Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen verbinding met internet, wel netwerk. cd boot zowel 32 als 64 bit  (gelezen 831 keer)

gepeterd

  • Gast
Beste ubuntu gebruikers, als ik ubuntu vanaf cd gebruik op mijn pc, wil hij geen verbinding maken met het internet, ik als linux-leek heb het een en ander geprobeerd om dit werkende te krijgen maar dit heeft niet mogen baten. Ik heb bijde netwerkkaarten zowel ingesteld op "roaming (wat het ook betekenen mag)", "assigned by DHCP (ja, onze router is dhcp server" en heb hem via "static" in de range gegooid. Bij geen van drieen kreeg ik een website geopend, ik heb hem even de tijd gegeven (10 minuten) maar nog steeds niet. Wel is het mij gelukt wat netwerkshares te vinden op een andere computer in ons netwerkje.

Ik heb een gewoon 100mbit bedraad netwerk, zonder fratsen:P. Mijn pc zit direct met de router verbonden, die op zijn beurt aan het modem zit.
In xp heb ik wel internet dus ligt het niet aan mijn netwerkkaart (hardware matig defect ofzo)
Ik heb 2 onboard netwerkkaarten (moederboard asus a8n32 sli deluxe)
Super irritant is wel dat je niet kunt zien in welke de netwerkstekker daadwerkelijk zit aangesloten (binnen ubuntu) in xp zie je dat wel.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

ps. Volgens de site van asus is mijn processor 64 bit compatable dus heb ik ook zowel de 64 als de 32 bit geprobeerd, bij beide mocht het niet baten.

specs (mocht je er iets aan hebben):
amd athlon X2 4200+ (dual core)
2 gb ram
asus a8n32 sli deluxe moederboard
asus nvidia 7900GT TOP videokaart

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Geen verbinding met internet, wel netwerk. cd boot zowel 32 als 64 bit
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/27, 13:35:54 »
Ik zou dit proberen:
- probeer eens de andere netwerkkaart. Lukt dat niet:
- schakel dan eens de niet-actieve netwerkkaart uit in het BIOS?

gepeterd

  • Gast
Geen verbinding met internet, wel netwerk. cd boot zowel 32 als 64 bit
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/27, 13:37:01 »
Citaat van: pjotr123
Ik zou dit proberen:
- probeer eens de andere netwerkkaart. Lukt dat niet:
- schakel dan eens de niet-actieve netwerkkaart uit in het BIOS?
Ik ga het proberen, maar het zou toch niet uit mogen maken? Als bijde netwerkkaarten goed insteld staan?

Bedankt in ieders geval.

gepeterd

  • Gast
Geen verbinding met internet, wel netwerk. cd boot zowel 32 als 64 bit
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/27, 14:22:13 »
Ik heb nu mijn 2e netwerkpoort gebruikt, hierbij werkt internet wel. raar want dit is indentiek dezelfde netwerkkaart als de andere. en ik gebruik in windows altijd de andere. Vreemd is het juiste woord :P
Misschien dat deze een andere bovenaan staat met de boot volgorde ofzo :S ach ja, het werkt in ieders geval.