Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Na upgrade naar Koala (9.10) wil Ubuntu niet meer opstarten  (gelezen 811 keer)

Offline ffonz

  • Lid
Na upgrade naar Koala (9.10) wil Ubuntu niet meer opstarten
« Gepost op: 2010/05/19, 21:36:32 »
Hoi,

In de laatste paar weken heb ik een upgrade gedaan van Ubuntu 8.04 tot 8.10 tot 9.04. Geen probleem, alles ging goed. Maar gisteren heb ik geprobeerd om van 9.04 te upgraden naar 9.10. Alles leek goed te gaan totdat de upgrade klaar was en ik opnieuw moest opstarten. Maar na het opnieuw opstarten had ik geen Ubuntu meer ...

Ik krijg GRUB, maar als ik verder wil opstarten met de nieuwste kernel, heb ik ongeveer 2 seconden harddisk activiteit en daarna niets meer...

Weet iemand hoe ik kan zien wat er mis gaat? Kan ik door het boot proces heen stappen om te zien waar het fout gaat?

Vroeger zag ik nog wel eens zo'n lange lijst met [ OK ]'s voorbij komen, maar op dit moment heb ik alleen een zwart scherm.

Re: Na upgrade naar Koala (9.10) wil Ubuntu niet meer opstarten
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/19, 22:16:07 »
Ik krijg GRUB, maar als ik verder wil opstarten met de nieuwste kernel, heb ik ongeveer 2 seconden harddisk activiteit en daarna niets meer...

Probeer eens op te starten in een oude kernelversie of in recovery-mode?
"Free as in freedom"

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: Na upgrade naar Koala (9.10) wil Ubuntu niet meer opstarten
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/20, 07:27:04 »
Bij zoveel upgrades kunnen er dingen mislopen.
De beste manier om een goed werkende 10.04 installatie te krijgen is: een live-CD branden en hem vers installeren.

Offline ffonz

  • Lid
Re: Na upgrade naar Koala (9.10) wil Ubuntu niet meer opstarten
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/20, 09:26:46 »
Oude kernels werken niet meer. Blijkbaar zijn er tijdens de upgrades dingen verwijderd. Ik kom echter nog wel in de laatste recovery mode. Ik zie dan een tekstmenu. Als ik dan normal boot kies, dan krijg ik een commandline. Ook met een bootable USB stick zie ik de ubuntu partitie. Maar hoe los ik dan mijn probleem op?

Ik denk dat ik maar het advies van Lexaldo ter hand moet nemen. Een live USB stick van 10.04 heb ik dus al. En van daaruit kan ik mijn data wel veilig stellen.

Thanks.