Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Moonlight heeft nog nooit gewerkt.  (gelezen 3780 keer)

Offline Kingdom

  • Lid
Moonlight heeft nog nooit gewerkt.
« Gepost op: 2013/03/07, 07:56:39 »
Moonlight Grootste flop ooit.

Ik kan nog steeds niet uitzending gemist kijken. Ik krijg de optie om Moonlight te installeren maar doet verder helemaal niks.

Wordt er goed pissig van, omdat dit al jaren zo is en geen enkele normale updates vooruit komen.

Als iemand voor mij de oplossing heeft dank u.
Compaq presario CQ57 Beeld: 15.6, Ram: 4 GB DDR3
CPU: AMD E450 duel Core 1.65 GHZ, ATI HD 6320
XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS)  AMD Sempron 2600+ 1,6 GHZ 1 GB DDR, XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS 64 Bit.

Offline Kingdom

  • Lid
Re: Moonlight heeft nog nooit gewerkt.
« Reactie #1 Gepost op: 2013/03/07, 08:20:39 »
Mag ik ook nog even zeggen dat Flash heel heel slecht is op Ubuntu? Ik kan geen normale radio zender beluisteren zonder dat dit crasht. Heb al verschillende oplossing voor dit gevonden maar geen van allen werken. Met mijn reports (die ik al tig keer heb verzonden) zal wel niks gedaan worden.
Compaq presario CQ57 Beeld: 15.6, Ram: 4 GB DDR3
CPU: AMD E450 duel Core 1.65 GHZ, ATI HD 6320
XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS)  AMD Sempron 2600+ 1,6 GHZ 1 GB DDR, XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS 64 Bit.

Re: Moonlight heeft nog nooit gewerkt.
« Reactie #2 Gepost op: 2013/03/07, 10:07:42 »
Ik kan me voorstellen dat met je reports niets wordt gedaan. Flash wordt ontwikkeld door Adobe, en Moonlight door Microsoft in samenwerking met Novell. Daar heeft Canonical of de Ubuntu gemeenschap waarschijnlijk weinig invloed op... Als die bedrijven slechte software maken, dan kan je daar vrij weinig aan doen.. Het is hopen dat Linux, Ubuntu een groter marktaandeel krijgt zodat die bedrijven hun best gaan doen om goede software voor Linux te maken.
« Laatst bewerkt op: 2013/03/07, 10:10:32 door Thomas de Graaff »

Offline Kingdom

  • Lid
Re: Moonlight heeft nog nooit gewerkt.
« Reactie #3 Gepost op: 2013/03/07, 11:01:55 »
Mijn post is iets wat gefrustreerd (sorry daarvoor) Ik vindt Xubuntu uitzonderlijk goed draaien op me laptop alleen zijn flash en Moonlight gewoon enorm slecht. 

@ Thomas de Graaff
 Ik begrijp heel goed wat je bedoelt :)
Compaq presario CQ57 Beeld: 15.6, Ram: 4 GB DDR3
CPU: AMD E450 duel Core 1.65 GHZ, ATI HD 6320
XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS)  AMD Sempron 2600+ 1,6 GHZ 1 GB DDR, XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS 64 Bit.

Re: Moonlight heeft nog nooit gewerkt.
« Reactie #4 Gepost op: 2013/03/07, 11:17:11 »
Moonlight is dood en Flash voor Linux krijgt alleen nog veiligheidsupdates. Voor de nieuwste Flash voor Linux moet je helaas Chrome installeren.

Uitzending Gemist van de publieke omroep werkt hier trouwens perfect met Flash.

Re: Moonlight heeft nog nooit gewerkt.
« Reactie #5 Gepost op: 2013/03/07, 11:48:59 »
Tja, daarvoor moet je bij Microsoft en Adobe zijn. Mijn ervaring met Flash onder Ubuntu is overigens best wel goed, Moonlight heb ik nooit naar omgekeken.

