Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: LG Spirit niet herkend  (gelezen 757 keer)

LG Spirit niet herkend
« Gepost op: 2016/03/03, 16:54:19 »
OS = Xubuntu 14.04

Wanneer ik mijn smartphone LG Spirit aan mijn pc koppel via een usb-kabel herkent Xubuntu 14.04 deze niet. De LG PC Suite werkt niet voor (X)Ubuntu. Heeft iIemand een idee hoe ik bestanden van mijn pc naar de geheugenkaart van mijn LG Spirit krijg en vv? (de geheugenkaart eruit halen en via een cardreader aan de pc koppelen is geen optie. Dit is erg onhandig) Thx!
Een boek doet het altijd...

Re: LG Spirit niet herkend
« Reactie #1 Gepost op: 2016/03/03, 17:03:37 »
OS = Xubuntu 14.04

Wanneer ik mijn smartphone LG Spirit aan mijn pc koppel via een usb-kabel herkent Xubuntu 14.04 deze niet. De LG PC Suite werkt niet voor (X)Ubuntu. Heeft iIemand een idee hoe ik bestanden van mijn pc naar de geheugenkaart van mijn LG Spirit krijg en vv? (de geheugenkaart eruit halen en via een cardreader aan de pc koppelen is geen optie. Dit is erg onhandig) Thx!
Wat geeft je telefoon aan als je hem via usb aankoppelt?
Ubuntu 22.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27

Re: LG Spirit niet herkend
« Reactie #2 Gepost op: 2016/03/04, 16:03:23 »
Het probleem is inmiddels opgelost. Ik gebruikte een goedkoop Action-kabeltje voor de connectie. Opladen ging wel, maar daar bleef het dan ook bij. Toen ik het originele kabeltje gebruikte, werd alles direct herkend!
Ik dacht altijd dat die kabeltjes allemaal hetzelfde waren  :-[? Blijkbaar niet dus. Ik ben nu wel benieuwd hoe dat technisch in elkaar steekt. Weet iemand dit wellicht? Alvast bedankt!
Een boek doet het altijd...

Re: LG Spirit niet herkend
« Reactie #3 Gepost op: 2016/03/05, 10:09:17 »
Het probleem is inmiddels opgelost. Ik gebruikte een goedkoop Action-kabeltje voor de connectie. Opladen ging wel, maar daar bleef het dan ook bij. Toen ik het originele kabeltje gebruikte, werd alles direct herkend!
Ik dacht altijd dat die kabeltjes allemaal hetzelfde waren  :-[? Blijkbaar niet dus. Ik ben nu wel benieuwd hoe dat technisch in elkaar steekt. Weet iemand dit wellicht? Alvast bedankt!
Wel vreemd dat het Action-kabeltje alleen voor het opladen is (stond dit ook zo op de verpakking dan?), normaal denk je dat alle usb kabeltjes voor opladen/data is.
Ubuntu 22.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27

Re: LG Spirit niet herkend
« Reactie #4 Gepost op: 2016/03/05, 16:24:27 »
Ja dat dacht ik ook. Vandaar mijn verbazing dat het Action-kabeltje geen data doorgeeft. Of er is iets anders aan de hand???
Een boek doet het altijd...

Re: LG Spirit niet herkend
« Reactie #5 Gepost op: 2016/03/06, 10:43:16 »
Ik denk dat je gewoon een slecht kabeltje hebt, kan gebeuren. Ik had bij mijn samsung telefoon een kabeltje die niet werkte en die vervangen voor een Action kabeltje.... En die werkt prima.

Re: LG Spirit niet herkend
« Reactie #6 Gepost op: 2016/03/06, 15:32:42 »
Ha,ha,ha...precies andersom dus. De moraal van het verhaal : wordt de smartphone niet herkend...gebruik eens een ander kabeltje.

Bedankt voor de reacties!
Een boek doet het altijd...

Offline jolo

  • Lid
Re: LG Spirit niet herkend
« Reactie #7 Gepost op: 2016/03/06, 16:33:59 »
Om welk Action kabeltje ging het? Op de Action website zie ik er met de zoekwoorden usb kabel vind ik er vier. Aan de naamgeving te beoordelen verwacht ik, dat de Sologic datakabel USB XXL voor 1,59 zou behoren te werken met je smartphone. Als je die al had, zou je een duurdere USB datakabel kunnen overwegen. Check daarvoor onder andere Tweakers Pricewatch.

Je zou nog met kunnen checken of er met de smartphone ingeplugd, verschil zit met beide USB datakabels in de output van   dmesg | grep usb [Enter]
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM