Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: server installeren op Xubuntu desktop  (gelezen 2195 keer)

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
server installeren op Xubuntu desktop
« Gepost op: 2017/03/21, 23:24:36 »
Ik wil graag op mijn PC XAMPP of Lamp installeren om lokaal aan mijn website te kunnen werken, maar ik kom het pakket niet tegen bij de softwarebronnen.

Kan ik eigenlijk wel op een gewone desktop Xubuntu wel XAMP draaien? En zo ja, welk pakket zou ik dan moeten installeren?
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: server installeren op Xubuntu desktop
« Reactie #1 Gepost op: 2017/03/22, 12:34:49 »
Beste Buzzin,

Dank je voor je reactie.

Nog 2 vragen:

Welk pakket uit de repository zou ik dan moeten installeren?

Zijn er nog veiligheidsrisico's waar ik op moet letten?
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Offline Joki

  • Lid
Re: server installeren op Xubuntu desktop
« Reactie #2 Gepost op: 2017/06/11, 11:25:27 »
Beste heren, aansluitend heb ik een vraag hierover. Ik wil nl ook offline aan een wordpress website bouwen.
Ik heb ubuntu 14.04LTS.  Ik heb Wordpress 4.8 nl gedownload en op een externe harde schijf gezet (voor meer ruimte en om vervuiling te voorkomen). Ook hub ik daar Xampp voor linux opgezet en uitgepakt. Echter nu wordt aangegeven dat ik de XAMPP map naar het hoogste nivo van mijn computer moet verplaatsen onder bijv c:/ echter twee vragen hierover.
Klopt het dat ik niet verder kan met installatie op een externe harde schijf wat mij veiliger lijkt en kan een van jullie mij vertellen waarom niet?
En waar kan ik die C: lokatie vinden. Mijn verkenner geeft nl niet die letter weer, maar het ziet er zo: (bijlage) uit.
Grt Joki

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: server installeren op Xubuntu desktop
« Reactie #3 Gepost op: 2017/06/11, 14:06:47 »
De C:\ locatie is een typische Windows term, je kijkt naar documentatie voor Windows. Voor XAMPP in Linux: https://www.apachefriends.org/faq_linux.html
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: server installeren op Xubuntu desktop
« Reactie #4 Gepost op: 2017/06/11, 22:58:57 »
Zelf gebruik ik altijd de LAMP server hiervoor.
Eerst installeer ik tasksel en daarna start ik met sudo tasksel en kan ik LAMP server aanklikken.
m.i. de meest simpele manier..........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.