Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installeren 64 bits systeem in plaats van 32 bits systeem  (gelezen 488 keer)

Offline knipje

  • Lid
installeren 64 bits systeem in plaats van 32 bits systeem
« Gepost op: 2015/01/24, 15:58:21 »
Hoi,

Op dit moment heb ik op mijn computer Ubuntu 14.04 LTS 32 bits geinstalleerd. In plaats daarvan zou ik graag ubuntu met een 64 bits besturingssysteem willen draaien. dat kan door er een andere versie van ubuntu op te zetten. Is het mogelijk om eenvoudig met een instalatieschijf dit besturingssysteem aan te passen? Of moet ik toch eerst alles van mijn computer haeln, en dan het 64 bitssysteem installeren?

Heeft iemand hiermee ervaring?

Re: installeren 64 bits systeem in plaats van 32 bits systeem
« Reactie #1 Gepost op: 2015/01/24, 16:16:48 »
Hallo, je kunt een 32-bit versie niet aanpassen naar 64-bit. Je moet dus een nieuwe installatie doen met een 64-bit versie. Afhankelijk van hoe je je schijven hebt ingericht, is er kans dat al je data na installatie weg zijn. Dus eerst alles backuppen.

Waarom wil je over naar 64-bit? Het is niet echt sneller of zo, dus daarom hoef je het niet te doen.

Re: installeren 64 bits systeem in plaats van 32 bits systeem
« Reactie #2 Gepost op: 2015/01/24, 16:42:49 »
Ik heb Linux Mint 17.1 Rebecca 64 bits geïnstalleerd over het oude systeem heen. PC is nu meteen van de vervuilende experimenten af.
Ik moest alleen de wachtwoorden en favorieten opnieuw instellen, plus wat instellingen als swappiness nalopen.

Werkt nu perfect.

Zelfs Synaptic zit al in deze versie ingebakken. En VLC ook, geloof ik.
LINUX senior,Unix kennis, HP25 en HP85. PC HP Compaq, 32 bits dual-core, 2 GHz, 4 GB, Mint 20.2, Tweede PC: Gebruikte laptop

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: installeren 64 bits systeem in plaats van 32 bits systeem
« Reactie #3 Gepost op: 2015/01/24, 17:09:00 »
Waarom wil je 64-bits? Dat is niet altijd de beste keuze..... Zie:
https://sites.google.com/site/computertip/versiekeuze#TOC-De-32-bits-versie-of-de-64-bits-versie-
(punt 4, rechterkolom)

Offline knipje

  • Lid
Re: installeren 64 bits systeem in plaats van 32 bits systeem
« Reactie #4 Gepost op: 2015/01/26, 11:25:27 »
Ontzettend bedabkt voor jullie adviezen. sommige software draait alleen op 64 bits, zoals Salome Meca en Elmer. Helaas is het installeren van deze software onder ubuntu geen sinecure. Maar bedabkt voor jullie advies.