Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HP Touch met web os  (gelezen 2109 keer)

Offline daido

  • Lid
HP Touch met web os
« Gepost op: 2014/01/19, 17:47:57 »
IK heb een hp touch met web os op de kop getikt;
Web Os werkt best fijn, maar ik weet er weinig van.
Ik heb dit al gevonden http://www.youtube.com/watch?v=L63RiBXhQCY om up te daten.
Ik mis de android apps niet echt, want ik doe alles met de brownser.
Wat kan ik nog meer doen bv een andere brownser, want sommige websites werken niet optimaal bv tvgids.nl.

Re: HP Touch met web os
« Reactie #1 Gepost op: 2014/01/19, 21:59:54 »
TVGids.nl heeft een app, die kun je in de HP App Catalog verkrijgen en die werkt erg fijn op mijn Touchpad. Leuk trouwens om nog een webOS'er hier te zien, dacht dat ik de enige zou blijven op dit forum (gebruik het al heel lang) :)

Je kunt wel Android-apps draaien trouwens maar er zijn best wel veel native apps te verkrijgen in de HP App Catalog, die al standaard op je Touchpad staat.
Je kunt ook de browser gebruiken die ik ontwikkeld heb, maar dan moet je wel even developer mode aanzetten. Mijn browser kun je hier downloaden (hij is populair onder de webOS-gebruikers!): http://forums.webosnation.com/open-webos-general-discussion/320759-release-isis-web.html
« Laatst bewerkt op: 2014/01/19, 22:01:36 door Vistaus »

Offline daido

  • Lid
Re: HP Touch met web os
« Reactie #2 Gepost op: 2014/01/20, 13:49:58 »
 http://www.youtube.com/watch?v=L63RiBXhQCY Dit heb ik geprobeerd te doen, maar het ging niet, omdat de bedoelde app niet gedownload kan worden.
Ik heb de datum veranderd.
Ik kan helemaal geen apps downloaden, maar krijg een geel driehoekje en downloaden mislukt.
Moet ik nou naar de web os doctor?

Re: HP Touch met web os
« Reactie #3 Gepost op: 2014/01/20, 14:04:23 »
Zó fix je het (is de enige manier):

- after activation, app cat indicated an update was available for the app cat
- update attempted, but failed
- i turned off "network time/date" updating, then set date to July 22.
- i reattempted app cat update, it installed successfully.

Daarna kun je alle apps gewoon installeren uit de App Catalog. Sommige apps worden tot op de dag van vandaag gewoon nog bijgewerkt in de Catalog (gepassioneerde devs!), voor andere zoals mijn app moet je op het forum zijn.

Offline daido

  • Lid
Re: HP Touch met web os
« Reactie #4 Gepost op: 2014/01/20, 17:19:08 »
Ik heb de tablet zaterdag geactiveerd. Vandaag heb de datum veranderd en geprobeerd te updaten. Echter als ik de hp App catalog aanzet zet krijg ik een zwart scherm met een soort mobiele telefoon, maar geen apps. Bij het icoontje staat een geel gevaren driehoekje.
Ik heb geprobeerd de Web os doctor erop te zetten, maar dat lukt ook niet. Hij gaat niet open.


Inmiddels naar fabrieks instellingen gezet. Maar ik blijf krijgen download failed.
Als ik de tablet opnieuw opstart krijg ik weer een zwart scherm zoals boven beschreven.

Een nieuw web os acount aangemaakt en het is gelukt.
« Laatst bewerkt op: 2014/01/20, 19:27:54 door daido »

Re: HP Touch met web os
« Reactie #5 Gepost op: 2014/01/20, 20:42:24 »
Ja, als de App Catalog opent als een soort mobiele telefoon dan is er iets goed misgegaan ergens... Gelukkig maar dat het nu wél gelukt m.b.v. de Doctor.

Offline daido

  • Lid
Re: HP Touch met web os
« Reactie #6 Gepost op: 2014/01/21, 12:39:54 »
Ik heb hem bij device info gereset en een nieuw account aangemaakt.

http://www.webosnation.com/how-install-homebrew-apps-your-touchpad-or-webos-smartphone
Is dit de beste manier om preware te installeren?

Re: HP Touch met web os
« Reactie #7 Gepost op: 2014/01/21, 12:43:51 »
Ja, dat is de beste manier :)

Offline daido

  • Lid
Re: HP Touch met web os
« Reactie #8 Gepost op: 2014/01/21, 13:13:42 »
Bedankt voor de antwoorden!
Ik probeer jouw app te installeren. Ik heb de developer mode aangezet, opnieuw opgestart en de app gedownload.  Als ik erop klik krijg ik MIME Type CANNOT OPEN.

Re: HP Touch met web os
« Reactie #9 Gepost op: 2014/01/21, 13:17:28 »
Bedankt voor de antwoorden!
Ik probeer jouw app te installeren. Ik heb de developer mode aangezet, opnieuw opgestart en de app gedownload.  Als ik erop klik krijg ik MIME Type CANNOT OPEN.

