Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Netbook Remix 10.10 Taakbalk na install weg?  (gelezen 2134 keer)

Netbook Remix 10.10 Taakbalk na install weg?
« Gepost op: 2010/11/15, 07:58:09 »
Beste lezers,

Nadat ik veel heb gelezen over Ubuntu Netbook dacht ik van waarom ook niet installeren. USB Pendrive gemaakt en opgestart van USB, alles werkte perfect bij het "Try Ubuntu". Ubuntu Netbook geinstalleerd en zie alleen mijn desktop maar zodra ik inlog. Als ik bijv. ergens links of recht boven in een hoekje druk dan komt er wel een menu, het is alleen ontzichtbaar mijn TAAKBALK!

Veel gegoogled maar helemaal geen oplossing die bij mij gewerkt heeft. Startup Applications heb ik gnome-panel & gnome-wm geplaatst, na reboot zou het zo moeten zijn dat je dan wel een taakbalk heb.... ik dus niet. Ook gnome, mutter & ubuntu-netbook opnieuw geinstalleerd maar geen effect.

Laptop Merk: HP Compaq 6820s

Hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor, ubuntu Netbook ziet er echt goed uit en werkt vrij stabiel/snel.

Alvast bedankt!

Re: Netbook Remix 10.10 Taakbalk na install weg?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/17, 18:44:37 »
Dit probleem kreeg ik ook met de netbook 10.10 en ik kreeg het zelfs met een live cd zonder dat ik iets geinstalleerd had. Alleen een leeg scherm zonder taakbalk of pictogrammen. Ook met een echte installatie kreeg ik het zelfde probleem. Heb wel gegoogeld maar geen oplossing gevonden voor dit probleem. Ondertussen draai ik met een Mint versie gebaseerd op Debian. Heb dus geen oplossing voor ons probleem. Maar vind het wel vreemd dat zelf met een live cd dit probleem optrad. De netbookversie 10.04 werkte overigens wel op mijn labtop probleemloos. Heb toen een upgrade gedaan naar 10.10 met hetzelfde resultaat. Geen taakbalk en een leeg scherm.
Heb de netbookversie ook uitgeprobeerd op mijn desktop en daarbij werkte wel alles.

Nog effe een aanvulling ik heb een Hp compaq nc6000 labtop
« Laatst bewerkt op: 2010/11/17, 18:49:08 door Wierd Kooistra »

Offline Roc.am

  • Lid
Re: Netbook Remix 10.10 Taakbalk na install weg?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/17, 19:30:14 »
Welkom op het forum, mytoonen,

Ik weet niet of het helpt, maar je kunt onderstaand eens proberen:

Alle panelen weg, herstellen naar orginele staat van verse installatie?

Druk op de toetscombinatie Alt+F2. Er verschijnt nu een venster waarin u een opdracht kan toetsen. Voer de volgende opdracht uit:

gconftool-2 --recursive-unset /apps/panel && pkill gnome-panel


Als het goed is zijn nu de panelen weer in de orginele staat.

- Roc

Offline daido

  • Lid
Re: Netbook Remix 10.10 Taakbalk na install weg?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/17, 22:50:44 »
UNR netbook 10.04 werkte bij mij heel stabiel. Ik ben overgeschakeld naar 10.10, maar dat was een ramp. Panel werden onzichtbaar, verder vond ik het uiterlijk ook een achteruitgang met UNR 10.04, dus ik ben maar weer teruggegaan.
Ik ben benieuwd of de oplossing van Roc.am werkt, zo niet zou ik UNR 10.04 eens proberen of die bevalt.

Re: Netbook Remix 10.10 Taakbalk na install weg?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/18, 08:58:26 »
@Roc.am: ALT+F2 werkt niet, de oplossing zal ik binnenkort proberen, zal laten weten of dit is gelukt ;)

@Wierd Kooistra & @daido: Nu heb ik gewoon de Desktop 10.10 versie tijdelijk draaien, die werkt perfect op mijn laptop.


Overigens wel jammer dat de netbook versie niet goed werkt, ziet er namelijk erg gelikt uit :-P

Iedergeval bedankt voor de reacties alvast ;)
Zal z.s.m. Roc.am oplossing proberen en laten weten of het gewerkt heeft.

Offline daido

  • Lid
Re: Netbook Remix 10.10 Taakbalk na install weg?
« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/18, 11:51:41 »
De desktop 10.10 draaide ook perfect op mijn netbook, maar de netbookversie was een drama.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Netbook Remix 10.10 Taakbalk na install weg?
« Reactie #6 Gepost op: 2010/11/18, 11:54:45 »
De desktop 10.10 draaide ook perfect op mijn netbook, maar de netbookversie was een drama.

+1