Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Impress file opsplitsen  (gelezen 433 keer)

Impress file opsplitsen
« Gepost op: 2021/06/26, 19:00:57 »
LS,

Ik heb een Presentatie gemaakt, die totaal 10 dia's bevat.

Hoe kan ik deze file in 10 losse dia's splitsen, zodat ik enkele van deze in een andere presentatie kan gebruiken.

SPW
Spidey-Westland
Release:   22.04 Codename:   jammy

Offline vanadium

  • Lid
Re: Impress file opsplitsen
« Reactie #1 Gepost op: 2021/06/27, 11:22:17 »
Linker paneel met de dia's: klik op de gewenste dia. Ctrl+C om te kopiëren.

Andere presentatie waar de dia terecht moet komen: klik op een dia in het linker paneel. Ctrl+V. De gekopieerde dia wordt na de geselecteerde dia ingevoegd.

Opsplitsen van een presentatie in 10 afzonderlijke bestanden per dia: voor zover je dat nog nodig hebt, is handwerk.

Offline Jenske

  • Lid
Re: Impress file opsplitsen
« Reactie #2 Gepost op: 2021/07/01, 09:50:24 »
Nog een andere mogelijkheid:
  • ga in je verkenner (Nautilus of Dolphin bv.) en klik je presentatie aan
  • klik rechts en kopieer het bestand
  • herhaal dat 9 keer: je hebt nu 10 bestanden met eenzelfde beginnaam, maar gevolgd door getallen van 1 tot 10. In die 10 bestanden (presentaties) staan telkens dezelfde 10 dia's.
  • hernoem dan bestand na bestand, zodat duidelijk is welk bestand welke nummer van de dia vertegenwoordigt
  • open dan presentatie 1, verwijder alle dia's behalve de eerste
  • open presentatie 2, verwijder alle dia's behalve de 2de
  • enzovoort
Maar eerlijk gezegd is Vanadiums werkwijze véél logischer ;-)Mijn methode zou zinvol als kunnen zijn voor een presentatie van 200 dia's vol effecten, filmpjes en die je wil splitsen in 10 aparte presentaties en schrik hebt dat de buffer van je klembord gaat vol geraken door al dat geknip en geplak.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline peer

  • Lid
Re: Impress file opsplitsen
« Reactie #3 Gepost op: 2021/07/01, 11:23:19 »
net even geprobeerd met de exportfunctie in Impress
Open het bestand in Impress
Kies File-Export en sla op als html.

Er wordt dan een html-bestand gemaakt met bijbehorende text en imagebestanden (in dezelfde map). De imagebestanden hebben dan de vorm img0.png, img1.png,.....

Ik heb ook geprobeerd om direct naar imageformaat te exporteren maar dan doet die alleen de active slide.