Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Driver Uninstall  (gelezen 1989 keer)

Offline gijs735

  • Lid
Driver Uninstall
« Gepost op: 2009/11/11, 15:32:15 »
Hallo,

Ik heb pas Ubuntu geinstalleert en heb 2 schermen een TV en een laptop beeldscherm. Ik heb drivers geinstalleert op advies van Ubuntu (besturing) maar toen ik herstarte kreeg ik helemaal niks op mijn tv (wat eerst wel was) ik ging weer naar schermen (onder systeem,Voorkeuren) en toen zei hij dat de drivers linux niet ondersteunt hoe kan ik nu de drivers verwijderen of een linux driver vinden voor NVIDIA Gforce 8600 GT vinden ??? want ik vind niet echt een driver voor linux voor die videokaart.

Re: Driver Uninstall
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/11, 15:36:51 »
De driver die Ubuntu aanraadt, is toch goed? Systeem -> Voorkeuren -> Scherm vraagt je of je het instelprogramma van Nvidia zelf wilt gebruiken, of het standaardprogramma. Heb je al eens gekozen voor het programma van Nvidia zelf?

Offline gijs735

  • Lid
Re: Driver Uninstall
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/11, 15:41:41 »
Ja dat heb ik gedaan maar ik weet ten eerste niet hoe het werkt want het is een beetje anders en wat ik heb gedaan werkt niet.

Re: Driver Uninstall
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/11, 15:43:51 »
Natuurlijk is het anders, maar betekent dat dat je jezelf er niet in moet verdiepen? Bekijk de tool van NVIDIA gewoon eens rustig.

Overigens, wat voor tv is dat? Sluit je hem aan via VGA, DVI, HDMI of gewoon op de tv-out?

Offline gijs735

  • Lid
Re: Driver Uninstall
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/11, 15:54:09 »
Ik heb me der in verdiept maar ik krijg beeld op mijn SAMSUNG TV maar aleen bij twinview. Kan iemand me zeggen hoe ik als enigste beeld krijg op mijn samsung met een resolutie van 1680x1050. Oh nu staat het beeld van de laptop te groot en moet ik tegen de om te schuiven en ik heb dus geen beeld op mijn tv ik begrijp er niks van.

Re: Driver Uninstall
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/11, 15:57:06 »
Kun je eerst eens antwoord geven op mijn vraag? Wat voor aansluiting gebruik je voor de tv?

Offline gijs735

  • Lid
Re: Driver Uninstall
« Reactie #6 Gepost op: 2009/11/11, 16:00:50 »
HDMI aansluiting en ik moet de X file saven of zoiets maar ik krijg het bericht Failed to parse existing file ´etc/x11/xorg.conf

Offline gijs735

  • Lid
Re: Driver Uninstall
« Reactie #7 Gepost op: 2009/11/11, 16:05:06 »
Ok ik ben nu wat verder met het saven van die x file maar hoe ¨restart¨ ik die ¨X¨ server???

Re: Driver Uninstall
« Reactie #8 Gepost op: 2009/11/11, 16:17:15 »
Door de computer opnieuw te starten. Of door naar een console te gaan via ctrl+alt+f1, in te loggen,
sudo service gdm restart
te typen, en eventjes te wachten.

Offline gijs735

  • Lid
Re: Driver Uninstall
« Reactie #9 Gepost op: 2009/11/11, 16:21:51 »
Gelukt uitleg hoe ik het heb gedaan:

Ga naar de terminal (toepassingen,Hulpmiddelen,terminal)
Typ daar in: sudo nvidia-xconfig
Dan typ je in: gksudo nvidia-settings

dan opent zich het nvidia configuratiescherm doe daar hoe je het wilt hebben en klik op Save X configuration file dan druk je op save.

Druk cntr+alt+F1 en typ je username en pass in
als je bent ingelogt vul dan het volgende in: sudo /etc/init.d/gdm stop    Let op de spatie tussen sudo en de rest (en ook tussen gdm en stop.
typ dan hetzelfde in maar dan maak je van stop start dus: sudo /etc/init.d/gdm start.
dan start ubuntu met de gekozen instellingen die je in het nvidia configuratiescherm hebt ingevult

Dit heb ik gedaan en het werkt. voor mensen met hetzelfde probleem zo heb ik het opgelost

Offline gijs735

  • Lid
Re: Driver Uninstall
« Reactie #10 Gepost op: 2009/11/11, 16:22:53 »
Door de computer opnieuw te starten. Of door naar een console te gaan via ctrl+alt+f1, in te loggen,
sudo service gdm restart
te typen, en eventjes te wachten.
Bedankt ik was ondertussen ook een reactie aan het typen

Re: Driver Uninstall
« Reactie #11 Gepost op: 2009/11/11, 16:27:09 »
Je uitleg kan wat beter. Het is niet nodig om nvidia-xconfig uit te voeren, omdat je daarmee je Nvidia-instellingen wist. Daarnaast kun je ook gewoon codes uitvoeren via Alt+F2. En je kunt stop & start combineren met restart ;) UIn ubuntu 9.10 kun je ook gewoon het service-commando gebruiken, zoals ik hierboven uitleg.