Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Uninstall.  (gelezen 4137 keer)

Theodorx

  • Gast
Uninstall.
« Gepost op: 2008/06/17, 07:10:17 »
Hallo,

Wil iemand mij misschien even zo goed en duidelijk mogelijk uitleggen wat ik moet doen als ik van mijn dualboot(Ubuntu en Windows XP) een enkelboot wil maken, maar dan wel dat Ubuntu eraf gaat...

Offline joop905

  • Lid
Uninstall.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/17, 09:17:23 »

Skilltone

  • Gast
Uninstall.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/17, 10:08:12 »
Zo heb ik het gedaan:

http://forum.ubuntu-nl.org/message/268032
wat joop aangeef is dat je alleen boot verwijderd, niet ubuntu.

PieterD

  • Gast
Uninstall.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/17, 19:42:45 »
Citaat van: Theodorx
Hallo,

Wil iemand mij misschien even zo goed en duidelijk mogelijk uitleggen wat ik moet doen als ik van mijn dualboot(Ubuntu en Windows XP) een enkelboot wil maken, maar dan wel dat Ubuntu eraf gaat...
Ik heb gewoon een backup gemaakt en daarna weer XP op de hele schijf geïnstalleerd.
Dus.......bye  bye Ubuntu. Kijk over een paar jaar nog wel eens naar Linux. Momenteel kan dit besturingssysteem nog helemaal niet aan XP tippen. Teveel irritante tekortkomingen die ik na 4 maanden Kubuntu helemaal zat was. Ik heb geen zin meer om telkens een paar uur te googlen en tich verschillende 'oplossingen' te vinden  teneinde het zoveelste probleempje op te lossen.

Ook zijn de z.g. linux-alternatieven voor sommige Windows-programmas nog niet bepaald een echt alternatief te noemen. De ontwerpers van dergelijke programma's zouden eens wat meer naar die Windows-programma's moeten kijken. Daar hoeven ze zich beslist niet voor te schamen.....

Terug naar dat 'waardeloze' programma van ome Bill dus. Dat werkt bij mij gewoon zonder problemen en een bepaalde ideologie was al helemaal niet de reden voor mij om Linux cq. Kubuntu uit te proberen.

Misschien tot ziens over een paar jaar....

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Uninstall.
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/17, 19:46:53 »
Citaat van: PieterD
Ik heb gewoon een backup gemaakt en daarna weer XP op de hele schijf geïnstalleerd.
Dus.......bye  bye Ubuntu. Kijk over een paar jaar nog wel eens naar Linux. Momenteel kan dit besturingssysteem nog helemaal niet aan XP tippen. Teveel irritante tekortkomingen die ik na 4 maanden Kubuntu helemaal zat was. Ik heb geen zin meer om telkens een paar uur te googlen en tich verschillende 'oplossingen' te vinden  teneinde het zoveelste probleempje op te lossen.

Ook zijn de z.g. linux-alternatieven voor sommige Windows-programmas nog niet bepaald een echt alternatief te noemen. De ontwerpers van dergelijke programma's zouden eens wat meer naar die Windows-programma's moeten kijken. Daar hoeven ze zich beslist niet voor te schamen.....

Terug naar dat 'waardeloze' programma van ome Bill dus. Dat werkt bij mij gewoon zonder problemen en een bepaalde ideologie was al helemaal niet de reden voor mij om Linux cq. Kubuntu uit te proberen.

Misschien tot ziens over een paar jaar....
Tja, doei.....

Het probleem kan natuurlijk ook nog tussen stoel en toetsenbord zitten, jouw problemen hoeven niet per se aan Ubuntu te liggen.....  :-)

Overigens herken ik niets van wat je zegt. Ik vind Ubuntu prima, en een stuk beter dan Windows.

Offline Drummies

  • Lid
Uninstall.
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/17, 19:47:48 »
PieterD

wat mij betreft had je jezelf ook kunnen beperken door enkel antwoord te geven op de vraag die theodorx stelde
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

DirkJanvanderWal

  • Gast
Uninstall.
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/17, 23:38:32 »
Volgens mij is de ervaring met linux sterk afhankelijk van de manier waarop je het gebruikt. Ik heb het geinstalleerd, de looks een beetje aangepast en alleen braaf de updates uitgevoerd. Van sudo blijf ik bij voorkeur af.