Probeer het via webOS Quick Install.

Offline daido

  • Lid
Re: HP Touch met web os
« Reactie #10 Gepost op: 2014/01/21, 14:59:54 »
Het is allemaal gelukt, bedankt voor je hulp. Het zit beter in elkaar dan android en werkt prettig.
Nog even een ipadcover voor 5 euro gekocht bij de action. Zit een beetje krap, maar alle knoppen zijn bereikbaar.
« Laatst bewerkt op: 2014/01/21, 15:02:37 door daido »

Re: HP Touch met web os
« Reactie #11 Gepost op: 2014/01/21, 15:22:41 »
Graag gedaan :)

Inderdaad: het werkt veeeel fijner dan Android, daarom gebruik ik het ook al zo lang :) HP heeft trouwens ook een eigen cover. Is wel iets duurder maar hij is wel fijn en past natuurlijk goed. Maar goed, als die van 5 euro ook goed zit dan is dat natuurlijk alleen maar mooier :)

Offline daido

  • Lid
Re: HP Touch met web os
« Reactie #12 Gepost op: 2014/01/23, 13:32:40 »
Ik kan niet echt vinden hoe je androidapps kan installeren op web os. Wel dat het nog in ontwikkeling is.
Ik zou graag alleen Firefox willen installeren, want deweb os browser werkt niet goed onder web os.
Bij bijvoorbeeld voetbalzone.nl kan je niet inzoomen (wel als je java uitzet, dan dan mis je weer stukken op andere sites. bv AD.nl).
Bij tvgids.nl werkt ook niet en de app wordt niet meer ondersteunt door tvgids.nl'
Hopelijk kan LG web os  een boost geven.

Re: HP Touch met web os
« Reactie #13 Gepost op: 2014/01/23, 13:43:41 »
In mijn browser, Isis Web, werken bijna alle sites perfect. De core is WebKit. Firefox kun je installeren maar dan moet je wel via de website van ACL de ACL runtime kopen voor enkele euro's. Dan kun je alle Android-apps installeren.

Offline daido

  • Lid
Re: HP Touch met web os
« Reactie #14 Gepost op: 2014/01/23, 14:50:45 »
voetbalzone.nl kun je niet inzoomen en tvgids.nl als je naar alle progammaś gaat kan je niet RTL4 enz bekijken.
De meeste doen het wel overigens.
Ik heb lopen zoeken maar ik kan de orginele website van acl niet vinden.
Ik heb wel dit gevonden http://store.phxdevices.com/index.php?id_product=8&controller=product , maar deze kost 30 dollar en niet in vooraad (beetje raar).

edit
Het is niet meer beschikbaar
http://www.palmclub.nl/nieuws/31781/acl-for-webos-van-phoenix-is-nu-echt-beschikbaar-software.html
« Laatst bewerkt op: 2014/01/23, 15:33:23 door daido »

Re: HP Touch met web os
« Reactie #15 Gepost op: 2014/01/23, 20:09:27 »
TVgids.nl is een app voor in de App Catalog, daar heb je dus de website niet voor nodig.

Zo te lezen is ACL *tijdelijk* niet beschikbaar: http://pivotce.com/2013/12/20/pic-om-gpl-a-bad-day-for-webos-fans/

Offline daido

  • Lid
Re: HP Touch met web os
« Reactie #16 Gepost op: 2014/01/27, 11:48:21 »
Ik heb nu een tijdje web os gebruikt. Het besturingssysteem werkt fijn, maar er zijn onvoldoende apps (en die zijn uit de tijd) en de browser werkt niet goed op een flink aantal websites als je het vergelijkt met android.
Om androidsapss te kunnen installeren kost je 29,99$,maar dat is vooralsnog niet verkrijgen vanwege onderlinge meningsverschillen.
Hopelijk kan LG het nieuw leven inblazen, anders is ten dode opgeschreven.
Ik heb op de touchpad  inmiddels android gezet en dan werkt wel alles goed. Het beeld is ook opvallend beter.

Re: HP Touch met web os
« Reactie #17 Gepost op: 2014/01/27, 13:06:38 »
Bij mij werken 99% van de sites prima in de browser en ik gebruik de Touchpad met webOS nu al meer dan 2 jaar. Apps mis ik niet persé maar goed, dat is een kwestie van hoe afhankelijk je van apps bent. Er zijn ook wat apps die alleen in Preware zitten en zelfs een prachtige NS-app die ook nog bijgewerkt wordt maar dan moet je even een aparte repo toevoegen.

LG gaat het vooralsnog alleen op TV's gebruiken. "ten dode opgeschreven" maar in feite is webOS al min of meer dood want alleen de community is nog zeer actief. Nieuwe hardware is er al ruim 2 jaar niet meer, helaas.