Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] beeldschermresolutie aanpassen via terminal  (gelezen 239 keer)

Offline Agni

  • Lid
[opgelost] beeldschermresolutie aanpassen via terminal
« Gepost op: 2016/02/10, 11:05:04 »
Goedendag!

Voor een spelletje van mijn zoon heb ik de beeldschermresolutie van onze computer aangepast naar de laagste stand, 720 ofzoiets. Het venster waarmee hij weer omhooggezet moet worden, is te groot om dat op die manier te doen. Ik kan gewoon niet bij de 'aanpassen'knop komen!

Dus aan de slag gegaan om het via de terminal te doen, maar dat lukt me niet. hij vraagt om libcheese7 versie 3.4.0 of hoger en als ik dat dan wil installeren, dan zegt ie dat dat pakket er niet is.
Kijk dit topic heb ik gebruikt: https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=14624.0

Heeft iemand een idee hoe ik de resolutie weer een beetje normaal kan krijgen? Ik geloof 1600 x900 ofzoiets, dat zit wel in de goede richting.

Alvast veel dank!
« Laatst bewerkt op: 2016/02/10, 13:16:02 door Agni »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: beeldschermresolutie aanpassen via terminal
« Reactie #1 Gepost op: 2016/02/10, 12:51:36 »
Als je de linkse Alt-knop indrukt en ingedrukt houdt, en vervolgens de muispijl op het instellingenvenster zet, daarna de linkermuisknop indrukt en ingedrukt houdt, dan zou je dat venster naar beneden moeten kunnen slepen. Zodat je de instelling alsnog kunt wijzigen.

Offline Agni

  • Lid
Re: beeldschermresolutie aanpassen via terminal
« Reactie #2 Gepost op: 2016/02/10, 13:15:29 »
Fantastisch Pjotr! Het is gelukt. Ik hoefde niet eens de linker muisknop ingedrukt te houden. Alleen de linker Alt-knop en dan aan het scrollwieltje draaien was voldoende. Wat een opluchting, bedankt zeg!