Offline Kingdom

  • Lid
Re: Moonlight heeft nog nooit gewerkt.
« Reactie #6 Gepost op: 2013/03/07, 12:20:06 »
Moonlight is dood
Vertel jij het uitzending gemist? Zij bieden Linux gebruikers dus dit aan op hun site.

Goed met Flash heb ik wat uitzendingen gezien (Laptop blazen) niet fijn werken dan.
Compaq presario CQ57 Beeld: 15.6, Ram: 4 GB DDR3
CPU: AMD E450 duel Core 1.65 GHZ, ATI HD 6320
XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS)  AMD Sempron 2600+ 1,6 GHZ 1 GB DDR, XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS 64 Bit.

Re: Moonlight heeft nog nooit gewerkt.
« Reactie #7 Gepost op: 2013/03/07, 12:40:15 »
Moonlight is dood
Vertel jij het uitzending gemist? Zij bieden Linux gebruikers dus dit aan op hun site.

Goed met Flash heb ik wat uitzendingen gezien (Laptop blazen) niet fijn werken dan.

Maar leg dan eerst eens uit welke Uitzending Gemist? Want die van de publieke omroep werkt met Flash en RTL Uitzending Gemist schakelt later dit jaar over naar HTML5. Geen idee wat SBS doet maar Moonlight werkt wél keurig met SBS Uitzending Gemist ondanks dat het dood is.

Offline Kingdom

  • Lid
Re: Moonlight heeft nog nooit gewerkt.
« Reactie #8 Gepost op: 2013/03/07, 12:54:27 »
Moonlight is dood
Vertel jij het uitzending gemist? Zij bieden Linux gebruikers dus dit aan op hun site.

Goed met Flash heb ik wat uitzendingen gezien (Laptop blazen) niet fijn werken dan.

Maar leg dan eerst eens uit welke Uitzending Gemist? Want die van de publieke omroep werkt met Flash en RTL Uitzending Gemist schakelt later dit jaar over naar HTML5. Geen idee wat SBS doet maar Moonlight werkt wél keurig met SBS Uitzending Gemist ondanks dat het dood is.
Nou ik wilde vanochtend even de uitzending zien van Pauw en Witteman van gister. Ik kwam daarop en ik installeerde moon maar die deed niks. Toen jij zei van dat flash ook werkt, ben ik het via dat gaan kijken. Maar ik heb geen super computer dus met flash bekijken dan blaast mijn laptop (vindt ik persoonlijk gewoon niet fijn) En ik had iets over HTML5 gelezen. 
Compaq presario CQ57 Beeld: 15.6, Ram: 4 GB DDR3
CPU: AMD E450 duel Core 1.65 GHZ, ATI HD 6320
XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS)  AMD Sempron 2600+ 1,6 GHZ 1 GB DDR, XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS 64 Bit.

Re: Moonlight heeft nog nooit gewerkt.
« Reactie #9 Gepost op: 2013/03/07, 13:04:13 »
Je hebt voor Flash ook geen supercomputer nodig? Ik heb ook geen supercomputer maar hij is doodstil met Flash hoor.

Maar goed, Moonlight wordt nooit meer bijgewerkt, Silverlight ook niet en HTML5 komt naar RTL. Het is nu afwachten wat de rest gaat doen maar op dit moment kun je er dus niks aan doen verder...

Offline Kingdom

  • Lid
Re: Moonlight heeft nog nooit gewerkt.
« Reactie #10 Gepost op: 2013/03/07, 13:17:52 »
Je hebt voor Flash ook geen supercomputer nodig? Ik heb ook geen supercomputer maar hij is doodstil met Flash hoor.

Maar goed, Moonlight wordt nooit meer bijgewerkt, Silverlight ook niet en HTML5 komt naar RTL. Het is nu afwachten wat de rest gaat doen maar op dit moment kun je er dus niks aan doen verder...
Voor mijn laptop (Zie onderschrift) Is flash best zwaar. Temp stijgt ook naar bijna 50 graden.

