Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Forum terug  (gelezen 19158 keer)

Re: Forum terug
« Reactie #50 Gepost op: 2018/10/27, 17:25:35 »
Een woordje uitleg aan de community over de problemen en waarom het zo lang moest duren zou welkom zijn!

Een woordje uitleg waarom het zo lang moest duren, is niet nodig,
op de website is aangegeven wat er gebeurt is, het dat het herstellen van het forum, een traject was van lange adem.
De mensen die dit allemaal verwezenlijkt hebben doen dit op vrijwillige basis, naast het andere bezigheden, als bijv werk, gezin, priveleven, etc.

Terzake ben ik blij dat het forum weer werkt, en wil de vrijwilliger bedanken voor hun geweldige inzet.
Ik heb het forum zeer gemist.
Lenovo Thinkpad 530 Edge dualboot win7/Ubuntu 16.04 LTS
Desktop win7, wacht op dualboot met Linux mint

Offline vanadium

  • Lid
Re: Forum terug
« Reactie #51 Gepost op: 2018/10/27, 18:08:01 »
Ook terug! Wow, wat een out time! Zo hebben we ook eens gevoeld dat het forum er niet "automatisch" is. Het is er dank zij de inzet van meerdere mensen, waaraan bij deze hulde en bijzondere dank!

Offline lariek

  • Lid
Re: Forum terug
« Reactie #52 Gepost op: 2018/10/27, 20:02:12 »
Hartelijk dank aan de  medewerkers van het forum voor het vele werk !

Re: Forum terug
« Reactie #53 Gepost op: 2018/10/29, 14:19:48 »
Een woordje uitleg waarom het zo lang moest duren, is niet nodig,
op de website is aangegeven wat er gebeurt is, het dat het herstellen van het forum, een traject was van lange adem.
De mensen die dit allemaal verwezenlijkt hebben doen dit op vrijwillige basis, naast het andere bezigheden, als bijv werk, gezin, priveleven, etc.

Ik denk ook dat iedereen die wel eens een eigen server met daarop, of minstens website met forum ingericht heeft wel begrijpt hoeveel tijd dat vergt. Waarbij dan vooral ook nog doorlopend hindernisjes te nemen zijn bij het terugzetten van backups uit een ouder systeem in een nieuwer.
Dat hoort allemaal vrij vlekkeloos te gaan wat altijd geroepen wordt maar in de praktijk gaat dat vaak genoeg allemaal niet lekker, dus veel uitzoek- en probeerwerk voor het allemaal echt goed draait.
Ik heb zo'n sterk vermoeden dat het sommigen wat kostbare uurtjes kopzorgen opgeleverd heeft. :(

@profoX. Hiermee (ook met de reactie van vorsprungdurchbetrug) heb je denk ik je vraag al wel een heel eind beantwoord gekregen.
« Laatst bewerkt op: 2018/10/29, 14:21:34 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline midas

  • Lid
Re: Forum terug
« Reactie #54 Gepost op: 2018/10/30, 05:58:53 »
Welkom terug! Heb het forum echt gemist. Veel succes met de nieuwe start :)
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline Tom

  • Lid
Re: Forum terug
« Reactie #55 Gepost op: 2018/10/30, 08:51:06 »
Blij dat het terug is, maar het heeft echt veel te lang geduurd en zonder enige communicatie. Een woordje uitleg aan de community over de problemen en waarom het zo lang moest duren zou welkom zijn!

Inderdaad de communicatie had in het begin beter gekunt ,na aandringen (vragen) van Maik op FB kwam er enige duidelijkheid ,voor de rest tsja het Forum is terug ..... goede zaak dus  :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Re: Forum terug
« Reactie #56 Gepost op: 2018/11/01, 02:18:38 »
Een woordje uitleg waarom het zo lang moest duren, is niet nodig,
op de website is aangegeven wat er gebeurt is, het dat het herstellen van het forum, een traject was van lange adem.
De mensen die dit allemaal verwezenlijkt hebben doen dit op vrijwillige basis, naast het andere bezigheden, als bijv werk, gezin, priveleven, etc.

