Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu installeren lukt niet... laptop komt niet verder dan BOOTMGR missing  (gelezen 1625 keer)

Offline Wiebe

  • Lid
Beste lezer,

Ik heb 3 dagen geleden ubuntu op mijn laptop geinstalleerd om mij eindelijk te ontdoen van Vista.
Dat werkte , ik zag alleen in Ubuntu maar 1 van mijn partities en dat was de partitie waar windows op geinstalleerd stond waardoor ik bijna geen ruimte meer had om mijn muziek foto's en andere dingen terug te zetten, de tweede partitie kon ik uiteindelijk wel vinden maar op de een of andere manier kon ik hier niets mee. Daarom dacht ik: ik formateer de windows schijf en laat ubuntu op de andere partitie draaien. So far so good tot ik mijn laptop uitzette...  BOOTMGR is missing...  en verder niets.
Dus netbook gepakt, ubuntu iso gedownload en op usb gezet met programma iso to usb zodat het gelijk een bootable usb disk zou moeten zijn... usb in laptop geprikt en opnieuw opgestart bootsqns op USB gezet... en toen: Verwijder schijf en druk op een toets.... zwart schem: BOOTMGR is missing...  *Vloek*

Wat doe ik verkeerd?

Ik hoor het graag
Alvast heel erg bedankt!
Groeten Wiebe


Gebruik Unetbootin is een windows en een linux versie van.

ISOtoUSB kan alleen fat32 en NTFS systemen aan
Ubuntu gebruikt ext4
Zie ook hier: http://www.isotousb.com/
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com