Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Afgesloten) En verlos ons van den Boze. PIEP.  (gelezen 2254 keer)

(Afgesloten) En verlos ons van den Boze. PIEP.
« Gepost op: 2009/05/23, 21:38:23 »
Wie weet hoe van dat irritante piepje af te komen als Jaunty afsluit? M'n halve koninkrijk voor wie het weet.




Beste @Herman ik heb er piep achter gezet , U vind dat wel goed he.
Groet Tom. XD
« Laatst bewerkt op: 2009/05/25, 11:26:08 door HermanDegenhart »

Re: En verlos ons van den Boze.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/23, 21:39:38 »
Nederige dienaar cumulus007 meldt de volgende oplossing: http://tinyurl.com/o4a8nv

Re: En verlos ons van den Boze.
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/23, 21:48:24 »
Ben er al aan gewend geraakt.Maar kan me voorstellen dat het voor sommige mensen irritant is.
Kubuntu 20.04

Offline mrGee

  • Lid
Re: En verlos ons van den Boze.
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/23, 22:46:49 »
Hallo

Hoe groot is dat koninkrijk precies  =D, kijk even hier;
http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/zeer-harde-piep-in-jaunty/msg402018/#msg402018

wordt het iets duidelijker uitgelegd, hoe je netjes de pcspkr kunt blacklisten
in een bovenstaand antwoord was ik iets te kort door de bocht.  ;)

Groeten Gerrit

met dat archaisch taalgebruik, moet dat dan niet zijn; den Booze ?  :evil:

« Laatst bewerkt op: 2009/05/23, 22:48:36 door mrGee »
-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline Ed

  • Lid
Re: En verlos ons van den Boze.
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/24, 11:14:55 »
Deze bug is bekend en nog niet opgelost.

https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/331589

Gr Ed

DarkEra

  • Gast
Re: En verlos ons van den Boze.
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/25, 02:20:47 »
De schuif van "PC Speaker" omlaag zetten en of muten (dempen) in de mixer (volume control).

Re: En verlos ons van den Boze.
« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/25, 02:25:27 »
Nou ja, als het een bug is, dan moeten we maar wachten op de update die het herstelt. Volgens mij echter is het helemaal geen bug maar er door een systeem ontwerper bewust ingezet. Oplossingen die alle systeem beebjes doen verstommen lijken mij geen oplossing. Een beeb die je ergens op attendeert als het nodig is, is nuttig. Deze afsluit beeb is nergens voor nodig en derhalve irritant. Een echte bug in Jaunty is de fout die het systeem doet bevriezen na enige tijd inactiviteit van de computer. Laat je computer maar eens een uurtje staan. Je kunt hem dan alleen nog aan de praat krijgen door de aan/uit knop vijf tellen ingedrukt te houden en hem weer op te starten. Dat is wel een (nog) onopgeloste systeem fout.

Offline Tom

  • Lid
Re: En verlos ons van den Boze.
« Reactie #7 Gepost op: 2009/05/25, 10:11:02 »
Hier staat de pc de hele dag aan en soms wordt er niet op gewerkt. Ik heb nergens last van dat ik dan de pc alleen nog maar uit en aan kan doen met de knop op de pc.
Dus die fout ligt bij je zelf, bij je pc dus.


Het ligt waarschijnlijk aan de PC , sommige hebben er last van andere weer niet.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: En verlos ons van den Boze.
« Reactie #8 Gepost op: 2009/05/25, 10:12:34 »
Geen enkele last van een beep of bevriezing in Kubuntu Jaunty. De beep is trouwens iets van GNOME, op KDE heb ik er geen last van. Ik vermoed, dat het komt van GDM of een afsluitapplet op het paneel.

Re: En verlos ons van den Boze. PIEP.
« Reactie #9 Gepost op: 2009/05/25, 11:25:23 »
De meningen zijn verdeeld. Het is dus afwachten geblazen wanneer de juiste update verschijnt. Ik zal dit topic derhalve afsluiten.
Met de titel heb ik willen aangeven dat deze beeb/piep meer een ergernis is dan een probleem.
Iedereen bedankt voor het meedenken.

DarkEra

  • Gast
Re: (Afgesloten) En verlos ons van den Boze. PIEP.
« Reactie #10 Gepost op: 2009/05/27, 17:25:55 »
 Ik vraag me af of je dat wat ik voorstelde hebt geprobeerd. Waar je ook eventueel zou kunnen kijken is bij Systeem--> Voorkeuren--> Geluid, daar kan men namelijk op de 2de tab in dat venster bepaalde systeem geluiden aan en afvinken waaronder ook systeem beeps (piepen), zoiets in die trend.

Helpt dat niet dan zal het aan je mobo (moederbord) zelf liggen wat die piep veroorzaakt. Of dat verholpen kan worden door een update? Geen idee. Anders zou ik een bug melding doen op Launchpad.

Re: (Afgesloten) En verlos ons van den Boze. PIEP.
« Reactie #11 Gepost op: 2009/05/27, 17:52:59 »
Deze bug is bekend en nog niet opgelost.

https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/331589

Gr Ed

Kijk hier eens ...............
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline Dave

  • Lid
Re: (Afgesloten) En verlos ons van den Boze. PIEP.
« Reactie #12 Gepost op: 2009/05/27, 18:13:18 »
Nou zo overdreven hard vind ik het nu ook weer niet.
Het viel wel even op maar went ook snel eigenlijk.
Makkelijk wel eigenlijk, weet vrouwlief tegenwoordig ook dak afsluit en gaat ze ook afsluiten  =D

Straks ga ik het nog missen na een update en vraag ik hoe krijg ik het terug  :evil: