Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Muis op muispoort en floppy drive  (gelezen 1092 keer)

ikdus

  • Gast
Muis op muispoort en floppy drive
« Gepost op: 2008/01/14, 22:21:24 »
Ik heb een compaq presario AE700 en heb hier ubuntu op gezet. Vrijwel alles werkt echter heb ik 2 problemen.
Ik heb op de muispoort een compaq muis met 2 knoppen (M-S34) deze werkt helaas niet ik heb gekeken of ik deze in de hardware kon instellen maar dat lukt niet. De toutchpad werkt echter prima deze gebruik ik liever niet als ik rustig aan een buro werk. Weet iemand een oplossing hiervoor.
Tevens werkt de floppydrive niet en kan ik zo niet zien welk merk en type dit is dus installeren is lastig. Ik weet het floppy is niet modern, maar 't komt regelmatig toch van pas.

Weet trouwens nog vrij weinig van linux dus ik hoop dat ik de antwoorden begrijp.
:-)

Offline Remco

  • Lid
    • http://remcovs.blogspot.com/
Muis op muispoort en floppy drive
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/14, 23:36:54 »
Dat is toevallig, ik heb er ook zo een sinds een paar dagen. Ik had het nog niet eens getest maar heb even gekeken , hier doet het diskettestation het gewoon out of the box. Ik kreeg er ook een ps/2(?) muis bij maar die werkt dus ook niet. Misschien een usb muis er aan hangen?

Voor de rest wel lachen zo'n oudere laptop een nieuw leven geven met ubuntu! Ik moest wel de alternate gebruiken want die van mij heeft maar 256 geheugen maar het draait nu gewoon super!

ikdus

  • Gast
Muis op muispoort en floppy drive
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/15, 07:16:39 »
Hij was met windows XP niet vooruit te branden. Nu werkt hij helemaal soepel. Ga er maar eens een USB muis aanhangen kijken of het werkt. De floppy lijkt niet mee te willen werken. nog maar eens kijken dus.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Muis op muispoort en floppy drive
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/15, 07:59:37 »
Standaard kent Ubuntu maar 1 muis voor de PC.
Je zult de xorg.conf file moeten aanpassen.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

ikdus

  • Gast
Muis op muispoort en floppy drive
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/15, 14:47:00 »
ik ga op zoek naar de file alvast bedankt.

ikdus

  • Gast
Muis op muispoort en floppy drive
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/17, 10:32:10 »
Waar ik al bang voor was. De file is gevonden en lezen levert mij enig inzicht op. Ik ken echter onvoldoende van programmeren om hier aanpassingen in te maken (durf ik niet ;-)  ). Ik kan de uitdraai posten.
Ik heb nu een "gewone" 2 knops muis aangesloten op de muisport van de laptop. hij herkent echter alleen de toutchpad.