Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OPGELOST: PDF reader toevoegen als printoptie  (gelezen 1423 keer)

OPGELOST: PDF reader toevoegen als printoptie
« Gepost op: 2014/03/31, 07:13:28 »
Ik heb een enorme stapel papier die ik verplicht ben om te bewaren. Ik wil deze nu opslaan/bewaren als PDF (hoef ik niet te printen  ;)).

Vraag: hoe zorg ik dat een PDF reader bij de printopties komt te staan.

In plaats van een printer te selecteren wil ik dus een PDF reader selecteren. En ik gebruik Adobe reader als default PDF reader maar een andere reader mag ook.
« Laatst bewerkt op: 2014/03/31, 08:28:47 door tomatito »
Ubuntu 18.04

Intel Skylake i3 6100, 8 GB DDR4, nVidia Geforce GTX 750 ti (2GB)

Re: PDF reader toevoegen als printoptie
« Reactie #1 Gepost op: 2014/03/31, 08:16:26 »
Zover ik begrijp wil je een document in .pdf opslaan.

Sommige programma's zoals LibreOffice hebben een knop om er direct een .pdf van te maken.
Andere programma's kan je met "opslaan als" en dan bestandstype .pdf.

Re: PDF reader toevoegen als printoptie
« Reactie #2 Gepost op: 2014/03/31, 08:28:10 »
Ik heb een winkeltje op Amazon.com waarvan ik de pakbonnen moet bewaren. Ik kan deze niet naar iets als LibreOffice verplaatsen/importeren.

Maar als ik kies voor afdrukken en ik selecteer geen printer maar afdrukken naar bestand dan kan ik als uitvoerformaat PDF kiezen en tevens de locatie bepalen. Klaar  :D

Topic kan op slot maar handige tips blijven welkom.
Ubuntu 18.04

Intel Skylake i3 6100, 8 GB DDR4, nVidia Geforce GTX 750 ti (2GB)

Re: OPGELOST: PDF reader toevoegen als printoptie
« Reactie #3 Gepost op: 2014/03/31, 11:49:31 »
Mooi dat het is opgelost, maar als opgelost markeren doe je tegenwoordig zo: http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=37125.0

Re: OPGELOST: PDF reader toevoegen als printoptie
« Reactie #4 Gepost op: 2014/03/31, 11:58:17 »
Citaat
Onderaan iedere pagina van een onderwerp staat nu een linkje om je onderwerp als opgelost te markeren.
Waar staat dat linkje dan? Ik zie het nergens staan.
Ubuntu 18.04

Intel Skylake i3 6100, 8 GB DDR4, nVidia Geforce GTX 750 ti (2GB)

Re: OPGELOST: PDF reader toevoegen als printoptie
« Reactie #5 Gepost op: 2014/03/31, 15:47:59 »
Hier een screenshot ter voorbeeld. Linksonder, boven SNEL BEANTWOORDEN, zie je de knop.



Edit: femke98 was me voor ;)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: PDF reader toevoegen als printoptie
« Reactie #6 Gepost op: 2014/04/01, 00:33:44 »
Ik heb een winkeltje op Amazon.com waarvan ik de pakbonnen moet bewaren. Ik kan deze niet naar iets als LibreOffice verplaatsen/importeren.

Maar als ik kies voor afdrukken en ik selecteer geen printer maar afdrukken naar bestand dan kan ik als uitvoerformaat PDF kiezen en tevens de locatie bepalen. Klaar  :D

Topic kan op slot maar handige tips blijven welkom.

PDF is ingebakken in Linux. Geen noodzaak voor moeilijke zaken. Alleen even ontdekken hoe het werkt misschien vanwege rare voorbeelden uit andere hoek.
Ik scan tegenwoordig alles wat los en vast is met Simple Scan, waarmee ik het gescande gelijk kan bewaren als pdf. Ideaal ding. Vooral kassabonnen uit thermische printers vervagen snel en daarmee heb ik er zo geen last meer van met het oog op een eventueel garantiegeval. Verder valt er met tools als grep en find heerlijk te zoeken. Ik moet wel telkens op zoek naar een voorbeeld hoe dat ook als weer moest :D maar vooruit dan maar weer. Het #history|grep in een terminal gaat me ook steeds vlotter af.
« Laatst bewerkt op: 2014/04/01, 00:35:41 door jvecht »
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021