Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geluidskaart  (gelezen 585 keer)

Offline stout

  • Lid
Geluidskaart
« Gepost op: 2011/07/17, 11:21:43 »
Nadat ik Ubuntu heb geinstaleed op een vrij oude computer. Krijg ik mijn geluidskaart niet meer geinstalaard. Bij windows kon ik een cd'tje draaien van het moederbord en dan de driver selecteren en installeren.
Als ik de cd op Ubuntu probeer te draaien dan geeft die een foutmelding. ¨The file '/media/I2_08/intel.exe' is not marked as executable.  If this was downloaded or copied from an untrusted source, it may be dangerous to run.  For more details, read about the executable bit.¨

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Geluidskaart
« Reactie #1 Gepost op: 2011/07/17, 11:29:24 »
Doet het geluid 't niet meteen, dan? In Linux hoef je doorgaans geen stuurprogjes te installeren, omdat die al aan boord zitten.

Als-ie 't niet doet:
http://sites.google.com/site/computertip/geengeluid

Werk tot slot dit lijstje eens af:
http://sites.google.com/site/computertip/directdoen

Daarmee is de boel wellicht al opgelost. En 't is sowieso handig om te doen.  :)

Re: Geluidskaart
« Reactie #2 Gepost op: 2011/07/17, 11:36:43 »
Je probeert een Windowsprogramma onder Ubuntu te draaien, dat is niet mogelijk*. Wat Pjotr zegt, stuurprogramma's voor de meest gangbare geluidskaarten zijn al aan boord. Het zou kunnen dat je een hele speciale geavanceerde kaart hebt die niet wordt ondersteund maar werk eerst dat lijstje maar eens af. Mocht je daarna nog geen geluid hebben zou je dan hier naam en exact type van de geluidskaart kunnen plaatsen?

*Er bestaat een programma, genaamd Wine, om wel Windowssotfware te kunnen draaien (wat zeker niet altijd werkt!) maar dat werkt niet voor het installeren van drivers.
« Laatst bewerkt op: 2011/07/17, 11:38:42 door erik1984 »

Offline stout

  • Lid
Re: Geluidskaart
« Reactie #3 Gepost op: 2011/07/17, 11:45:10 »
dankje wel het is gelukt ^^