Op die manier draait Ubuntu bij mij zo stabiel als een rots, sneller dan het windows alternatief en aanmerkelijk gebruiksvriendelijker.

Alleen die synchronisatie met PDA's zou wel wat beter mogen...

Uninstall.
« Reactie #7 Gepost op: 2008/06/18, 07:27:05 »
Citaat van: PieterD
Ook zijn de z.g. linux-alternatieven voor sommige Windows-programmas nog niet bepaald een echt alternatief te noemen. De ontwerpers van dergelijke programma's zouden eens wat meer naar die Windows-programma's moeten kijken.
Pardon?
Het spijt me wel hoor. Maar als je niet een heel klein beetje wil pielemansen met software, dan moet je geen open source draaien. Gesloten software moet het "gewoon doen" omdat ervoor betaald wordt. Open Source maken we met ons allen. Daarom slaat deze opmerking echt helemaal nergens op. Ik heb bijvoorbeeld erg weinig normale vragen van je gezien op dit forum? Sorry, maar dan kunnen we weinig voor elkaar doen he  :-)

Succes met windloos schoon houden.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Uninstall.
« Reactie #8 Gepost op: 2008/06/18, 13:38:29 »
Citaat van: sisosteven
Citaat van: PieterD
Ook zijn de z.g. linux-alternatieven voor sommige Windows-programmas nog niet bepaald een echt alternatief te noemen. De ontwerpers van dergelijke programma's zouden eens wat meer naar die Windows-programma's moeten kijken.
Pardon?
Het spijt me wel hoor. Maar als je niet een heel klein beetje wil pielemansen met software, dan moet je geen open source draaien. Gesloten software moet het "gewoon doen" omdat ervoor betaald wordt. Open Source maken we met ons allen. Daarom slaat deze opmerking echt helemaal nergens op. Ik heb bijvoorbeeld erg weinig normale vragen van je gezien op dit forum? Sorry, maar dan kunnen we weinig voor elkaar doen he  :-)

Succes met windloos schoon houden.
Tja, en bovendien werken de meeste Linuxprogramma's heel goed en "doen ze het ook gewoon". Voorbeelden: Firefox, Opera, Open Office, Thunderbird..... etc. etc.

Zoals ik al eerder zei: bij deze afscheidnemer zit het probleem tussen stoel en toetsenbord.  :-)

Skilltone

  • Gast
Uninstall.
« Reactie #9 Gepost op: 2008/06/19, 00:10:13 »
uuuuhhhhhhh hier hebben we tog ergens in offtopic een een topic over. ]

Citaat
PieterD schreef:

Ik heb gewoon een backup gemaakt en daarna weer XP op de hele schijf geïnstalleerd.
Kan je misschien even uitleggen hoe je dat best kan doen aan de topic starter, anders moet hij weer zo zoeken om google of msnsearch ;)

Offline Rishca

  • Lid
Uninstall.
« Reactie #10 Gepost op: 2008/06/19, 18:15:42 »
Ik gebruik al jaren windows XP en Vista sinds de release.

En ubuntu werk naar mijn mening stukken sneller en stabieler voor de dingen waarvoor ik het gebruik. (World of warcraft/TeamSpeak/Filmsdl/muziekdl/openoffice)

Nu 3 maanden aan Ubuntu en ik gebruik Vista nu alleen nog maar om mn 360 games op DL dvd's te branden.

PieterD

  • Gast
Uninstall.
« Reactie #11 Gepost op: 2008/06/19, 20:02:32 »
Citaat van: sisosteven
Het spijt me wel hoor. Maar als je niet een heel klein beetje wil pielemansen met software, dan moet je geen open source draaien. Gesloten software moet het "gewoon doen" omdat ervoor betaald wordt.
Ook open source moet gewoon werken anders heb je er niks aan. Als dat niet het geval is moet linux niet als een volwaardig alternatief voor Windows aangeprezen worden. Ik gebruik mijn PC niet om hele dagen te pielen maar om wat zinnigs te doen. Een beetje instellen en 'bijschaven' van een besturingssyteem is prima na een verse installatie maar daarna moet je er gewoon mee kunnen werken zonder ergernis.

