Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: xmarks  (gelezen 425 keer)

Offline Sophia

  • Lid
    • Gouden Era praktijk voor geneeskunde
xmarks
« Gepost op: 2012/09/29, 21:31:29 »
Bezig met nieuwe ubuntu-versie. Moet eerlijk zeggen dat ie er prachtig uitziet. Maar ik kan natuurlijk niets meer vinden nu, moet het echt weer leren.
Probleempje is dat mijn geliefde Xmarks, ene programmaatje om favorieten en wachtwoorden bij te houden, niet meer wil installeren. Of eigenlijk wil Firefox dat niet, hij zegt dat het onbetrouwbare software is. Firefox sync doet ook al niks en ik ben nu dus alles kwijt. Enig idee wat ik kan doen?

Groeten en veel dank, Sophia

Offline Bobbie

  • Lid
Re: xmarks
« Reactie #1 Gepost op: 2012/09/29, 22:20:24 »
XMarks is gewoon te installeren in firefox, ze geven dan een waarschuwing, maar is niets aan de hand.
ikzelf heb al jaren xmarks in firefox/chromium ,  is zeker handig  ^-^

Offline Sophia

  • Lid
    • Gouden Era praktijk voor geneeskunde
Re: xmarks
« Reactie #2 Gepost op: 2012/09/29, 23:17:43 »
Dat weet ik wel, Bobbie! Ik weet wel hoe ik dat moet omzeilen en ik gebruik Xmarks ook al heel lang. Nooit een probleem. O wacht ik weet het probleem al! Mijn andere vraag over de partities ... ik kreeg een crash tijdens het upgraden naar nieuwe Ubuntu en moest toen de nieuwe naast de oude installeren. Maakte per ongeluk de nieuwe partitie veel te klein en nu zit er natuurlijk geen ruimte meer op de schijf voor Xmarks ... Ben al aan het stoeien met gparts. Hopelijk lukt het. Zo niet, dan kom ik ff trug!

Offline Bobbie

  • Lid
Re: xmarks
« Reactie #3 Gepost op: 2012/09/30, 22:22:37 »
Beter is op nieuw installeren en Zelf kies ik dan de derde optie om zelf de partities aan te maken, dus één voor de Root (/) (Ext 4) en dan één voor de linux-swab en dan één voor Home (ext 4).
De Home partitie laat ik dan nooit formatteren en maak wel eerst even een backup van mijn home, erna gooi ik de instellingen (verborgen bestanden dat is met een puntje voor de bestandsnaam) die ik niet meer nodig heb weg, behalve dan van de e-mail  en browser en laat mijn documenten/afbeeldingen e.d. staan. installeer dan verder.
Na afloop heb ik dan gewoon weer mijn home compleet en dan zijn mijn e--mails en adressen er nog en ook mijn instellingen van de browser.

Offline Sophia

  • Lid
    • Gouden Era praktijk voor geneeskunde
[OPGELOST] Re: xmarks
« Reactie #4 Gepost op: 2012/10/04, 13:50:03 »
Hallo Bobbie,

Ik heb inderdaad de hele reut opnieuw geïnstalleerd. Alles eraf en alles schoon er weer op. Xmarks werkt godzijdank weer, ben ik heel blij mee!
Bedankt voor alle adviezen. Ik heb nog wel een andere vraag, maar maak ik ff topic van
« Laatst bewerkt op: 2012/10/04, 16:36:15 door Sophia »