Ik denk ook dat iedereen die wel eens een eigen server met daarop, of minstens website met forum ingericht heeft wel begrijpt hoeveel tijd dat vergt. Waarbij dan vooral ook nog doorlopend hindernisjes te nemen zijn bij het terugzetten van backups uit een ouder systeem in een nieuwer.
Dat hoort allemaal vrij vlekkeloos te gaan wat altijd geroepen wordt maar in de praktijk gaat dat vaak genoeg allemaal niet lekker, dus veel uitzoek- en probeerwerk voor het allemaal echt goed draait.
Ik heb zo'n sterk vermoeden dat het sommigen wat kostbare uurtjes kopzorgen opgeleverd heeft. :(

@profoX. Hiermee (ook met de reactie van vorsprungdurchbetrug) heb je denk ik je vraag al wel een heel eind beantwoord gekregen.
Er kunnen problemen optreden, maar helemaal geen enkele communicatie of uitleg, dat zou toch niet mogen. Dat staat helemaal los van de problemen zelf. Dan zitten volgens mij niet de juiste mensen aan het roer. Alle begrip voor deze vrijwilligers, maar als je geen tijd hebt om even kort en duidelijk te communiceren met de community, dan zit je niet op de juiste plek naar mijn mening. Misschien geen populaire mening hier, maar zo denk ik erover.

Het probleem zou daarnaast wellicht veel sneller opgelost geraakt zijn indien men had gereageerd op de personen die hulp wilden bieden (zoals onder andere mezelf). In de plaats daarvan enkel stilte. En na een bericht op de mailing lijst eind augustus (na een downtime van bijna 2 maanden) een reactie zonder veel concrete inhoud. Ze hebben iets later gelukkig wel een update geplaatst op de homepage met wat extra info. Dat was al iets. Echter geen reactie op het aanbieden van hulp, terwijl ze het duidelijk konden gebruiken wegens gebrek aan tijd en/of ervaring - https://lists.ubuntu.com/archives/ubuntu-nl/2018-August/011685.html

Daarna terug radiostilte tot eind oktober. Het heeft dus bijna 3 maanden geduurd vooraleer het forum terug was. Zelfs nu het forum terug is heb ik eigenlijk nog steeds geen officiële reactie kunnen terug vinden over wat er mis is gegaan en waarom het zo lang heeft geduurd, behalve de melding van augustus dat er een OS upgrade is gebeurd...

Kijk, ik heb er alle begrip voor dat er iets grondig mis kan zijn gegaan en dat de vrijwilligers misschien onvoldoende tijd en ervaring hebben om deze problemen snel op te kunnen lossen. Maar dat neemt nog steeds niet weg dat je de community zo in het duister moet laten voor zo'n lange tijd. En ook niet dat je geen hulp wilt aanvaarden terwijl dat duidelijk wel nuttig zou zijn geweest.

Als men de community iets meer had betrokken en hulp had aanvaard zou het wellicht geen 3 maanden hebben geduurd. En dan zou iedereen tenminste een beetje op de hoogte zijn gebleven van de voortgang. Dat zou ook al veel geholpen hebben. Daarnaast zie ik niet in waarom hetzelfde probleem binnen 1 maand niet opnieuw kan voorkomen. Zijn er nu stappen genomen om dit probleem te verhinderen in de toekomst of niet? Een officieel bericht hierover zou precies welkom zijn.

Groeten
Wesley
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Forum terug
« Reactie #57 Gepost op: 2018/11/01, 11:51:13 »
Zelf vond ik de informatie ook te beperkt, en de storingsperiode wel heel erg lang. Ik was, en ben, blij dat deze gemeenschap dit toch lijkt te hebben overleefd.... Dat had ook anders kunnen lopen: de leden hadden kunnen wegblijven.

Meer zal ik daar niet over zeggen, want ik ben niet betrokken bij het serveronderhoud. Omdat ik slechts consument ben van deze gratis dienst, vind ik dat ik niet het recht heb om al te kritisch te zijn.