En nee, het probleem zit niet tussen stoel en PC. Na tientallen jaren ervaring op PC gebied ben ik niet bepaald een digibeet. Ook linux heb ik na 4 maanden Kubuntu (en andere) gebruik redelijk onder de knie. Maar allerlei irritante onhebbelijkheden met verschillende linux-toepassingen hebben mij doen bestuiten weer terug te gaan naar XP.

Slechts één voorbeeldje anders zou de lijst te lang worden:

Ik zet mijn externe USB-HD aan. Soms doet ie het en soms doet ie het niet en moet ik hem weer uit- en aanzetten. Soms krijg je de melding: kan dat ding niet mounten terwijl hij wel gewoon benaderd kan worden door (in mijn geval) Krusader. Etc. etc.

Als laatste de software. Veelal beneden de maat vergeleken met sommige Windows-programma's. Daarom had ik XP nog steeds via VirtualBox draaien. Maar dat heen en weer geschakel begint op den duur aardig te vervelen.

Een aantal Windows programma's waarvoor ik geen enkel Linux-alternatief kan en kon vinden:

Proshow Producer (maken van High Definition fotoshows met Ken Burnes-effecten)
Tag&Rename  (uitgebreid MP3 tagger en renamer)
Ulead Video Studio  (film bewerking)
Paint Shop Pro (fotobewerking met die prachtige, simpele 'Fade correction' optie)
Audition (uitgebreide muziekbewerking)

etc.

Kortom: voorlopig terug naar XP. Dat werkt nou nét even lekkerder en gesmeerder ondanks mogelijke beveiligings probleempjes. Overigens heb ik bij Kubuntu weinig of geen positief snelheidsverschil met XP vastgesteld.
Mensen die van een dagelijkse portie pielen houden moeten dat zelf weten. Ik heb er geen enkel probleem mee. Voor mij telt dat een OS gewoon moet werken en niet, zoals ik al eerder vermelde, een of andere ideologie die er eigenlijk op neer komt dat alles wat van MS komt bullshit is of zelfs gratis moet zijn.

Het ga jullie goed. Over een paar jaar kijk ik nog wel eens. Zodra linux het niveau van Microfoft Windows XP heeft bereikt.......

Offline joop905

  • Lid
Uninstall.
« Reactie #12 Gepost op: 2008/06/19, 20:08:23 »
@PieterD succes met XP

JrJoop9o5.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Uninstall.
« Reactie #13 Gepost op: 2008/06/19, 21:47:38 »
Citaat van: PieterD
En nee, het probleem zit niet tussen stoel en PC.
Slechts één voorbeeldje anders zou de lijst te lang worden:

Ik zet mijn externe USB-HD aan. Soms doet ie het en soms doet ie het niet en moet ik hem weer uit- en aanzetten. Soms krijg je de melding: kan dat ding niet mounten terwijl hij wel gewoon benaderd kan worden door (in mijn geval) Krusader.
Vantevoren niet "veilig verwijderd" in Windows? Stoel en toetsenbord....  :-)

Citaat van: PieterD
Kortom: voorlopig terug naar XP. Dat werkt nou nét even lekkerder en gesmeerder ondanks mogelijke beveiligings probleempjes. Overigens heb ik bij Kubuntu weinig of geen positief snelheidsverschil met XP vastgesteld.
Geen snelheidsverschil, met alle beveiligingssoftware ingeschakeld, zoals een on-access virusscanner? Maak dat de kat wijs.... :-)

Citaat van: PieterD
Over een paar jaar kijk ik nog wel eens. Zodra linux het niveau van Microfoft Windows XP heeft bereikt.......
Indien Linux ooit naar dat niveau afzakt, stap ik acuut over naar PC-BSD of Desktop-BSD.

Enfin, een gelukkig leven verder. Adieu!

