch over van Kubuntu op Mint en dan zal ik gelijk naar externe drivers gaan zoeken. Mijn ervaring is echter wel dat Nvidia over het algemeen best vriendelijk is voor Linux, dus het zou me verbazen als er geen oplossing binnen bereik is.
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Re: display port
« Reactie #3 Gepost op: 2015/04/16, 09:37:32 »
en de monitor die ik met een adapter op de displayport heb aangesloten wordt niet herkend.
Verdachte 1.  ;)

Re: display port
« Reactie #4 Gepost op: 2015/04/16, 09:50:24 »
Op Windows wordt de monitor met adapter/verloopkabel gewoon gedetecteerd, dus als de adapter niet in orde was, zou ook Windows de monitor niet herkennen. Dan kan het ding nog steeds de oorzaak zijn, maar dan eerder dat Kubuntu geen raad met dat ding weet...... Maar het is wel een plausibele optie, dus mijn dank voor het meedenken ;)
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Re: display port
« Reactie #5 Gepost op: 2015/04/16, 10:07:27 »
Ah, dat is essentiĆ«le info die nog ontbrak.  :)

Andere open deur:
Even aan/uit zetten of handmatig input selekteren; soms weet een monitor niet welke input hij moet nemen.
(vooral als je experimenteert met diverse aansluitingen/OS'en/PC's etc)
« Laatst bewerkt op: 2015/04/16, 10:10:43 door VuurVosje »


Re: display port
« Reactie #7 Gepost op: 2015/04/16, 10:56:44 »
Soms is wat lijkt op een open deur intrappen niets anders dan wijzen waar een deur open staat ;) bedankt.
Ik ga e.e.a straks eens proberen.
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.