Goed zoals je zegt, is het wachten op een alternatief of oplossing.
Compaq presario CQ57 Beeld: 15.6, Ram: 4 GB DDR3
CPU: AMD E450 duel Core 1.65 GHZ, ATI HD 6320
XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS)  AMD Sempron 2600+ 1,6 GHZ 1 GB DDR, XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS 64 Bit.

Offline Dave

  • Lid
Re: Moonlight heeft nog nooit gewerkt.
« Reactie #11 Gepost op: 2013/03/07, 13:39:29 »
och ja we moesten het jarenlang zonder fatsoenlijke flash stellen en toen het eindelijk op orde was voor Linux verzon Microsoft silverlight en nu dat achterhaald raakt is er weer een bios blokkade bedacht. Maar we laten ons niet kennen  :evil:

Offline Kingdom

  • Lid
Re: Moonlight heeft nog nooit gewerkt.
« Reactie #12 Gepost op: 2013/03/07, 20:01:12 »
och ja we moesten het jarenlang zonder fatsoenlijke flash stellen en toen het eindelijk op orde was voor Linux verzon Microsoft silverlight en nu dat achterhaald raakt is er weer een bios blokkade bedacht. Maar we laten ons niet kennen  :evil:
Jammere is gewoon dat dit soort problemen al jaren spelen. En niet alleen bij mij, vindt er genoeg over op google. Nogmaals ik hou van Linux en ik zal hget altijd blijven gebruiken. Maar deze 2 dingen zijn toch belangrijk dat ze goed werken.
Compaq presario CQ57 Beeld: 15.6, Ram: 4 GB DDR3
CPU: AMD E450 duel Core 1.65 GHZ, ATI HD 6320
XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS)  AMD Sempron 2600+ 1,6 GHZ 1 GB DDR, XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS 64 Bit.

Re: Moonlight heeft nog nooit gewerkt.
« Reactie #13 Gepost op: 2013/03/07, 20:21:00 »
och ja we moesten het jarenlang zonder fatsoenlijke flash stellen en toen het eindelijk op orde was voor Linux verzon Microsoft silverlight en nu dat achterhaald raakt is er weer een bios blokkade bedacht. Maar we laten ons niet kennen  :evil:


Ja want het is Microsoft schulds dat DRM niet te implementeren is op Linux [/sarcasme]. Zal ik nog even de oude topics naar boven halen waaruit duidelijk blijkt dat het heel, heel moeilijk is voor DRM op Linux? Dé hoofdreden waarom Moonlight het niet ondersteunt?

En die BIOS-blokkade (je doelt op UEFI) is niet van MS. MS stelt het verplicht, daar heb je gelijk in. Maar ook IBM en Intel enzo hebben bijgedragen aan het ontwerp van UEFI.

Re: Moonlight heeft nog nooit gewerkt.
« Reactie #14 Gepost op: 2013/03/07, 23:07:16 »
Van een ICT'er in opleiding zou je niet zulke slecht geïnformeerde en eenzijdige mopperpraat verwachten. Aan dooddoeners en retorische vragen heb ik niet veel als ik je probeer te helpen; je kunt ze beter bewaren voor het forumonderdeel Offtopic.

Daarnaast maak je een aantal cruciale fouten in je redenatie. Ten eerste is het aantal zoekresultaten dat Google je toont geen juiste graadmeter voor de ernst en de grootheid van de problemen, eerder een aanwijzing. Daarnaast toont Google jou topics op allerlei fora die jaren terug gepost kunnen zijn, en dus niet meer relevant zijn voor de situatie vandaag de dag.

Heb je al geprobeerd Flash te draaien in een omgeving zonder compositing aan, zoals in Xfce of LXDE?

