Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke draadloze kaart?  (gelezen 1916 keer)

Offline Allard

  • Lid
Welke draadloze kaart?
« Gepost op: 2014/11/07, 14:19:20 »
Momenteel gebruik in Ubuntu 14.04 een Asus PCI-N10. Omdat ik er helemaal klaar mee ben wil ik een andere draadloze kaart er in gaan zetten. Op Azerty zie ik allerlei kaarten, welke draadloze kaart werkt in Ubuntu 14.04 out of te box?



Offline Allard

  • Lid
Re: Welke draadloze kaart?
« Reactie #3 Gepost op: 2014/11/08, 00:04:12 »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Welke draadloze kaart?
« Reactie #4 Gepost op: 2014/11/08, 00:19:14 »
Deze:
https://sites.google.com/site/computertip/reserve-8#TOC-Realtek-RTL8188EU-chipset-0bda:8179-
(punt 3, rechterkolom)
Die is niet zo duur gelukkig. ;)
Hoe is het bereik van deze draadloze USB stick? Ik ben namelijk meer op zoek naar een PCI kaart waar een antenne aan zit aangezien het bereik daarvan misschien beter is?
Het bereik van dat dingetje is inderdaad maar klein.....

Offline Coupe900s

  • Lid
Re: Welke draadloze kaart?
« Reactie #5 Gepost op: 2014/11/08, 13:57:19 »
Je schrijft dat je helemaal klaar bent met die draadloze kaart.  Waarom?
Als het een kwestie is van minder goede ontvangst zou je, met een beetje (leuke, ontspannende) inspanning, een afgedankte WIFIrouter kunnen tweaken met Tomato-software.
Ik heb dat ook gedaan om de trage draadloze kaart in mijn MacMini te omzeilen. De Linksys WRT54 (of zoiets) heb ik met Tomato software veranderd naar een draadloze bridge (vergeef me als ik niet de juiste term gebruik) en die vrvolgens aangesloten op de vaste internetpoort van mijn Macje. Die denkt nu dat ie bedraad is aangesloten aan het internet, en heeft de relatief snelle getweakte Linksys als een draadloze ontvanger van mijn WIFIsignaal. En dat werkt al jaren zeer goed en zonder storingen.  Er zijn meerdere routers geschikt om te tweaken, Tomato heeft daar veel info over.
Het is zoals gezegd een oplossing die wat extra werk met zich brengt, maar omdat het een cheapass oplossing is heb ik er errug veel lol in gehad dat ik het als noob zo voor elkaar kreeg...
ASUS M2N SLi DeLuxe - AMD Athlon(tm) 64X2 Dual 5200+ 2.61Ghz 2064RAM 32bits - 320Gb intHD - 500 Gb extHD - NVIDIA GeForce 8500 GT - Ubuntu 14.04 LTS - Vento-kast - Samsung 40"- SONY CMD-X2000i - Sony Xperia S LT26i - Logitech diNovoEdge - Logitech Z4i 2.1 - ZOLID Laser Mouse - iPod Classic 160Gb - iPad 2 16Gb - Apple TV 3

Offline Allard

  • Lid
Re: Welke draadloze kaart?
« Reactie #6 Gepost op: 2014/11/10, 20:11:37 »
Deze:
https://sites.google.com/site/computertip/reserve-8#TOC-Realtek-RTL8188EU-chipset-0bda:8179-
(punt 3, rechterkolom)
Die is niet zo duur gelukkig. ;)
Hoe is het bereik van deze draadloze USB stick? Ik ben namelijk meer op zoek naar een PCI kaart waar een antenne aan zit aangezien het bereik daarvan misschien beter is?
Het bereik van dat dingetje is inderdaad maar klein.....
Hoeveel is dat in meters, ik schat dat ik ongeveer 5 a 6 meter vanaf de modem zit. Zou dat genoeg zijn voor dit draadloze ding?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Welke draadloze kaart?
« Reactie #7 Gepost op: 2014/11/10, 23:24:00 »
Zou moeten kunnen, zeker als er geen gewapend betonnen muren tussen zitten.

Offline Allard

  • Lid
Re: Welke draadloze kaart?
« Reactie #8 Gepost op: 2014/11/12, 16:45:58 »
Zou moeten kunnen, zeker als er geen gewapend betonnen muren tussen zitten.
Naar mijn medeweten geen gewapend beton, het is wel zo dat de modem beneden staat en de pc op de bovenverdieping. Bedankt voor de reactie, ik ga hem denk ik bestellen zodra ik daar tijd voor heb want ik moet ook nog ander spul hebben. ;)

Offline softbart

  • Lid
Re: Welke draadloze kaart?
« Reactie #9 Gepost op: 2014/11/12, 19:10:24 »
Het is niet wat je vraagt maar internet via stopcontact al geprobeerd?

groet,

Theo

Offline Allard

  • Lid
Re: Welke draadloze kaart?
« Reactie #10 Gepost op: 2014/11/13, 15:52:41 »
Het is niet wat je vraagt maar internet via stopcontact al geprobeerd?

groet,

Theo
Nee, ik had er wel wat over gelezen, hoe gaat dit precies in z'n werk dan?

Offline softbart

  • Lid
Re: Welke draadloze kaart?
« Reactie #11 Gepost op: 2014/11/14, 11:28:47 »
Ik zelf heb er zelf geen ervaring mee. Het was ook meer bedoeld als een idee om op een andere manier naar je probleem aan te kijken.
In grote lijn. Router =>kabel=>stopcontact-adapter=>stroomnet=>andere ruimte=>stopcontact-adapter=>kabel=>switch/router(of direct naar PC)
Google even op "netwerk stopcontact"

groet,

Theo

Offline Allard

  • Lid
Re: Welke draadloze kaart?
« Reactie #12 Gepost op: 2014/11/20, 18:14:10 »
Ik zelf heb er zelf geen ervaring mee. Het was ook meer bedoeld als een idee om op een andere manier naar je probleem aan te kijken.
In grote lijn. Router =>kabel=>stopcontact-adapter=>stroomnet=>andere ruimte=>stopcontact-adapter=>kabel=>switch/router(of direct naar PC)
Google even op "netwerk stopcontact"

groet,

Theo
Ik zal hier eens naar gaan kijken, ik weet dat de lokale computerwinkel in het verleden ook wel eens met dit systeem gewerkt heeft dus ik deze dan ook nog even vragen hoe het precies zit.  ;)

Frederik

  • Gast
Re: Welke draadloze kaart?
« Reactie #13 Gepost op: 2014/11/20, 21:48:00 »
Ik zelf heb er zelf geen ervaring mee. Het was ook meer bedoeld als een idee om op een andere manier naar je probleem aan te kijken.
In grote lijn. Router =>kabel=>stopcontact-adapter=>stroomnet=>andere ruimte=>stopcontact-adapter=>kabel=>switch/router(of direct naar PC)
Google even op "netwerk stopcontact"

groet,

Theo

Zo werkt het precies en het is doodsimpel en het werkt ook nog eens als een tierelier :)