Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Rollback bij updates  (gelezen 657 keer)

Offline Catsquotl

  • Lid
Rollback bij updates
« Gepost op: 2007/02/06, 10:38:30 »
Hallo,

Ik heb begin deze week ubuntu edgy geinstalleerd. Nadat ik alles had geupdate wilde ubuntu niet meer opstarten.
De boel opnieuw geinstalleerd en alles aan de praat gekregen(sort of).

Ik ben er alleen huiverig voor via de automatische update's de boel te updaten?

Wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat de boel terug te draaien valt als er iets mis gaat bij het updaten?

groet Cat

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
Rollback bij updates
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/06, 10:40:59 »
Gewoon backups maken van belangrijke documenten, updates gaan vrij zelden, eens in 2000x, of zo mis, bang hoef je dus niet te zijn.

Offline Ivan1986

  • Lid
Rollback bij updates
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/06, 11:19:40 »
als je niet graag een risico neemt kan je ook natuurlijk een kopie nemen van je harde schijf... ik gebruik al jaren ghost (van norton) en elke keer als ik ietrs mis doe heb ik 5 minuten later heel men systeem terug gezet en opgestart. Ghost werkt afhankelijk van alle systemen je moet er wel op letten dat je een partitie hebt in FAT 32 en daar ghost opzet. Dan gebruik je een ouderwetse dos-opstartdisket (of CD) en start je ghost en maak je ofwel ene copie van je schijf of zet je ze terug...
Ik wil wel meetr uitleg hierover geven maar enkel als je vanplan bent dit te gerbuiken....
Trouwens ik denk dat ghost gratis is...
Het werkt wel niet bij een sata schijf die zijn anders samen gesteld en daar werkt ghost enkel nog voor wndhoos!!! de loosers

gegroet Ivan

Offline Catsquotl

  • Lid
Rollback bij updates
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/06, 12:01:18 »
Er staat nu te weinig op om bang te zijn voor bestanden die verdwijnen.
Een volledige backup hoeft dus nog niet.

Wel ben ik op zoek naar manieren om bijvoorbeeld nog in te kunnen loggen met het oude kernel als die is geupdate.
Of een soort rescue cd die de update ongedaan kan maken zonder dat ik heel ubuntu opnieuw hoef te installeren.

groet Cat