Calimerubuntu

  • Gast
Uninstall.
« Reactie #14 Gepost op: 2008/06/19, 22:21:43 »
Ik kan mezelf er volledig in vinden dat ubuntu na een verloop van tijd frustraties met zich meebrengt (seysayux bv.) maar als je rustig je tijd neemt voor ubuntu en alles op een rustoge manier installeerd, heb je een heel stabiel en goed besturingssysteem, waar zelf xp niet aan kan tippen, het is niet anders maar nu is ubuntu nog steeds een beetje een doe het zelf-besturingssysteem, ik zie het meer als mac osx, maar dan nog niet helemaal op punt en wel zeer aanpasbaar, zodat je uiteindelijk een besturingssysteem bekomt waar je hoe dan ook zeer tevereden mee bent.

bij voorbaat excuses voor eventuele onsamenhangende delen


cali

Calimerubuntu

  • Gast
Uninstall.
« Reactie #15 Gepost op: 2008/06/19, 22:27:28 »
Citaat van: pjotr123
Citaat van: PieterD
En nee, het probleem zit niet tussen stoel en PC.
Slechts één voorbeeldje anders zou de lijst te lang worden:

Ik zet mijn externe USB-HD aan. Soms doet ie het en soms doet ie het niet en moet ik hem weer uit- en aanzetten. Soms krijg je de melding: kan dat ding niet mounten terwijl hij wel gewoon benaderd kan worden door (in mijn geval) Krusader.
Vantevoren niet "veilig verwijderd" in Windows? Stoel en toetsenbord....  :-)

Citaat van: PieterD
Kortom: voorlopig terug naar XP. Dat werkt nou nét even lekkerder en gesmeerder ondanks mogelijke beveiligings probleempjes. Overigens heb ik bij Kubuntu weinig of geen positief snelheidsverschil met XP vastgesteld.
Geen snelheidsverschil, met alle beveiligingssoftware ingeschakeld, zoals een on-access virusscanner? Maak dat de kat wijs.... :-)

Citaat van: PieterD
Over een paar jaar kijk ik nog wel eens. Zodra linux het niveau van Microfoft Windows XP heeft bereikt.......
Indien Linux ooit naar dat niveau afzakt, stap ik acuut over naar PC-BSD of Desktop-BSD.

Enfin, een gelukkig leven verder. Adieu!
pjotr, ondanks dat ik je eigenlijk voor honderd procent gelijk geef, merk ik dat je de laatste tijd nogal ge irriteerd (wss slechte woordkeuze) reageerd bij een negatieve opmerking over ubuntu, ik weet dat ik niet de hersens noch de leeftijd heb om u de les te spellen maar dat doe ik ook niet.
ik snap wel dat als je nogal vaak bezig bent met ubuntu en er veel tijd in stop (zie u site) dat het irritant word om van die domme opmerkingen als  die van pieterD, maar vergeet niet dat hij altijd nog kan terugkomen wanneer hij wil, ubuntu is vrijblijvend.

domheid is in dit geval gewoon pure onwetentheid


cali

Skilltone

  • Gast
Uninstall.
« Reactie #16 Gepost op: 2008/06/19, 23:19:30 »
Citaat van: Theodorx
Hallo,

Wil iemand mij misschien even zo goed en duidelijk mogelijk uitleggen wat ik moet doen als ik van mijn dualboot(Ubuntu en Windows XP) een enkelboot wil maken, maar dan wel dat Ubuntu eraf gaat...
Zo nu weer ontopic. Ik weet niet hoe het gegaan is. Ik heb even me notitie blokje gepakt en nagekeken hoe ik het gedaan heb.

1. Eerst heb ik de Grub verwijderd. Zie onderstaande link. zelfde link die joop ook aangaf:
http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/overig/grubverwijdering/
2. Toen heb ik via dezelfde cd van windows weer "R" gebruikt om in de dosprompt te komen.
3. Ik heb toen de schijven onderzocht. Dat wil zeggen Elke letter plus dubbele punt gezet, enter en dan dir. kijken wat er op staat. Bijvoorbeeld C: [ENTER] en dan staat er c: \ en dan dir [ENTER] en dan zie je wat er op staat. op het moment dat in dosprompt de schijf letter wel herkent word, maar NIET de inhoud staat daar de linux versie op
4. als je de schijf gevonden heb (schrijven als je ook swapfile geruikt) dan zeg je format: (letter) [ENTER] Onthoud goed dat je zeker weet dat daar geen windows op staat. je maak heel de schijf leeg. de cd doet dit automatisch in FAT32.
5. Om te koppelen van de schijf, en boot te maken van de schijf moet je een naam op geven. dan zeg je map (mapnaam) en [ENTER]
6. Dan type je "exit" en haalt de cd eruit van windows
7. je ziet bij xp bij "mijn computer" je harde schijven

Succes!

