Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: beter hotspot ontvangst camping  (gelezen 1438 keer)

beter hotspot ontvangst camping
« Gepost op: 2015/05/31, 09:22:26 »
hallo forumleden,
ik ben Arno en heb op de camping, nog al eens signaalverlies met kpn hotspotsontvangst, ik heb een 64bit ubuntu 14.04 lts installatie en wil een usb wifi adapter met externe antenne aanschaffen voor een beter signaal, maar welke werkt op 64bit 14.04 lts?

alvst bedankt
gr Arno

Offline ajjp

  • Lid
Re: beter hotspot ontvangst camping
« Reactie #1 Gepost op: 2015/05/31, 10:42:46 »
Hier werkt TP-LINK Model : TL-WN725N onder Xubuntu 14.04, 64 (en 32) bits. Insteken, klaar!

Offline jolo

  • Lid
Re: beter hotspot ontvangst camping
« Reactie #2 Gepost op: 2015/05/31, 12:29:35 »
Je zou de TP-Link TL-WN822N kunnen overwegen. Zie hierover de site van Kieskeurig. Deze is echter alleen te gebruiken voor de 2.4 - 2.4835 GHz band. En zou Linux compatibel zijn volgens http://linux-wless.passys.nl/query_part.php?brandname=TP-Link Echter wordt daar alleen genoemd WN822N v.2. En moet er lees ik in dit topic op dit forum, dat er nog het één en ander moet worden gedaan, om 'm werkend te krijgen. Een andere mogelijkheid is deze TP-Link Archer T4UH, die dus wel de 5 GHz band ondersteund. Die is echter een stuk duurder, en recenter. Het is me dan niet bekend, of en wanneer deze in Linux zal werken.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Re: beter hotspot ontvangst camping
« Reactie #3 Gepost op: 2015/06/02, 19:06:36 »
 ^-^
bedankt allemaal voor de info, ik ga kijken voor de plug and play  TL-WN725N
ik heb weinig kennis van ubuntu/linux en wil het zo simpel mogelijk houden

groetjes Arno ;/

Re: beter hotspot ontvangst camping
« Reactie #4 Gepost op: 2015/06/03, 20:03:31 »
^-^
bedankt allemaal voor de info, ik ga kijken voor de plug and play  TL-WN725N
ik heb weinig kennis van ubuntu/linux en wil het zo simpel mogelijk houden

groetjes Arno ;/
Arno,

Ik weet het zo nog niet ....
Volgens de afbeeldingen op google, is het prutsding van amper een euro groot.
https://www.google.be/search?q=tl-wn725n&biw=1502&bih=861&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=tD1vVc-_HMfoUtHXgegL&ved=0CDcQsAQ
Als je dicht genoeg bent tov het access-point okee, maar op een camping ??

De prijs valt mee, dus weggegooi is het zeker niet.
http://tweakers.net/pricewatch/316639/tp-link-tl-wn725n.html
MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

Offline ajjp

  • Lid
Re: beter hotspot ontvangst camping
« Reactie #5 Gepost op: 2015/06/03, 20:28:17 »
Mijn tip voor de TL-WN725N was vooral omdat Arno aangaf het simpel te willen houden.  Voor de TL-WN725N geldt plug and play.
Onder *buntu 64 bits kan ik hem alleen vergelijken met een ingebouwde wifi-adapter van Broadcom, en dan kan Ik niet zeggen dat hij een betere ontvangst heeft; maar ook niet slechter.
Als de slechte ontvangst van Arno mede te wijten is aan een matig functionerende wifi-adapter/driver-combinatie, dan zou de TP-Link een verbetering kunnen zijn.

Re: beter hotspot ontvangst camping
« Reactie #6 Gepost op: 2015/06/03, 21:27:06 »
Sorry Ajjp, het is niet zo bedoeld.
Ik heb ook zo'n prutsding, geen TP-Link waar eentje van Maxxter.
Deze werkt niet 'out-of-the-box' zoals de TL-WN725N.

Maar als ik deze inplug op een laptop .... Ik woon redelijk vrijstaan ....
Zie ik niet de acces-points van de buren via dit prutsding.
Wel via de ingebouwde WiFi kaart met hun antenne draaden verwerkt achter het scherm.

Ik heb geen ervaring met camperen.
Een tent is voor mij een geraamte van metalen buizen met een doek erover.
Die geraamte van metalen buizen, hoe je draai of keer, het is wel een "kooi van faraday".
Een caravan zal ook een metalen geraamte hebben met daar tussen kunstof panelen.

Belangrijk voor Linux is niet het 'merk - model - type' maar de chip-set die gebruikt.
Die bepaal of wel of niet 'out-of-the-box' werkt.
DIt geven staat helaas nu niet op de verpakking.

MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

Offline ajjp

  • Lid
Re: beter hotspot ontvangst camping
« Reactie #7 Gepost op: 2015/06/03, 22:32:08 »
@ MauRice2
Geen sorry nodig; je zei niets onaardigs.
Afgaand op jouw waarneming ben ik geneigd te zeggen dat de TP-Link iets beter is. Ik zie de netwerken van mijn buren wel.
En wat die kooi van Faraday betreft: geldt niet voor mijn tent! Ik heb een oppompbare Karsten tent (http://www.karstententen.nl/kampeertenten/introductie).

Re: beter hotspot ontvangst camping
« Reactie #8 Gepost op: 2015/06/04, 20:41:02 »
 O0 hallo, bedankt voor alle reacties, mijn bedoeling is om een beter ontvangst te hebben, ik wil het liefst een adapter hebben waar ik evt een externe antenne op aansluiten kan, om bv de antenne op dak te plaatsen
de TL-WN725N, is inderdaad een zéér klein adaptertje, waar ik volgens mij,  niet een sterker ontvangst kan verwachten
misschien is het(voor mij) makkelijker om voor de vakantietijd, windows te installeren, ik kan dan in principe kopen wat ik wil, of hebben jullie nog een goede optie?
vast bedankt
groetjes Arno

Re: beter hotspot ontvangst camping
« Reactie #9 Gepost op: 2015/06/04, 21:39:28 »
Ik denk dat 99% voor windows ontwikkeld wordt 

Re: beter hotspot ontvangst camping
« Reactie #10 Gepost op: 2015/06/08, 20:54:29 »
hallo forumleden
ik heb een asus x54c laptop, deze werkt draadloos thuis perfect, het ontvangst is goed, maar op de camping is het hotspot signaal niet zo sterk als het wifi signaal (extra linksys router) thuis, mijn plan is om een wifi usb adapter waar ik een externe antenne kan aansluiten, zodat ik de antenne op dak van de caravan kan plaatsen, ik heb op internet diverse type's gezien, vandaar mijn vraag welke er op ubuntu 64bit werkt.
is er iemand met hetzelfde "probleem"?
ik hoor graag van jullie...vast bedankt. :laugh:
groetjes  Arno


Re: beter hotspot ontvangst camping
« Reactie #12 Gepost op: 2015/06/08, 22:01:01 »
 :laugh:klinkt al goed Pjotr, ik ga even kijken, bedankt

Re: beter hotspot ontvangst camping
« Reactie #13 Gepost op: 2015/06/08, 22:26:46 »
hallo Pjotr, ziet er ingewikkeld uit, denk niet dat het iets voor mij is, maar toch bedankt voor het meedenken,
groetjes Arno