Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mono develop: hoge komma doet het niet  (gelezen 3847 keer)

Offline JV.com

  • Lid
Mono develop: hoge komma doet het niet
« Gepost op: 2008/11/23, 16:39:42 »
goedendag iedereen.

ik ben bezig met het leren werken in monodevelop, maar dat gaat opzich prima op een ding na, ik dacht eerst dat het aan mijn toetsenbord instellingen lag maar ik denk niet dat dat zo is.

want als ik bijvoorbeeld dit wil invullen:

label.Text = "hallo wereld"; krijg ik dit in plaats van de " een ¨ (ik druk hiervoor op Shift en dan 2x komma toets, als je begrijpt wat ik bedoel :D). dit is zeer vervelend wat betekend dat ik steeds dat teken moet plakken. in Windows deed die dit prima.

ik heb een gewoon qwerty toetsenbord. ik had het toetsenbord indeling eerst altijd op USA(internationaal) ofzo staan maar dat zag ik niet tussen de lijst in voorkeuren > SCIM invoer methode. staan


wie heeft er ervaring met dit vage probleem en heeft iemand een suggestie om dit op te lossen?


gangas

  • Gast
Re: Mono develop: hoge komma doet het niet
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/23, 18:57:41 »
Ja,

Probeer eens:

Shift, Alt gr, " dan krijg je een " en geen ¨! Je hoeft maar 1 keer op " te drukken!


Groetjes

Offline JV.com

  • Lid
Re: Mono develop: hoge komma doet het niet
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/23, 20:39:57 »
Dank je :D het werkt. maar waarom hebben ze dat zo gedaan?

Re: Mono develop: hoge komma doet het niet
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/26, 17:30:13 »
je moet doen: shift+hoge kommatoets+spatie. Dit is de officiële manier, de Windows-manier is de onofficiële.

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Re: Mono develop: hoge komma doet het niet
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/26, 19:48:28 »
je moet doen: shift+hoge kommatoets+spatie. Dit is de officiële manier, de Windows-manier is de onofficiële.

Dat heet een apostrof, een komma is toch iets anders hoor ;)

Overigens ook in Windows is het gewoon [shift] + ['] + [spatie]. Gewoon een kwestie van geen gekke gewoontes krijgen. :D

Zeker in development software lijkt me dat wel handig. :)