P.s let niet op dit geswam hierboven van de andere. daar staat een extreme pessimist en een extreme optimist tegenover elkaar. Ik kan begrijpen dat je terug wil. Toch wil je vragen om Ubuntu een kans te geven. Ik was ook een pessimist, maar er zijn best een hoop voordelen. Daarnaast gaat de huidige computermarkt sterk naar de Linux kant op. dus kijkend naar de toekomst is het een aanrader om het dualboot te laten. Alle kennis in deze toch al overheersende computer maatschappij is altijd welkom. Maar die keuze laat ik aan jou, maar denk er eens goed over na.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Uninstall.
« Reactie #17 Gepost op: 2008/06/19, 23:46:12 »
Citaat van: Calimerubuntu
pjotr, ondanks dat ik je eigenlijk voor honderd procent gelijk geef, merk ik dat je de laatste tijd nogal ge irriteerd (wss slechte woordkeuze) reageerd bij een negatieve opmerking over ubuntu, ik weet dat ik niet de hersens noch de leeftijd heb om u de les te spellen maar dat doe ik ook niet.
ik snap wel dat als je nogal vaak bezig bent met ubuntu en er veel tijd in stop (zie u site) dat het irritant word om van die domme opmerkingen als  die van pieterD, maar vergeet niet dat hij altijd nog kan terugkomen wanneer hij wil, ubuntu is vrijblijvend.

domheid is in dit geval gewoon pure onwetentheid


cali
Geen probleem als je mij corrigeert, cali. :-)

Dat recht heb jij net zo goed als ik dat heb. We zijn immers gelijken hier. Dus als je vindt dat ik over de schreef ga, blijf dat vooral gewoon meteen zeggen. Ik ben geen watje, dus je hoeft er geen doekjes om te winden. Dat is open en eerlijk, en dat waardeer ik. :-)

Maar ik ben het in dit geval niet helemaal met je eens.

Ik heb er alle respect voor, als iemand zegt: "het lukt me niet met Ubuntu, ik krijg het niet voor elkaar, ondanks alle hulp. Daarom ga ik terug naar Windows." OK, jammer (vooral jammer voor degene die stopt), maar dat respecteer ik.

Waar ik boos over word, is over mensen die het niet lukt, en dan op Ubuntu gaan lopen schelden, en roepen dat Windows XP veel beter is dan Ubuntu. Terwijl het aan henzelf ligt dat het niet lukt. Dan kunnen ze van mij een geïrriteerde reactie terugverwachten.

Groet, Pjotr.

Offline Bennyboy

  • Lid
    • Classics4Life Radio - Music Of A LifeTime!
Uninstall.
« Reactie #18 Gepost op: 2008/06/20, 01:35:16 »
Ik kan me de reactie van Pjotr wel voorstellen, als je zoveel tijd en energy ergens insteekt wordt het ook een beetje je "kindje".....
En omdat je dan alle "ins and outs" kent wordt je nijdig om beweringen dat er aan Ubuntu van alles zou mankeren.
Wat uiteraard niet klopt!
Anderzijds kan ik me PieterD ook voorstellen, ik heb zelf ook wel op dat punt gestaan.
Ik ben het ook eens met de stelling dat software gewoon moet werken, of het nu open- of closed source is.....it has to work!
Ik word ook pissig als dingen niet werken......
Ik ben het niet eens met de stelling dat je na maanden nog "van alles" moet installeren om het werkend te krijgen.
Als je de multimedia codecs, video drivers en fonts installeert is het meeste "leed" geleden....;)
Als je desondanks terug wilt naar Windows: mijn zegen heb je!
Want ook daar mankeert van alles aan!
Het enige verschil is dat je het kent.....
Conclusie: een perfect OS bestaat (nog) niet, hopelijk komt het er ooit en wellicht heet het Ubuntu ;)

Offline jan11000

  • Lid
Uninstall.
« Reactie #19 Gepost op: 2008/06/20, 06:06:09 »
Citaat van: PieterD
Citaat van: sisosteven
Het spijt me wel hoor. Maar als je niet een heel klein beetje wil pielemansen met software, dan moet je geen open source draaien. Gesloten software moet het "gewoon doen" omdat ervoor betaald wordt.
Ook open source moet gewoon werken anders heb je er niks aan. Als dat niet het geval is moet linux niet als een volwaardig alternatief voor Windows aangeprezen worden. Ik gebruik mijn PC niet om hele dagen te pielen maar om wat zinnigs te doen. Een beetje instellen en 'bijschaven' van een besturingssyteem is prima na een verse installatie maar daarna moet je er gewoon mee kunnen werken zonder ergernis.

