Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke agenda geeft zijn meldingen wat subtieler dan Lightning?  (gelezen 808 keer)

Offline soppel

  • Lid
Ik gebruik Thunderbird met Lightning agenda.
Maar ik wordt er helemaal gek van dat als ie een melding geeft dat de boel min of meer blokkeert.
Als je iets zit te tyoen zonder naar het scherm te kijken en er is een melding heb ik een paar zinnen voor Jan met de korte achternaam getypt.
Plus dat ik die melding dan moet wegklikken, waarna na 10 minuten die melding weer midden in mijn scherm staat :evil:

Ik zoek dus een agenda die een melding ergens in een hoek geeft van het scherm maar niet de boel blokkeert en waar ik aandacht aan kan geven als ik klaar ben met hetgeen ik bezig ben.
Gooi je windows uit het raam
en je virusscanner d'r achteraan

Offline Tom

  • Lid
Re: Welke agenda geeft zijn meldingen wat subtieler dan Lightning?
« Reactie #1 Gepost op: 2022/05/17, 14:00:56 »
Ik gebruik Google agenda tot volle tevredenheid.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline soppel

  • Lid
Re: Welke agenda geeft zijn meldingen wat subtieler dan Lightning?
« Reactie #2 Gepost op: 2022/05/18, 00:02:11 »
Dat is toch on-line? Da's niet wat ik wil.
Ik wil alles gewoon lokaal hebben op mijn eigen PC. Hoef (en wil) ook niks te synchroniseren met een telefoon o.i.d.
Gooi je windows uit het raam
en je virusscanner d'r achteraan

Offline Tom

  • Lid
Re: Welke agenda geeft zijn meldingen wat subtieler dan Lightning?
« Reactie #3 Gepost op: 2022/05/18, 09:26:24 »
Bij Thunderbird en Light moet u ook online zijn ,en het moet niet met uw tell werken ,als ik een afspraak plan krijg ik van Google Agenda een Mail als Herinering  ,maar goed U moet het zelf weten.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline soppel

  • Lid
Re: Welke agenda geeft zijn meldingen wat subtieler dan Lightning?
« Reactie #4 Gepost op: 2022/05/18, 10:08:58 »
Als ik geen internet heb loopt thunderbird/lightning gewoon door.
Dan komt de popup-melding van lightning gewoon op mijn scherm. Heb ik geen internet voor nodig.

Als de waarschuwing per mail komt, zal ik op dat moment verbinding moeten hebben.

Uiteraard ben ik wel blij met je tip, want het kan zomaar een idee zijn waar ik niet aan gedacht had, maar wel de oplossing zou zijn.
Wat ik nu heb bevalt in elk geval niet, dus op een ander gebied concessies doen is acceptabel. Ik ben alleen niet verzekerd van 24/7 internet. Het valt nogal eens uit hier.
En als ik dan bv in Writer bezig ben, merk ik het ook niet altijd.
Gooi je windows uit het raam
en je virusscanner d'r achteraan

Re: Welke agenda geeft zijn meldingen wat subtieler dan Lightning?
« Reactie #5 Gepost op: 2022/05/18, 11:34:48 »
Als je iets zit te tyoen zonder naar het scherm te kijken en er is een melding heb ik een paar zinnen voor Jan met de korte achternaam getypt.
Plus dat ik die melding dan moet wegklikken, waarna na 10 minuten die melding weer midden in mijn scherm staat :evil:

Hallo, ik weet niet welke Ubuntu (of Xubuntu, etc.) je gebruikt, maar kijk eens bij Instellingen - Meldingen. Daar kun je het een en ander aanpassen, misschien vermindert dat je ergernis.

Offline rico70

  • Lid
Re: Welke agenda geeft zijn meldingen wat subtieler dan Lightning?
« Reactie #6 Gepost op: 2022/05/18, 13:47:57 »
Als je in Thunderbird een nieuwe afspraak maakt kan je kiezen of en hoevaak je een herinnering / notificatie krijgt

Offline nieuwbie

  • Lid
Re: Welke agenda geeft zijn meldingen wat subtieler dan Lightning?
« Reactie #7 Gepost op: 2022/05/18, 18:04:58 »
Ik gebruik Agenda (gnome-calendar). Zeer simpel, integreert met de datum/tijdfunctie.  Ik weet niet of dat voor jou voldoet.

https://wiki.gnome.org/Apps/Calendar
Clevo CJ70CU i7 16GB Ubuntu Unity 22.04; HP Compaq Presario CQ57 i3 4 GB Ubuntu Unity 20.04; HP Elitebook 6930p Core2 Duo 2GB Mint Cinnamon 20; HP 6830s Core2 Duo Xubuntu 20.04; HP nc6120 Pentium M 2GB MX-21

Offline soppel

  • Lid
Re: Welke agenda geeft zijn meldingen wat subtieler dan Lightning?
« Reactie #8 Gepost op: 2022/10/18, 23:39:44 »
Sorry allen die advies gegeven hebben. Ik had even wat zaken aan mijn kop die een agendamelding geheel onbelangrijk maakte.

De tip van Paul Mathijsse loste niet mijn probleem op, maar systeemmeldingen heb ik nu wel op een prettigere plek op het scherm. Dank daarvoor!


Tip van Nieuwbie ga ik proberen binnenkort. Uiteraard laat ik weten of dat is wat ik zocht.
Gooi je windows uit het raam
en je virusscanner d'r achteraan