Wat ik wel nog kwijt wil, is dat ik het vreemd vind dat het aanbod van Wesley (profoX) niet met beide handen is aangenomen. Oudgedienden hier, weten dat Wesley zeer gemotiveerd en bekwaam is, met een respectabele staat van dienst in de eerste jaren van dit forum.

Mijn verzoek aan de vrijwilligers van het serveronderhoud is dus, om het aanbod van Wesley nog eens te heroverwegen (als hij er tenminste nog zin in heeft). Want ik denk dat dit erg belangrijk kan zijn voor de continuïteit van dit forum.

Re: Forum terug
« Reactie #58 Gepost op: 2018/11/01, 11:58:30 »
Daar sta ik ver buiten.

Ik gaf de argumenten die mij het gedulden lieten opbrengen en ik ben blij dat het forum terug is en ik er ongeschonden doorheen ben gekomen.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Forum terug
« Reactie #59 Gepost op: 2018/11/01, 21:42:20 »
Op een goed moment heb ik tezamen met twee goede vrienden contact gezocht en hebben we goede reacties gekregen. Niks te klagen naar mijn persoonlijke mening. Daarna zag ik een oproep van Wesley met daarin tevens gedeeltelijk de kritiek die hij hier naar voren brengt. Achteraf gezien was toen de herstart van het Forum wel erg dichtbij.

Kijk, zo'n Forum terug opzetten is niet niks. Ik kan me goed voorstellen dat je zoiets wellicht nog het beste kan doen met een kleine groep. Daarnaast moet er ook nog gewerkt worden. Dan nog is de wachttijd lang, maar vooralsnog lijkt mij hier niets anders passend als een welgemeend applaus. Alle berichten zijn er nog. Ik zou niet weten welke informatie verloren is gegaan. Het ziet er allemaal perfect uit. De backup was er heel duidelijk en heeft naar behoren gewerkt. Dat soort zaken geef je natuurlijk nooit uit handen aan derden die je niet voldoende kent of vertrouwd.

Dankbaarheid lijkt mij passend in deze situatie. Dat het herstel wellicht sneller had gekund en met meer communicatie? Ja en? Het was geen snelheidsrace en men had geen bureau Communicatie ter beschikking.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Algol

  • Lid
Re: Forum terug
« Reactie #60 Gepost op: 2018/11/01, 21:44:05 »
Eerlijk gezegd had ik het forum al stillekes afgeschreven. Maar nu uit de as herrezen. Complimenten voor de doordouwers.
Dual boot Ubuntu 14.04 LTS en dual boot Ubuntu 16.04 LTS, beide met iets van usoft.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Forum terug
« Reactie #61 Gepost op: 2018/11/01, 22:51:05 »
Als er één les geleerd kan worden, is dat dit een volgende keer anders moet.
Meer en betere communicatie en eventueel een tijdelijk forum inrichten, om mensen te helpen.
Dat tijdelijke forum is dan iets dat niets voor later bewaart, maar gewoon weer wordt opgeheven.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Forum terug
« Reactie #62 Gepost op: 2018/11/01, 23:25:43 »
Kijk, zo'n Forum terug opzetten is niet niks. Ik kan me goed voorstellen dat je zoiets wellicht nog het beste kan doen met een kleine groep. Daarnaast moet er ook nog gewerkt worden. Dan nog is de wachttijd lang, maar vooralsnog lijkt mij hier niets anders passend als een welgemeend applaus. Alle berichten zijn er nog. Ik zou niet weten welke informatie verloren is gegaan. Het ziet er allemaal perfect uit. De backup was er heel duidelijk en heeft naar behoren gewerkt. Dat soort zaken geef je natuurlijk nooit uit handen aan derden die je niet voldoende kent of vertrouwd.

Helemaal mee eens. Ik kan bevestigen dat het niet mee valt om alles terug te krijgen en niets te verliezen.
Zoals ik al zei wordt het in de instructies allemaal simpel gebracht dat je oude backups "wel even" terug in kunt lezen in nieuwere versies, maar ik weet uit ervaring dat dit meestal niet in één poging lukt. Als je al niet iets verloren bent staat er wel weer iets op de verkeerde plaats, dat bijvoorbeeld geen namen weergegeven wordt op het forum maar emailadressen omdat ze in de verkeerde sql regel terecht zijn gekomen.