En nee, het probleem zit niet tussen stoel en PC. Na tientallen jaren ervaring op PC gebied ben ik niet bepaald een digibeet. Ook linux heb ik na 4 maanden Kubuntu (en andere) gebruik redelijk onder de knie. Maar allerlei irritante onhebbelijkheden met verschillende linux-toepassingen hebben mij doen bestuiten weer terug te gaan naar XP.

Slechts één voorbeeldje anders zou de lijst te lang worden:

Ik zet mijn externe USB-HD aan. Soms doet ie het en soms doet ie het niet en moet ik hem weer uit- en aanzetten. Soms krijg je de melding: kan dat ding niet mounten terwijl hij wel gewoon benaderd kan worden door (in mijn geval) Krusader. Etc. etc.

Als laatste de software. Veelal beneden de maat vergeleken met sommige Windows-programma's. Daarom had ik XP nog steeds via VirtualBox draaien. Maar dat heen en weer geschakel begint op den duur aardig te vervelen.

Een aantal Windows programma's waarvoor ik geen enkel Linux-alternatief kan en kon vinden:

Proshow Producer (maken van High Definition fotoshows met Ken Burnes-effecten)
Tag&Rename  (uitgebreid MP3 tagger en renamer)
Ulead Video Studio  (film bewerking)
Paint Shop Pro (fotobewerking met die prachtige, simpele 'Fade correction' optie)
Audition (uitgebreide muziekbewerking)

etc.

Kortom: voorlopig terug naar XP. Dat werkt nou nét even lekkerder en gesmeerder ondanks mogelijke beveiligings probleempjes. Overigens heb ik bij Kubuntu weinig of geen positief snelheidsverschil met XP vastgesteld.
Mensen die van een dagelijkse portie pielen houden moeten dat zelf weten. Ik heb er geen enkel probleem mee. Voor mij telt dat een OS gewoon moet werken en niet, zoals ik al eerder vermelde, een of andere ideologie die er eigenlijk op neer komt dat alles wat van MS komt bullshit is of zelfs gratis moet zijn.

Het ga jullie goed. Over een paar jaar kijk ik nog wel eens. Zodra linux het niveau van Microfoft Windows XP heeft bereikt.......
Paint Shop Pro daar heb je the gimp voor , voor windows en linux.
Ik denk dat je er iets meer tijd in moet duwen of op een paar plaatsen vragen.
Hjsplit vond ik ook niet voor linux(vergelijkbare), maar gfslicer is er zo een.
Dus meer vragen en meer lezen, en vooral wennen aan linux.

Uninstall.
« Reactie #20 Gepost op: 2008/06/20, 07:00:41 »
T'ja, mij hoor je niet klagen. Ubuntu werkt stabiel en Kubuntu ook. Zeker op mijn gewone pc's, op den appel is het ietsje minder, maar toch wel stabiel draaiend die Kubuntu.
Ik merkte weinig verschil met onze Kunstvereniging als ik mijn werk moest doen, heb zelden moeten klooien. Kunstcatalogen, brochures, flyers, onze boekhouding, ons info-Magazine... enzoverder. NIEMAND merkte het verschil. Maar ja, gamen, filmjes en muziekbewerking doe ik niet, alleen de fotos van de Kunstwerken bewerken voor onze cataloog en dit ging prima.
Eigenlijk zet ik me nu iedere morgen achter mijn toetsenbord en go... alles werkt. Heb reeds lang GEEN microsoft meer op onze pc's.
Linux-Ubuntu is goed en veel vragen heb ik eigenlijk nooit moeten stellen, alles werkt zoals ik wens.
Succes met vista of xp dan maar...
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux