Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mozilla gaat advertenties tonen op Nieuw Tabblad-pagina  (gelezen 730 keer)

Mozilla gaat advertenties tonen op Nieuw Tabblad-pagina
« Gepost op: 2014/02/12, 20:45:54 »
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTYwMTY

Ik dacht dat ze het wel eeuwig vol zouden houden zonder ads maar nu gaan ze toch aan ads doen...

Mod Edit: Typo in onderwerp
User edit: goed bedoeld maar dan mag je wel meer topictitels gaan wijzigen...
« Laatst bewerkt op: 2014/02/12, 21:19:40 door Vistaus »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Mozilla gaat advertenties tonnen op Nieuw Tabblad-pagina
« Reactie #1 Gepost op: 2014/02/12, 20:49:07 »
Tja, als het maar makkelijk uit te schakelen is, zie ik niet zo'n probleem.... Bij Ubuntu is dat immers ook makkelijk.

En bijkomend voordeel: als je ooit eens iets op het internet wil gaan kopen, dan kun je de advertenties immers even aanzetten om zodoende het project te steunen.

Enfin. Eerst maar eens afwachten of het inderdaad makkelijk uit te schakelen wordt....

Offline Tom

  • Lid
Re: Mozilla gaat advertenties tonen op Nieuw Tabblad-pagina
« Reactie #2 Gepost op: 2014/02/12, 21:12:24 »
Via *about:config* haal je dat zo weg !.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Mozilla gaat advertenties tonen op Nieuw Tabblad-pagina
« Reactie #3 Gepost op: 2014/02/12, 21:20:11 »
Via *about:config* haal je dat zo weg !.

Bron?

@Pjotr: Dat is waar.

Offline Tom

  • Lid
Re: Mozilla gaat advertenties tonen op Nieuw Tabblad-pagina
« Reactie #4 Gepost op: 2014/02/12, 21:23:22 »
Geen Bron Vistaus , mijn eigen mening  ^-^ ben er zelfs zeker van ,afijn wachten we het af haha .

http://www.clickx.be/nieuws/153654/firefox-zet-advertenties-op-nieuwe-tabbladen/ Hier nog even in het NL ....
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Mozilla gaat advertenties tonnen op Nieuw Tabblad-pagina
« Reactie #5 Gepost op: 2014/02/12, 22:12:21 »
Tja, als het maar makkelijk uit te schakelen is, zie ik niet zo'n probleem.... Bij Ubuntu is dat immers ook makkelijk.
Is het wel vergelijkbaar met de 'Unity internetzoekresultaten'? Het klinkt redelijk onschuldig, zoals de 'aanbevelingen' in het Ubuntu softwarecentrum.
some will be sponsored content from hand-picked partners to help support Mozilla’s pursuit of our mission.  The sponsored tiles will be clearly labeled as such, while still leading to content we think users will enjoy.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Mozilla gaat advertenties tonen op Nieuw Tabblad-pagina
« Reactie #6 Gepost op: 2014/02/12, 23:16:41 »
Ik wou net zeggen; waarom is dit een minder groot probleem dan de advertenties in de dash?
Het lijkt wel alsof men met twee maten meet en alles wat Canonical doet slecht is.
En dat is niet alleen vanwege de reclame in de dash, maar ook de hele discussie over Upstart/systemd, Mir/Wayland enz.
Bekijk de soap die nu aan de gang is binnen Debian maar voor de gevolgen... Of liever: blijf er liever ver bij vandaan, wat tenenkrommend... :-X

Mozilla die je bespioneert en advertenties opdringt: geen probleem want je kan het uitschakelen.
Canonical die PRECIES HETZELFDE doet: Wat een schande!

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Laatst bewerkt op: 2014/02/13, 19:43:44 door testcees »
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Mozilla gaat advertenties tonen op Nieuw Tabblad-pagina
« Reactie #8 Gepost op: 2014/02/12, 23:38:10 »
Iemand lijkt hier weer een Ubuntu-afkraak-draadje van te willen maken. Kwalijke zaak: dat naargeestige deuntje kennen we onderdehand al. Bovendien is het niet terzake.
« Laatst bewerkt op: 2014/02/12, 23:41:44 door Pjotr »

Re: Mozilla gaat advertenties tonen op Nieuw Tabblad-pagina
« Reactie #9 Gepost op: 2014/02/13, 12:34:05 »
Zolang het makkelijk uit te schakelen is, zie ik er geen graten noch problemen in.
Ook voor Ubuntu is het héél eenvoudig om a) makkelijk van de adds af te zien en b) redelijk makkelijk om dat geheel van je besturingssysteem af te gooien.

Ik hoop echter voor de Mozilla-groep dat ze daarmee een, nog, beter kwaliteitsproduct gratis kunnen blijven aanbieden.
In ieder geval heb ik meer wantrouwen in dat 'gemakkelijke' van een Chrome-browser en Google.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Mozilla gaat advertenties tonen op Nieuw Tabblad-pagina
« Reactie #10 Gepost op: 2014/02/13, 13:00:36 »
Zolang het makkelijk uit te schakelen is, zie ik er geen graten noch problemen in.
Het wordt getoond als een nieuwe gebruiker een nieuw tabblad opent. Als Firefox een tijdje gebruikt is worden op een nieuw tabblad (net als nu) de veel en recent bezochte sites getoond waardoor deze nieuwe functie zich ‘vanzelf’ uitgeschakeld.
Klik links bovenin op Documentatie