Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Computer langzaam na intensief gebruik van netwerk  (gelezen 1270 keer)

boterbram

  • Gast
Computer langzaam na intensief gebruik van netwerk
« Gepost op: 2007/07/03, 20:20:25 »
Hallo

Ik heb een computer met ubuntu feisty fawn waarop ik soms films wil kijken of een groot bestand wil downloaden. De films staan op een andere (windows) computer, waar trouwens ook muziek op staat die ik wil luisteren. Ik kijk de films met totem en luister muziek met rythmbox. Bij beiden als ik de computer niet gebruik (meestal na half uurtje) en dan de muis beweeg, lijkt het alsof de computer heel langzaam is, de muis schokt over het scherm en niet zo'n beetje ook. Ik dacht eerst dat dit door de grote multimedia-bestanden kwam, maar ik merkte dat het ook zo was tijdens het downloaden van bestanden

Ik heb een:
Intel Celeron, 900 Mhz
Chaintech 6VIA5(T) met VIA VT82C694X Apollo Pro133A
256 Mb SDRAM
NVIDIA RIVA TNT2/TNT Pro (heb het probleem met zowel de door ubuntu gevonden driver als met de niet helemala ondersteunde driver)
VIA AC'97 Audio Controller

Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC (10.0.0.2)

Ik heb het probleem overigens niet in windows xp prof.

Weet iemand wat het kan zijn/hoe het op te lossen is?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Computer langzaam na intensief gebruik van netwerk
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/03, 22:02:46 »
Doe eens dit, als het probleem zich voordoet:
Toepassingen - Hulpmiddelen - Terminalvenster
tik in: top
druk op Enter

Wat is de systeemkrachtvreter (bovenste)?

boterbram

  • Gast
Computer langzaam na intensief gebruik van netwerk
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/04, 17:50:01 »
Citaat van: pjotr123
Doe eens dit, als het probleem zich voordoet:
Toepassingen - Hulpmiddelen - Terminalvenster
tik in: top
druk op Enter

Wat is de systeemkrachtvreter (bovenste)?

Dat was het resultaat

Ik moet trouwens wel zeggen dat de muis volgens mij althans net doet alsof de computer overbelast is, want een programma openen gaat niet heel veel langzamer dan normaal

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Computer langzaam na intensief gebruik van netwerk
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/04, 17:54:25 »
Lastige snelkoppeling, maar ik heb hem tevoorschijn getoverd..... :-)

Tja, ik zie een normaal systeem voor me. Lage belasting van processor en van geheugen, niks aan de hand. Ik denk dat het een hardwareprobleem van je muis is. De muis is waarschijnlijk defect of de batterij is op (in geval van een draadloze muis).

boterbram

  • Gast
Computer langzaam na intensief gebruik van netwerk
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/04, 18:00:37 »
Hmm, het is geen draadloze muis, logitech optische muis, hij is niet echt nieuw meer maar ik vind het zo apart dat het in windows geen probleem is en ook eigenlijk in linux niet, tenzij ik iets over het netwerk doe, ik zal even kijken of er nog ergens een andere muis te vinden is en het dan nog eens proberen