Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Java 1.6 + java programma's  (gelezen 1152 keer)

webgnome

  • Gast
Java 1.6 + java programma's
« Gepost op: 2007/05/28, 00:56:08 »
Beste mensen,

ik draai nu een paar weken alweer ubuntu 6.06 en dat gaat op zich best lekker (al heb ik wel met mezelf afgesproken dat ik wine nooit meer gebruik tenzij het echt nodig is ). Om maar meteen met de deur in huis te vallen . Ik zit met een ontzettend irritant probleem. Sinds de installatie heb ik eigenlijk al direct Java 1.6 geinstalleerd ( dont ask how, forgot it ) en dat werkte in den beginnen toch best lekker.

Echter op dit moment als ik in Eclipse werk bijvoorbeeld dan crasht deze om onverklaarbare redenen bij bijvoorbeeld
 - Het importeren van een nieuwe package via het fouten menu
 - Het automatisch importeren van try/catch blokken

En dat is nog maar een klein greepje uit de manier waarop eclipse bij mij glashard crashed. Daarnaast als ik hem afsluit en weer open dan kan ik mijn workspace niet meer in . Om de een of andere reden sluit hij java VM niet netjes af en die staat dan nog netjes in het geheugen. Kill ik dit proces dan kan ik weer in mijn workspace, maar ja dit is zeer onhandig, niet nodig en irritant.

Dit probleem lijkt ook voor te komen bij azureus . Deze torrent downloader heb ik zojuist gedownload en nadat ik hem gedraait heb voor een aantal minuutjes afgesloten. Voor de grap eens in de procesbeheer gekeken en inderdaad ook dit programma sluit mijn jvm niet goed af nadat hij het gebruikt heeft. Als ik op windows azureus draai dan heb ik daar echter geen last van. Wie-o-wie kan mij helpen bij dit probleem?

Java 1.6 + java programma's
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/28, 08:31:20 »
Draai je ook beryl?
Die kan namelijk problemen geven met java apps.

webgnome

  • Gast
Java 1.6 + java programma's
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/28, 11:07:28 »
Ik draai geen beryl nee.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Java 1.6 + java programma's
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/28, 11:09:50 »
Doe eens dit:
Systeem - Beheer - Synaptic pakketbeheer
zoekterm: sun java
aanvinken:
- sun-java6-jre
- sun-java6-plugin
Druk op knop Toepassen

Helpt dit?

Java 1.6 + java programma's
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/28, 11:51:03 »
en wat geeft 'java -version' in Terminal dan terug?

webgnome

  • Gast
Java 1.6 + java programma's
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/28, 12:26:10 »
Blackdrive:
java version "1.6.0_01"
Java(TM) SE Runtime Environment (build 1.6.0_01-b06)
Java HotSpot(TM) Client VM (build 1.6.0_01-b06, mixed mode, sharing)

Potjr:
Als ik dat doe dan staat er alleen de java 5.0 als hoogste. Ik heb echt de nieuwste nodig. Die heb ik ook gedownload en geinstalleerd maar dat gaat dus niet goed  zoals je hebt kunnen lezen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Java 1.6 + java programma's
« Reactie #6 Gepost op: 2007/05/28, 13:02:48 »
Da's waar ook, je draait 6.06. Probeer eens een schone installatie (dus met formatteren en al) van de nieuwste Ubuntu, 7.04. Die heeft wel java 6 in de pakketbronnen zitten, en is ook een stuk gebruikersvriendelijker dan 6.06.

Let op: ISO branden als CD-image, en op lage snelheid (maximaal halve kracht). Brandfouten zijn dodelijk voor de Ubuntu LiveCD.

webgnome

  • Gast
Java 1.6 + java programma's
« Reactie #7 Gepost op: 2007/05/28, 13:13:34 »
Ik ga NIET een heel systeem formateren alleen maar omdat er 1 klein dingetje niet werkt. Dat is teveel werk en totaal overbodig. Daarbij, ubuntu 7.04 werkt op mijn notebook helaas niet lekker. (iets met drivers)

Offline BailHope

  • Lid
    • Techneut
Java 1.6 + java programma's
« Reactie #8 Gepost op: 2007/05/28, 13:19:31 »
Wat ik je aanraad (heb ooit een soortgelijk probleem gehad met Java), is via Synaptic Java er af te kieperen, en er dan terug op te installeren.
Dit durft wel eens helpen ...
Ubuntu user #12046
Mijn blog voor techneuten: http://techneut.wordpress.com
Voor de professionele IT'er: http://it-potato.blogspot.com