Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: TLS voor IMAP-checker op Kubuntu  (gelezen 1557 keer)

Offline zakhooi

  • Lid
TLS voor IMAP-checker op Kubuntu
« Gepost op: 2006/09/18, 09:29:12 »
Hoi,

Sinds kort gebruik ik Kubuntu (gebruikte laatste jaren redhat, fedora en mandriva).
Ik ben gewend een IMAP/POP/GMAIL checker te gebruiken wat een notificatie in de taskbar/notification area geeft als er een nieuwe mail is ontvangen (ik gebruikte mail-notification onder gnome).
Mijn IMAP server gebruik TLS en dat lijkt op (k)ubuntu een probleem ivm licensies las ik laatst (ik krijg het ook niet geconfigureerd met TLS).

Heeft iemand hier een workaround voor? Misschien een homebrew-TLS-package?
Ik wilt niet een complete mailclient te hoeven draaien om nieuwmail-checking te doen.

Bvd

Saamelainen

  • Gast
TLS voor IMAP-checker op Kubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2006/09/18, 10:28:26 »
In Synaptic,  de pakketmanager in Ubuntu, zitten een aantal mogelijkheden wanneer je met het trefwoord mail notifier of mail notification zoekt. Dat zal in Kubuntu vast ook wel zo zijn.

In de omschrijving lees ik dat je mail-notification ook gewoon in KDE en XFCE kunt gebruiken.  :)

TLS voor IMAP-checker op Kubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2006/09/18, 10:50:40 »
Heb zojuist alle mailcheckers in Ubuntu uitgeprobeerd, doch ik kan niet alle paketten downloaden. Probleempje dus, wordt wel opgelost !
Ik zoek verder, als ik nieuws heb stuur ik dit wel door.
Groetjes ,
Artfreddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Offline zakhooi

  • Lid
TLS voor IMAP-checker op Kubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2006/09/18, 11:44:17 »
Citaat van: Saamelainen
In Synaptic,  de pakketmanager in Ubuntu, zitten een aantal mogelijkheden wanneer je met het trefwoord mail notifier of mail notification zoekt. Dat zal in Kubuntu vast ook wel zo zijn.

In de omschrijving lees ik dat je mail-notification ook gewoon in KDE en XFCE kunt gebruiken.  :)
Dat is ook wel zo, maar zoals je in mijn eerste post kunt lezen zit er geen TLS in en daar gaat het me juist om.
Ik zoek dus een mail-checker voor de taskbar/notification area, voor IMAP/POP/GMAIL  die ook TLS ondersteunt.

Ik denk niet dat je wat zult vinden met de packetmanager....

Saamelainen

  • Gast
TLS voor IMAP-checker op Kubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2006/09/18, 11:51:38 »
Ok. Ik begreep uit je woorden dat je mail-notification naar volle tevredenheid onder Gnome had gebruikt. Vandaar mijn reactie dat die ook onder KDE te gebruiken is.

Misschien komen er dan nog andere bruikbare tips. :)

Offline zakhooi

  • Lid
TLS voor IMAP-checker op Kubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2006/09/18, 19:27:34 »
Ok,

Ik heb een workaround gevonden die werkt:
https://launchpad.net/distros/ubuntu/+source/mail-notification/+bug/44335

Mail-notification doet het bij mij nu MET  TLS.