Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Achtergrond bureaublad  (gelezen 1693 keer)

Offline Icem@n

  • Lid
Achtergrond bureaublad
« Gepost op: 2015/12/13, 22:40:58 »
Ik ben nieuw met ubuntu maar tot nu toe erg enthousiast. Heb alles geinstalleerd op een oude pc met een Aopen i865Gm-i moederbord met onboard intel 82865G video en 512MB Ram.
Alles werkt prima alleen als ik opstart en inlog dan krijg ik ipv de gekozen bureaublad achtergrond een verminkte achtergrond met verticale balken net of er verkeerde instellingen voor de monitor gekozen zijn. De icoontjes en tekst zijn wel goed te lezen.
Als ik de achtergrond wijzig en weer terug ziet alles er goed uit en dat blijft dan ook goed totdat ik uitlog.
Iemand enig idee?

Re: Achtergrond bureaublad
« Reactie #1 Gepost op: 2015/12/13, 23:53:45 »
Die achtergrond staat op een gekoppelde partitie??Zo niet,dan moet die gekoppeld worden zo dat de achtergrond bij opstarten gevonden wordt.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Frederik

  • Gast
Re: Achtergrond bureaublad
« Reactie #2 Gepost op: 2015/12/14, 10:07:56 »
Je kunt een bureaublad afbeelding ook opslaan in je Home map en vanuit je bureaublad (rechtermuisklik -> bureubladinstellingen) naar de afbeelding in je Home map navigeren.
Althans: zo simpel werkt het in Xubuntu

Offline Icem@n

  • Lid
Re: Achtergrond bureaublad
« Reactie #3 Gepost op: 2015/12/14, 11:27:06 »
De afbeelding wordt wel gevonden maar verminkt weergegeven.
Ik ben er inmiddels achter hoe je in xubuntu een schermafdruk maakt.
Sceenshot 1 is direct na opstarten en screenshot 2 is na opnieuw laden van de achtergrond.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Achtergrond bureaublad
« Reactie #4 Gepost op: 2015/12/14, 11:39:34 »
Hallo Iceman,