Als er één les geleerd kan worden, is dat dit een volgende keer anders moet.
Meer en betere communicatie en eventueel een tijdelijk forum inrichten, om mensen te helpen.
Dat tijdelijke forum is dan iets dat niets voor later bewaart, maar gewoon weer wordt opgeheven.

Er valt natuurlijk altijd iets te leren en te verbeteren. Het zou dom zijn als je dat niet doet. Maar ik blijf toch terug vallen op de woorden die jvecht zo mooi plaatste.
De klus is netjes geklaard! Dan deze keer maar wat later en volgende keer wat vlugger.
« Laatst bewerkt op: 2018/11/01, 23:27:18 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Forum terug
« Reactie #63 Gepost op: 2018/11/02, 11:02:54 »
Yippieeee! fijn dat het forum weer in de lucht is.
Complimenten aan het zwoegende team dat het voor elkaar gekregen heeft! TOP  8-)
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Re: Forum terug
« Reactie #64 Gepost op: 2018/11/02, 23:12:04 »
Als er één les geleerd kan worden, is dat dit een volgende keer anders moet. Meer en betere communicatie en eventueel een tijdelijk forum inrichten, om mensen te helpen.
Ha Ron, met dat eerste ben ik het grondig eens, over het tweede heb ik nagedacht maar toch besloten om dat niet te doen vanwege een gebrek aan tijd daarvoor.

Allereerst: prima zaak dat het forum weer overeind is!

Maar verder sluit ik me gedeeltelijk aan bij de woorden van Wesley/Profox. Het is niet okay om op een serieus aanbod voor hulp simpelweg niet te reageren. Met wat extra handen - en hoofden - was die enorme downtime misschien belangrijk korter geweest. De personen die zich inzetten voor het reilen en zeilen van de Ubuntu-forum server moeten zich realiseren dat zij de kapiteins zijn van een community-schip. Dat betekent dat er in geval van problemen snel gecommuniceerd moet worden. Waarom de actieve leden geen e-mail gestuurd bijvoorbeeld?

En als reactie op @Pjotr, die zich "een consument van deze gratis dienst" noemt. Maar nee, je berichten hier en je websites voor Eerste Hulp bij Ongelukken Linux dragen juist bij aan een grotere kennis van Linux en dus ben je producent! Anders gezegd, deze community waar kennis gedeeld of doorgegeven wordt is heel waardevol voor velen en moet dus gekoesterd worden. Alles wat ik weet van computers, weet ik van anderen (personen, tijdschriften, boeken, het web + heel veel proberen). Communiteiten of gemeenschappen zijn dus hele belangrijke entiteiten en ik stel voor dat de beheerders van dit forum nadenken over een nieuwe structuur, die een herhaling van jongstleden downtime onmogelijk maakt. Suggestie: wat meer delegeren misschien? Er zijn vast forumbezoekers te vinden die een handje willen helpen, bijvoorbeeld berichten op spam scannen.

Wat me opeens wel doet afvragen wie dit forum (de server(s)) etc. betaalt. HCC? Ubuntu Nederland? Canonical?

Overigens tel ik de dagen dat het duurt eer men elkaar hier weer voor rotte vis gaat uitmaken! ;)
« Laatst bewerkt op: 2018/11/02, 23:13:42 door Paul Matthijsse »

Re: Forum terug
« Reactie #65 Gepost op: 2018/11/02, 23:55:50 »
Citaat
Overigens tel ik de dagen dat het duurt eer men elkaar hier weer voor rotte vis gaat uitmaken!
Dat zou ik nog net vandaag kunnen doen!
Maar toch maar niet.  ;)

