Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: apt-get: WAARSCHUWING: De volgende pakketten kunnen niet geauthentificeerd...  (gelezen 1239 keer)

Offline bart85

  • Lid
sudo apt-get install samba

Deze waarschuwing krijg ik:
WAARSCHUWING: De volgende pakketten kunnen niet geauthentificeerd worden:
  samba tdb-tools
Wilt u deze pakketten installeren zonder verificatie [j/N]?
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Offline joop905

  • Lid
probeer dit eens:

sudo apt-get purge samba samba-commonsudo apt-get install samba

Offline bart85

  • Lid
WAARSCHUWING: De volgende pakketten kunnen niet geuthentificeerd worden:
samba-common samba-common-bin samba

Nu andere waarschuwingen
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Offline bart85

  • Lid
De programma's zijn geinstalleerd. Wel met een waarschuwing
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Heb je soms een ppa toegevoegd in je systeem?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Mijn vader heeft een soortgelijk probleem. Hij heeft geen pakketbronnen toegevoegd maar soms krijgt ie ineens bij de updates in Updatebeheer "kan pakketten uit onvertrouwde bron niet installeren". sudo apt-get update geeft echter geen melding van ontbrekende sleutels.
Ik volg dit draadje dus even, mocht de TS geen PPA gebruiken en de oplossing vinden, dan kan ik wellicht die oplossing bij mijn vader toepassen.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Deze waarschuwing krijg ik:
WAARSCHUWING: De volgende pakketten kunnen niet geauthentificeerd worden:
De sleutels kan je verversen met de opdrachten:
sudo apt-key update
sudo apt-get update
Welke sleutels je hebt kan je zien met:
sudo apt-key list
http://askubuntu.com/questions/75565/why-am-i-getting-authentication-errors-for-packages-from-an-ubuntu-repository
Klik links bovenin op Documentatie

Offline bart85

  • Lid
Heb je soms een ppa toegevoegd in je systeem?

Nee, ik heb geen ppa toegevoegd. Een kwartier voor de waarschuwing Ubuntu 12.04 geïnstalleerd.
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Offline yJi

  • Lid
Dezelfde melding heb ik ook gekregen bij het installeren van de meeste Brother pakketten.
Maar ja zonder dat draait mijn brother aio A3 niet volledig. Ik denk dat dit veroorzaakt is omdat de .deb bestanden gemaakt zijn via een compilatie van de .lpr files > .deb files.
Toch schijnt dit bij mij zonder problemen te werken in Xubuntu 12.04 LTS.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline redmar

  • Vertaalteam
Die melding betekent dat de pakketten geen handtekening van ubuntu hebben, dwz dat die pakketten niet van ubuntu afkomstig zijn. Dit hoort nooit te gebeuren, dus NIET installeren als je die melding krijgt.

Die melding betekent dat de pakketten geen handtekening van ubuntu hebben, dwz dat die pakketten niet van ubuntu afkomstig zijn. Dit hoort nooit te gebeuren, dus NIET installeren als je die melding krijgt.

Ik heb het nagekeken bij mijn vader die ook die melding krijgt en de pakketten komen van Ubuntu af en sudo apt-key update zegt dat alle sleutels up-to-date zijn.

Offline redmar

  • Vertaalteam
Dan heeft jouw vader een probleem, alle pakketten van ubuntu worden ondertekend, anders kan elk café met open wifi valse updates uitbrengen en alle ubuntu gebruikers infecteren.
Ik zou gokken dat het probleem de mirror is die jouw vader/de vragensteller gebruikt, wellicht heeft die nog niet met de hoofdserver gesynchroniseerd? Probeer eens bij 'softwarebronnen' de 'Hoofdserver' ipv 'Server voor Nederland', lost dat het op?

Hij staat al op Hoofdserver... maar laat maar, probleem is al opgelost met een schone installatie van een andere distro op zijn nieuwe PC ;)