Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: nVidia Hardware versnelling met de ubuntu live cd  (gelezen 4331 keer)

nVidia Hardware versnelling met de ubuntu live cd
« Gepost op: 2010/07/20, 17:48:05 »
Ik heb een how-to gemaakt voor het toepassen van hardware versnelling in een live CD omgeving
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/HardwareVersnelingMetLiveCD

Met Vriendelijke Groet,
Dooitze de Jong

Het is alleen getest op Ubuntu 9.04, ik zou het fijn vinden dat jullie het ook testen op Ubuntu 8.04,9.10,10.04 LTS

Offline Thijsg

  • Lid
Re: nVidia Hardware versnelling met de ubuntu live cd
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/20, 19:50:10 »
Citaat van: origineel
Tijdens de live-sessie kunt u allerlei functie's uitproberen, Tekstverwerken, internetten. Alleen hardware versnelling van nVidia is lastig omdat de gesloten driver van de desbetreffende videokaart meestal moet worden geïnstalleerd. Hiervoor moet de pc herstart worden, omdat de live-cd niks opslaat, dus ook geen drivers. Daarom moet men dus dan zonder herstart de driver geïnstaleerd worden, in dit artikel vind U informatie hierover.
Citaat van: voorzetje voor verbetering
Tijdens de livesessie kunt u allerlei functies uitproberen, waaronder tekstverwerken en internetten. Alleen hardwareversnelling van nVidia is lastig omdat de gesloten driver van de desbetreffende videokaart meestal moet worden geïnstalleerd. Hiervoor moet de pc herstart worden. Helaas slaat de livecd niets op, dus moet men daarom zonder herstart de driver installeren. In dit artikel vindt u informatie hierover.

Citaat
System => Administration => Hardware Drivers

Er verschijnt nu een venster met Nvidia drivers of drivers van andere hardware. Vink de aanbevolen nVidia driver aan, klik nu op activate. Er verschijnt een venster die de driver installeerd.

Entertje ertussen?

Re: nVidia Hardware versnelling met de ubuntu live cd
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/20, 19:59:53 »
Heb deze how-to geschreven toen ik 13,5 was, heb de tekst voor een groot gedeelte aangepast.
Zie het orgineel
http://dooitzedejong.wordpress.com/3d-versnelling-met-de-live-cd/

Bedankt voor de tips

Offline Thijsg

  • Lid
Re: nVidia Hardware versnelling met de ubuntu live cd
« Reactie #3 Gepost op: 2010/07/20, 20:02:03 »
Succes met het afwerken.

Nog even over dat omgekeerde vraagteken: dat komt niet echt professioneel over. Waar je met "u" zeggen professioneel over wil komen, haalt dit het weer onderuit.

Re: nVidia Hardware versnelling met de ubuntu live cd
« Reactie #4 Gepost op: 2010/07/20, 20:08:13 »
Dat is dus een foutje uit de blog  :rolleyes:

Offline Joshua822

  • Lid
Re: nVidia Hardware versnelling met de ubuntu live cd
« Reactie #5 Gepost op: 2010/07/20, 23:51:47 »
Interessant artikel!

Ik heb het artikel wat aangepast om het aan de documentatierichtlijnen te laten voldoen en heb het aan de Artikelen in Aanbouw pagina toegevoegd. Ik zou je vriendelijk willen vragen of je even de vakjes "Status" en "Eventuele opmerkingen" wilt invullen voor jouw artikel op de Artikelen in Aanbouw pagina, want alleen jij kan deze eigenlijk correct invullen.

Althans, hartelijk bedankt voor jouw bijdrage! :)
« Laatst bewerkt op: 2010/07/20, 23:53:20 door Joshua822 »

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: nVidia Hardware versnelling met de ubuntu live cd
« Reactie #6 Gepost op: 2010/08/18, 22:13:55 »
Om het helemaal goed nederlands en consistent te maken zou ik overal het woordje driver vervangen door stuurprogramma.

Citaat
Installeren van het stuurprogramma
Ga Systeem → Beheer → Stuurprogramma's.
Er verschijnt nu een venster met Nvidia drivers of drivers van andere hardware.
Wat zijn drivers nou weer dan? :evil:
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline hello

  • Lid
Re: nVidia Hardware versnelling met de ubuntu live cd
« Reactie #7 Gepost op: 2010/08/19, 14:30:11 »
Ik heb al de drivers in stuurprogramma's veranderd, een typefout weggewerkt en in de inleiding er bij gezet waarom je hardwareversnelling zou nodig hebben (op de live-cd).

hello

Overigens: de melding als je een account registreert: 'Het account is gecreërt' zou nu toch niet mogen, zeker als je weet dat de fix daarvoor al lang is doorgegeven: https://bugs.launchpad.net/ubuntu-nl-website/+bug/301546 't Is niet het einde van de wereld, maar toch ;).

Offline Joshua822

  • Lid
Re: nVidia Hardware versnelling met de ubuntu live cd
« Reactie #8 Gepost op: 2010/09/26, 16:41:25 »
Citaat
Overigens: de melding als je een account registreert: 'Het account is gecreërt' zou nu toch niet mogen, zeker als je weet dat de fix daarvoor al lang is doorgegeven: https://bugs.launchpad.net/ubuntu-nl-website/+bug/301546 't Is niet het einde van de wereld, maar toch Wink.
Het probleem is dat dit geen vertaalfout van ons, maar van MoinMoin zelf is. Om deze vertaalfout op te lossen moeten we dus MoinMoin upgraden naar een nieuwere versie. Dat is veel werk, en dat werk kan alleen door een administrator worden uitgevoerd.

Dus daarom zullen we dit allemaal door de vingers moeten zien.