Welkom terug allen!
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Forum terug
« Reactie #66 Gepost op: 2018/11/03, 00:00:00 »
Als er één les geleerd kan worden, is dat dit een volgende keer anders moet. Meer en betere communicatie en eventueel een tijdelijk forum inrichten, om mensen te helpen.
Ha Ron, met dat eerste ben ik het grondig eens, over het tweede heb ik nagedacht maar toch besloten om dat niet te doen vanwege een gebrek aan tijd daarvoor.
Een simpele opzet, zonder aanpassingen is in ongeveer 2 uur te maken.
Hiervoor zou ik:
  • één van mijn domeinen kunnen gebruiken,
  • een server thuis kunnen inrichten,
  • een nieuwe domein-naam met hosting kunnen nemen.
  • is gratis, kost alleen tijd,
  • zal mogelijk een te trage verbinding hebben (5MB),
  • de derde mogelijkheid gaat ongeveer €20,00 kosten.
Misschien is er een mogelijkheid, om de database te klonen, dat weet ik niet..........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Forum terug
« Reactie #67 Gepost op: 2018/11/03, 00:23:34 »
Databases kunnen zonder problemen gekloond worden, zie bijvoorbeeld hier voor een mysql-kloon:
https://makandracards.com/makandra/1605-mysql-how-to-clone-a-database.

Optie 1 zou kunnen, optie 2 moet je denk ik niet doen en optie 3 kan volgens mij goedkoper met een gratis extensie (als je provider die levert). Ik heb een site op een server (in Parijs, ik woon in Frankrijk) en dat kost me 5 euro per maand. En niet eens ramsj!


Re: Forum terug
« Reactie #68 Gepost op: 2018/11/03, 14:30:13 »
Hiervoor zou ik:
  • één van mijn domeinen kunnen gebruiken,
  • een server thuis kunnen inrichten,
  • een nieuwe domein-naam met hosting kunnen nemen.
  • is gratis, kost alleen tijd,
  • zal mogelijk een te trage verbinding hebben (5MB),
  • de derde mogelijkheid gaat ongeveer €20,00 kosten.
Misschien is er een mogelijkheid, om de database te klonen, dat weet ik niet..........

1/ Niet eens nodig. Je kunt tijdelijk de originele forum-url tijdelijk re-directen naar waar je maar wilt. Klusje van 2 minuten werk. forum.ubuntu-nl is al een redirect url verwijzend naar een sub-dir.
Ook gratis. En je hoeft niet eens een andere link te communiceren.

2/ Lang niet elke thuis-provider staat dat toe. Eigenlijk geen een. Het wordt hooguit gedoogd als je een server voor eigen gebruik inricht (enkele benaderaars, weinig dataverkeer), met als reden dat dit onder normaal persoonlijk gebruik valt.
Doe je het stiekem toch dan wordt je daar echt wel snel genoeg op aangesproken.  ^-^  :-X ;)   Voor derden-toegang dien je echt een profi domein te nemen.
Zie kosten bij jouw 3.

3/ als het toch maar tijdelijk is en de topics niet bewaard hoeven te blijven zou je zelfs forum2go kunnen overwegen. Uurtje werk? Of een tijdelijke webspace bij bijvoorbeeld HCC (is toch sponsor?) met een basic forumpje er op. Redirect url forum.ubuntu-nl er naartoe verwijzen, en klaar is Kees Ron.
Gratis.

Vergeet ook niet dat als je een tijdelijke tweede database in het leven gaat roepen welke je dan later in de eerste nog te herstellen backup wilt gaan integreren ten behoud van de topics, dat je dit een hoop kopzorgen (=tijdrovend) op zal gaan leveren. Je gaat extra conversieproblemen oproepen boven op toch al conversieproblemen van de al lopende overgang.
Ik heb heel wat keren (tel al lang kwijt) zelf geïmplementeerde (dus ook niet originele) en soms zelf ontwikkelde modulair systemen gekoppeld (cms-sites met forums aan uitgebreide winkels aangevuld met nuttige aanvullende modules als marketing en communicatiesystemen) welke allemaal gebruik moesten maakten van dezelfe sql database. Waarbij dan nieuw geïntegreerde tabellen websitebreed moesten corresponderen met bestaande tabellen of juist gebruik gemaakt moest worden van al bestaande tabellen (bv één gezamenlijke accounts tabel, waar dan weer nieuwe gegevens rijen in toegevoegd moesten worden). En ik kan je uit ervaring vertellen dat het heel wat kopzorgen oplevert van herhaalde op herhaalde pogingen om verschillende databases uiteindelijk allemaal goed samen te laten komen. Letterlijk koppijn en slapeloze nachten.
Wat dat betreft zou ik persoonlijk eerder gaan voor een tijdelijke wegwerp oplossing (zie mijn 3) want beter een beetje verliezen (paar maanden) dan alles (jarenlang) als de conversie totaal fout gaat of nog meer maanden tijdverlies voor het werkt.
« Laatst bewerkt op: 2018/11/03, 16:11:55 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Forum terug
« Reactie #69 Gepost op: 2018/11/03, 19:46:25 »
@partyrabbit : Je hebt gelijk, maar er zijn vele wegen, die naar Rome leiden :lol:
Die €20,00 heb ik er wel voor over, dat het forum dan na een tijdje alles kwijt is, is geen probleem.
Wat wel een probleem is, is dat mensen geholpen moeten worden, dat is ook het primaire doel van dit forum.
Mensen met problemen m.b.t. *buntu moet je (proberen te) helpen.
Dat is ook de reden, dat ik hier aanwezig ben.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Forum terug
« Reactie #70 Gepost op: 2018/11/03, 23:19:44 »
@partyrabbit : Je hebt gelijk, maar er zijn vele wegen, die naar Rome leiden :lol:

Ik zoek geen gelijk!  8-) Wat boeit mij gelijk. :rolleyes:
Ik opper vanuit goed bedoelde betrokkenheid wat opties en ideeën rondom wat sommigen aan dilemma's opgooien, en kijk verder maar wat je er mee kunt wilt of doet. Ik heb hierin geen enkele (wenst tot) zeggenschap of betrokkenheid.

Die van de redirect url van forum.ubuntu-nl.org was volgens mij al een scherpe waar je iets mee kunt, dus geen extra domeinnaam nodig.  =D
En als de keuze toch zal zijn dat nog een extra database toch in de al te backupen database geimplementeerd gaat worden voel ik dat ook niet, en hoop ik dat het reuze mee zal vallen (wat ook weleens is).

Het zal best dat hier door sommigen kritiek geleverd wordt wat prikkelt, maar mijn reacties zijn in elk geval gewoon en niet meer dan objectief vanuit betrokkenheid.

Peace jongens allemaal. Chill! We zijn toch gewoon blij dat het forum terug is dankzij de uitgebreide inzet van een aantal? Ik wel in elk geval.
« Laatst bewerkt op: 2018/11/03, 23:28:46 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Forum terug
« Reactie #71 Gepost op: 2018/11/03, 23:35:20 »
Ik zoek geen gelijk!
Maar je hebt het wel, nogmaals er zijn meerdere mogelijkheden, pas wanneer het nodig is (hopelijk nooit) kan bekeken worden, wat op dat moment de beste beslissing is.
We zijn toch gewoon blij dat het forum terug is dankzij de uitgebreide inzet van een aantal? Ik wel in elk geval.
Natuurlijk, ik denk de meesten hier wel :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Forum terug
« Reactie #72 Gepost op: 2018/11/05, 22:31:57 »
Maar je hebt het wel, nogmaals er zijn meerdere mogelijkheden, pas wanneer het nodig is (hopelijk nooit) kan bekeken worden, wat op dat moment de beste beslissing is.

Daarom gooi ik de ideeën nu alvast op. Dat kan ik niet meer als het forum weer ineens weg is.  =D
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Forum terug
« Reactie #73 Gepost op: 2018/11/07, 15:22:17 »
Enorme, buitengewone dank aan allen die dit weer voor elkaar hebben gekregen!
Mannen, of vrouwen, maakt niet uit EEN ZOEN!
Liberté Egalité Fraternité ofwel LEF

Re: Forum terug
« Reactie #74 Gepost op: 2018/11/07, 21:30:33 »
Jouw ondertiteling luidt sinds kort: Liberté, Fraternité, Liberté én Mbappé! ;)