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Moonlight heeft nog nooit gewerkt.
« Reactie #15 Gepost op: 2013/03/07, 23:27:28 »
Bij mij gaat de Chrome browser, tegenwoordig met ingebouwde (nieuwste) Flash, als een speer.
Soepeler dan FF of Opera die nog steeds met de/een plugin toe moeten.
Normaal blijf ik bij FF maar voor filmpjes is het toch echt Chrome geworden.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline Kingdom

  • Lid
Re: Moonlight heeft nog nooit gewerkt.
« Reactie #16 Gepost op: 2013/03/08, 00:45:54 »
Van een ICT'er in opleiding zou je niet zulke slecht geïnformeerde en eenzijdige mopperpraat verwachten.
Met alle respect. Ik ben al ruim 10 jaar bezig met computers en software. Ik heb klachten.
Compaq presario CQ57 Beeld: 15.6, Ram: 4 GB DDR3
CPU: AMD E450 duel Core 1.65 GHZ, ATI HD 6320
XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS)  AMD Sempron 2600+ 1,6 GHZ 1 GB DDR, XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS 64 Bit.

Re: Moonlight heeft nog nooit gewerkt.
« Reactie #17 Gepost op: 2013/03/08, 01:02:22 »
Van een ICT'er in opleiding zou je niet zulke slecht geïnformeerde en eenzijdige mopperpraat verwachten.
Met alle respect. Ik ben al ruim 10 jaar bezig met computers en software. Ik heb klachten.
Dat blijkt, maar wat kunnen mede-forumleden daar aan doen? Wij ontwikkelen die software niet.

Offline Kingdom

  • Lid
Re: Moonlight heeft nog nooit gewerkt.
« Reactie #18 Gepost op: 2013/03/08, 01:11:59 »
Van een ICT'er in opleiding zou je niet zulke slecht geïnformeerde en eenzijdige mopperpraat verwachten.
Met alle respect. Ik ben al ruim 10 jaar bezig met computers en software. Ik heb klachten.
Dat blijkt, maar wat kunnen mede-forumleden daar aan doen? Wij ontwikkelen die software niet.
Heb jou ook niet specifiek iets gevraagd je bemoeit je met iets, en dat mag ook. Sommige dingen kunnen in mijn ogen gewoon wat beter. En daarmee doe of wil ik niet af aan de mensen die hier keihard voor werken.

Moderator edit: Politiek verwijderd.
« Laatst bewerkt op: 2013/03/08, 09:48:50 door Ron »
Compaq presario CQ57 Beeld: 15.6, Ram: 4 GB DDR3
CPU: AMD E450 duel Core 1.65 GHZ, ATI HD 6320
XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS)  AMD Sempron 2600+ 1,6 GHZ 1 GB DDR, XFCE Xubuntu 12.04.1 LTS 64 Bit.

Re: Moonlight heeft nog nooit gewerkt.
« Reactie #19 Gepost op: 2013/03/08, 01:13:11 »
@debaas: Nu nog wel ja maar Opera is aan het verschuiven naar WebKit dus ook Opera kan straks Pepper gebruiken (hetzij ingebouwd, hetzij via een symlink vanaf de Chrome-map) :)

Re: Moonlight heeft nog nooit gewerkt.
« Reactie #20 Gepost op: 2013/03/08, 01:15:21 »
Van een ICT'er in opleiding zou je niet zulke slecht geïnformeerde en eenzijdige mopperpraat verwachten.
Met alle respect. Ik ben al ruim 10 jaar bezig met computers en software. Ik heb klachten.
Dat blijkt, maar wat kunnen mede-forumleden daar aan doen? Wij ontwikkelen die software niet.
Heb jou ook niet specifiek iets gevraagd je bemoeit je met iets, en dat mag ook. Sommige dingen kunnen in mijn ogen gewoon wat beter. En daarmee doe of wil ik niet af aan de mensen die hier keihard voor werken.
Maar je begrijpt hopelijk dat jouw en mijn mening over overheidsbeleid en closed-source software  niet erg op z'n plek zijn in een ondersteuningsforum? We hebben volop mogelijkheid om beagrumenteerde discussies te voeren (geen rants)  in Offtopic en Algemeen.

Heb je dus nog echt een specifiek probleem waar we je mee kunnen helpen?
« Laatst bewerkt op: 2013/03/08, 09:49:17 door Ron »