Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan Ubuntu niet installeren  (gelezen 1480 keer)

carel kentie

  • Gast
Kan Ubuntu niet installeren
« Gepost op: 2009/11/11, 13:47:32 »
ja hier carel74 ik krijg ubuntu niet geinstaleerd ik ben wel een halve harde schijf kwijt daar is een partitie gemaakt ,maar dat is niet meer te vinden ik heb xp pentium 4 /3,2 mhr 
2 harde schijven nu 1.1/2 is er iemand die een oplossing weet
ik ben niet zo technicus 74 jaar wat wil je
groetjes carel74

Offline track

  • Lid
Kan Ubuntu niet installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/11, 14:02:03 »
Hoi Carel,

welkom op  het forum !

Voor de installatie zijn er heel goede handleidingen:  http://wiki.ubuntu-nl.org/InstallatieDesktopHardy
en:  http://sites.google.com/site/computertip/installeren

Wil je die nog even nalezen en stap voor stap nagaan ?  Misschien kom je dan zelf uit,
anders zet je vraag dan maar weer hier neer.

Ik heb trouwens de moderator gevraagd om jouw vraag naar een nieuw topic onder "installatie"
te verplaatsen.  Dan zal je ook meer aandacht krijgen dan hier tussen de "algemene vragen".

Vriendelijke groet,

track
« Laatst bewerkt op: 2009/11/11, 14:04:05 door track »

DarkEra

  • Gast
Re: Kan Ubuntu niet installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/11, 14:47:54 »
Bij deze gesplitst en verplaatst. Dank je voor het melden track.

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Kan Ubuntu niet installeren
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/11, 19:02:04 »
ja hier carel74 ik krijg ubuntu niet geinstaleerd ik ben wel een halve harde schijf kwijt daar is een partitie gemaakt ,maar dat is niet meer te vinden ik heb xp pentium 4 /3,2 mhr 
2 harde schijven nu 1.1/2 is er iemand die een oplossing weet
ik ben niet zo technicus 74 jaar wat wil je
groetjes carel74
74 jaar, mijn respect heb je.

Windows is weinig gericht op samenwerking met andere besturingssystemen, Linux wel. Dat merk je onder andere bij de bestandssystemen*. Als je Ubuntu installeert, wordt standaard ext3 gebruikt, Windows kan dat niet zien. De partitie is er dus wel, maar Windows ziet het niet. Windows wordt geïnstalleerd op ntfs of fat32, Ubuntu kan dat prima zien.

Als je Ubuntu gaat installeren kan je die verborgen partitie gewoon gebruiken om Ubuntu op te installeren.

*Het bestandssysteem is de indeling van de schijf. Vergelijk het met een boekenkast, bij ntfs worden boeken horizontaal gevouwen, bij ext3 worden ze verticaal gevouwen.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Kan Ubuntu niet installeren
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/11, 19:53:03 »
Beste Carel,

74 jaar en nog aan het uitproberen in de ICT wereld, m'n respect heb je. Be surprised!

Kan je misschien uitleggen wat voor pc je hebt, en of je met een liveCD werkt? Hoe heb je getracht Ubuntu te installeren?
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline jan11000

  • Lid
Re: Kan Ubuntu niet installeren
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/11, 20:26:16 »
Wat lukt niet, met installeren of de eerste keer rebooten?
Leg dus even zoveel mogelijk uit wat niet werkt.

Offline rja

  • Lid
Re: Kan Ubuntu niet installeren
« Reactie #6 Gepost op: 2009/11/11, 20:41:16 »
De foutmelding die op het scherm staat is ook wel handig

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Kan Ubuntu niet installeren
« Reactie #7 Gepost op: 2009/11/11, 21:40:34 »
Beste mensen,

Carel geeft aan dat hij een halve schijf kwijt is. Daarvoor heb ik waarschijnlijk een verklaring.

Verder zouden wij graag weten waarom de installatie niet lukt. Zou je aan willen geven waar de eerste fout zich voordoet?

mvg
Thijs

carel kentie

  • Gast
Re: Kan Ubuntu niet installeren
« Reactie #8 Gepost op: 2009/11/13, 22:18:48 »
ja carel 74 hier weer het is alleen maar erger geworden ik wilde zoals aangegeven ubuntu instaleren naast windows word aangegeven dat het kan
hij ging een partitie maken toen hij verder ging wiste hij de gehele schijf inmiddels heb ik opnieuw geinstaleerd, de tweede harde schijf was niet meer aanwezig,dat heb ik ook voor elkaar mijn schijf met windows was eerst- c- schijf maar nu- k- dat gaat boven mijn pet
mijn pc windows xp pentium 4--3,2 mhr 2 schijven van 160 gb
groetjes
carel kentie

Moderator edit: email adres verwijderd, zodat je te beschermen tegen spam
« Laatst bewerkt op: 2009/11/13, 23:04:47 door siegi »

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Kan Ubuntu niet installeren
« Reactie #9 Gepost op: 2009/11/13, 22:28:23 »
Beste Carel,

haal (als de sodemieter) dat mailadres van je post af.
Elke internetter kan op deze site meekijken.
Een msn adres is binnen enkele uren te hacken. Ik praat uit ervaring. Spammers, idioten en andere kleine zelfstandigen zijn daar dol op. Echt doen.

Edit: Ok, al gebeurd. Met alle goede bedoelingen, kijk uit met zoiets.
« Laatst bewerkt op: 2009/11/14, 00:24:12 door asphyxia »
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]