Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Veel gezoek in ubuntu 11.04  (gelezen 739 keer)

Offline Harman

  • Lid
Veel gezoek in ubuntu 11.04
« Gepost op: 2011/05/01, 11:35:27 »
Amule incoming was al moeilijk te vinden, nu kan ik de bestanden niet meer naar een externe schijf verslepen. Als ik met de linkermuisknop het bestand naar de schijf wil verslepen die dan op de linkerbalk verschijnt, verdwijnt die plotseling weer als ik er vlak bij ben. Waarom verdwijnt die? Ik heb haast de neiging weer terug te gaan naar versie 10.10
gr.
Harman

Offline RikRik

  • Lid
Re: Veel gezoek in ubuntu 11.04
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/01, 12:33:06 »
Een externe harde schijf kan je op exact dezelfde manier openen als voorheen met 10.10. In de bovenbalk 'ga naar' en dan 'computer' daar kan je slepen met bestanden dat het een lieve lust is  ^-^


Online vanadium

  • Lid
Re: Veel gezoek in ubuntu 11.04
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/01, 12:33:23 »
Dat zou inderdaad een "useability" probleem kunnen zijn met de Unity launcher. Ik zal het ook eens testen.

Je kan natuurlijk via de launcher met één klik een nautilus venster van die schijf openen (daarvoor is de launcher in eerste instantie bedoeld - het is geen file manager) en dan probleemloos als voorheen bestanden verplaatsen.

Offline Harman

  • Lid
Re: Veel gezoek in ubuntu 11.04
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/01, 13:14:05 »
Mijn probleem is als het andere scherm aanklik het vorige scherm weer verdwijnt.
Ik mis die boomstructuur die in 10.10 stond.
gr.
Harman

Offline Suns

  • Lid
Re: Veel gezoek in ubuntu 11.04
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/01, 13:32:31 »
Amule incoming was al moeilijk te vinden, nu kan ik de bestanden niet meer naar een externe schijf verslepen. Als ik met de linkermuisknop het bestand naar de schijf wil verslepen die dan op de linkerbalk verschijnt, verdwijnt die plotseling weer als ik er vlak bij ben. Waarom verdwijnt die? Ik heb haast de neiging weer terug te gaan naar versie 10.10
gr.
Harman


Met alt+F1 kan je de balk even vast houden en gewoon je ding doen.
Geheugen 15,6 GiB ntel® Core™ i7-3770 CPU @ 3.40GH

Linux Counter - user #51039

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Veel gezoek in ubuntu 11.04
« Reactie #5 Gepost op: 2011/05/01, 13:37:25 »
Waarom gebruik je voor het verslepen van bestanden niet gewoon Nautilus?
Ik doe niets met het menu op dat gebied omdat ik het niet fijn vind werken.

Online vanadium

  • Lid
Re: Veel gezoek in ubuntu 11.04
« Reactie #6 Gepost op: 2011/05/01, 14:25:21 »
Mijn probleem is als het andere scherm aanklik het vorige scherm weer verdwijnt.
Ik mis die boomstructuur die in 10.10 stond.
gr.
Harman
Wat bedoel je juist met die boomstructuur? Ik denk dan aan het linker paneel van nautilus, maar ook nu kan je net zo goed links een boomstructuur hebben van je folders.
Citaat van: Harman
nu kan ik de bestanden niet meer naar een externe schijf verslepen.
Dat blijkt zelfs niet te werken. Je kan bestanden enkel naar de launcher slepen om die te openen. Als je bijvoorbeeld een odt bestand naar de launcher sleept, dan worden alle iconen, behalve dat van LibreOffice, grijs. Bij een PDF bestand blijft enkel Gimp actief.
Bestandsbeheer moet je nu dus echt binnen nautilus doen: eens klikken op de launcher van je schijf om de schijf te openen. Of je bestand binnen nautilus verslepen naar het icoon van de externe schijf in het linker paneel.

Ze hebben met Unity vrij grondig bepaalde concepten herzien.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Veel gezoek in ubuntu 11.04
« Reactie #7 Gepost op: 2011/05/01, 14:26:23 »
Je kunt 11.04 ook gewoon het vertrouwde uiterlijk van eerdere versies teruggeven:
http://sites.google.com/site/computertip/klassiek