Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke systeem...  (gelezen 5229 keer)

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Welke systeem...
« Gepost op: 2009/05/11, 11:29:35 »
... is volgens jullie het beste?

=========================

systeem 1:

€435,00

PC PLUS AMD X3 PHENOM 8450

Processor: AMD X3 PHENOM 8450
Harddisk: 160 GB Sata II 8 MB
Geheugen: 2 GB DDR2 Kingston
Moederbord: ASUS
Video: NVIDIA 8600 GT Silent 512MB
Geluid: onboard (ook aansluiting voorzijde)
Netwerkaart: onboard
USB 2.0: 4 x achterzijde  / 2 x voorzijde
DVD/RW Combo

link: http://os4free.nl/?page=catalog&view=product&product_id=66
=========================

systeem 2:

€399,00

Silence Line systeem

    * Antec Sonata III 500
    * MSI P31 Neo2-FR
    * Intel E5200 Core 2 Duo Box ATX
    * Arctic Cooling Freezer 7 Pro
    * Kingston DDR2 PC2-6400 1 GB 800MHz
    * WD Caviar SATA-II 3200KS 320GB Harddisk
    * LiteOn DVDRW IDE iHAP122-19 black bulk
     * Asus EAH4350 Silent/DI/512MD2

link: http://www.dimension.nl/systeemwizard.php?systemid=35&activemenu=27
=========================

Muis, toetsenbord, scherm, etc. heb ik van mijn oude systeem nog. Het gaat puur om de systeemkast.

Welke raden jullie mij aan?

« Laatst bewerkt op: 2009/05/11, 12:10:21 door nomko »
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Re: Welke systeem...
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/11, 13:33:18 »
Persoonlijk zou ik gaan voor de eerste optie, i.v.m. de Nvidia kaart, doet het altijd goed onder Ubuntu. Ook de service is bij os4free goed en ze zetten de Ubuntu versie er op die jij wilt hebben.
Dat is mijn ervaring. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Welke systeem...
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/11, 13:45:02 »
Geen van beiden, want ik vind ze veel te duur!

Beter duur als niet te koop. XD XD XD
Geef dan eens een of twee systemen met de zelfde specs en die goedkoper zijn, scheelt Nomko ook weer geld.
« Laatst bewerkt op: 2009/05/11, 13:47:01 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline kasper2

  • Lid
Re: Welke systeem...
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/11, 20:02:36 »
Ik zou persoonlijk niet voor een triplecore processor kiezen. Dat is volgens mij gewoon een leuk marketingpraatje van AMD, maar die derde core voegt weinig toe. Er zijn namelijk (bijna) geen programma's die efficiënt gebruik kunnen maken van 3 cores, en die komen ook niet omdat daar weinig markt voor is, omdat Intel geen tripplecore cpu's maakt. Er zijn wel programma's die gebruik maken 2 of 4 cores, en dat zullen er alleen maar meer worden.

Overigens zijn triplecores bij AMD gewoon 'kapotte' quadcores, waarbij er dus één core kapot of uitgezet is. Er zijn zelfs triplecore Phenoms waarvan de vierde core via het bios soms aangezet kan worden, zoals bij de 920, maar die is een heel stuk duurder dan de 8450.

Volgens mij kun je het beste een snellere dualcore kopen zoals de AMD Athlon X2 7850. Die is iets goedkoper dan de Phenom 8450, maar loopt op 2,8 in plaats van 2,1 GHz. Die 7850 is ook nog eens als Black Edition te krijgen, wat betekent dat hij vrij gemakkelijk is over te clocken, voor als je daar behoefte aan mocht hebben.
Alles is relatief

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Re: Welke systeem...
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/12, 02:01:25 »
Ik zou persoonlijk niet voor een triplecore processor kiezen. Dat is volgens mij gewoon een leuk marketingpraatje van AMD, maar die derde core voegt weinig toe. Er zijn namelijk (bijna) geen programma's die efficiënt gebruik kunnen maken van 3 cores, en die komen ook niet omdat daar weinig markt voor is, omdat Intel geen tripplecore cpu's maakt. Er zijn wel programma's die gebruik maken 2 of 4 cores, en dat zullen er alleen maar meer worden.

Volgens mij kun je het beste een snellere dualcore kopen zoals de AMD Athlon X2 7850. Die is iets goedkoper dan de Phenom 8450, maar loopt op 2,8 in plaats van 2,1 GHz. Die 7850 is ook nog eens als Black Edition te krijgen, wat betekent dat hij vrij gemakkelijk is over te clocken, voor als je daar behoefte aan mocht hebben.

+1
Al heeft die derde core misschien wel zin als je veel programma's tegelijk draait (door de verdeling op programmaniveau).

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Welke systeem...
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/12, 09:15:00 »
Ik zou persoonlijk niet voor een triplecore processor kiezen. Dat is volgens mij gewoon een leuk marketingpraatje van AMD, maar die derde core voegt weinig toe. Er zijn namelijk (bijna) geen programma's die efficiënt gebruik kunnen maken van 3 cores, en die komen ook niet omdat daar weinig markt voor is, omdat Intel geen tripplecore cpu's maakt. Er zijn wel programma's die gebruik maken 2 of 4 cores, en dat zullen er alleen maar meer worden.

Overigens zijn triplecores bij AMD gewoon 'kapotte' quadcores, waarbij er dus één core kapot of uitgezet is. Er zijn zelfs triplecore Phenoms waarvan de vierde core via het bios soms aangezet kan worden, zoals bij de 920, maar die is een heel stuk duurder dan de 8450.

Volgens mij kun je het beste een snellere dualcore kopen zoals de AMD Athlon X2 7850. Die is iets goedkoper dan de Phenom 8450, maar loopt op 2,8 in plaats van 2,1 GHz. Die 7850 is ook nog eens als Black Edition te krijgen, wat betekent dat hij vrij gemakkelijk is over te clocken, voor als je daar behoefte aan mocht hebben.

Welke processor van AMD raad je me aan? Graag wel dualcore en een zo hoog mogelijke snelheid.
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Offline kasper2

  • Lid
Re: Welke systeem...
« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/12, 15:57:22 »
De snelste dualcore die AMD nu heeft, is volgens mij de Athlon 64 X2 7850 die ik hiervoor al noemde. Die kost iets rond de 70 euro (http://tweakers.net/pricewatch/238858/amd-athlon-x2-7850.html).
Deze processor heeft ook als voordeel t.o.v. de Phenom 8450 X3 dat hij nog niet zo lang op de markt is, terwijl de 8450 al meer dan een jaar oud is. Ik denk dat deze processoren ongeveer gelijk presteren, omdat ze ongeveer gelijk zijn geprijsd (de 8450 is iets duurder), maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Alles is relatief

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Welke systeem...
« Reactie #7 Gepost op: 2009/05/13, 07:38:10 »
De snelste dualcore die AMD nu heeft, is volgens mij de Athlon 64 X2 7850 die ik hiervoor al noemde. Die kost iets rond de 70 euro (http://tweakers.net/pricewatch/238858/amd-athlon-x2-7850.html).
Deze processor heeft ook als voordeel t.o.v. de Phenom 8450 X3 dat hij nog niet zo lang op de markt is, terwijl de 8450 al meer dan een jaar oud is. Ik denk dat deze processoren ongeveer gelijk presteren, omdat ze ongeveer gelijk zijn geprijsd (de 8450 is iets duurder), maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Dit is een 64-bits cpu, en de snelste 32-bits cpu van AMD?
« Laatst bewerkt op: 2009/05/13, 07:40:11 door nomko »
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Offline Dave

  • Lid
Re: Welke systeem...
« Reactie #8 Gepost op: 2009/05/13, 10:54:39 »
Zolang het maar een AMD is  :evil:

Offline kasper2

  • Lid
Re: Welke systeem...
« Reactie #9 Gepost op: 2009/05/13, 15:51:22 »
De snelste dualcore die AMD nu heeft, is volgens mij de Athlon 64 X2 7850 die ik hiervoor al noemde. Die kost iets rond de 70 euro (http://tweakers.net/pricewatch/238858/amd-athlon-x2-7850.html).
Deze processor heeft ook als voordeel t.o.v. de Phenom 8450 X3 dat hij nog niet zo lang op de markt is, terwijl de 8450 al meer dan een jaar oud is. Ik denk dat deze processoren ongeveer gelijk presteren, omdat ze ongeveer gelijk zijn geprijsd (de 8450 is iets duurder), maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Dit is een 64-bits cpu, en de snelste 32-bits cpu van AMD?

Als je een 32 bits processor van AMD wilt, moet ik je doorverwijzen naar marktplaats, want die worden al een hele tiojd niet meer gemaakt. Ook de Phenoms zijn 64 bit. Intel maakt volgens mij alleen nog maar 64 bit processoren.
Op zich maakt dat ook helemaal niet uit, want op een 64 bit processor doet een 32 bit besturingssysteem het net zo goed als op een 32 bit processor.
Alles is relatief

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Re: Welke systeem...
« Reactie #10 Gepost op: 2009/05/13, 16:17:14 »
Klopt, 32bits = AthlonXP/Pentium 4. Erna is allemaal x86_64. Maar Kasper heeft gelijk, het maakt verder niks uit.

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Welke systeem...
« Reactie #11 Gepost op: 2009/05/14, 08:50:58 »
De snelste dualcore die AMD nu heeft, is volgens mij de Athlon 64 X2 7850 die ik hiervoor al noemde. Die kost iets rond de 70 euro (http://tweakers.net/pricewatch/238858/amd-athlon-x2-7850.html).
Deze processor heeft ook als voordeel t.o.v. de Phenom 8450 X3 dat hij nog niet zo lang op de markt is, terwijl de 8450 al meer dan een jaar oud is. Ik denk dat deze processoren ongeveer gelijk presteren, omdat ze ongeveer gelijk zijn geprijsd (de 8450 is iets duurder), maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Dit is een 64-bits cpu, en de snelste 32-bits cpu van AMD?

Als je een 32 bits processor van AMD wilt, moet ik je doorverwijzen naar marktplaats, want die worden al een hele tiojd niet meer gemaakt.

Ok, dat wist ik niet. Dan wordt het dus een 64-bits cpu.

Is dit systeem dan wel wat?

PC EXTRA AMD X2 5050E Dual Core

Processor: AMD X2 5050E Dual Core
Harddisk: 160 GB Sata II 8 MB
Geheugen: 2 GB DDR2 Kingston
Moederbord: ASUS
Video: NVIDIA 8400 GS Silent 256MB
Geluid: onboard (ook aansluiting voorzijde)
Netwerkaart: onboard
USB 2.0: 4 x achterzijde  / 2 x voorzijde
DVD/RW Combo
« Laatst bewerkt op: 2009/05/14, 09:04:00 door nomko »
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Re: Welke systeem...
« Reactie #12 Gepost op: 2009/05/14, 15:19:06 »
Is dit systeem dan wel wat?

Processor: AMD X2 5050E Dual Core
Harddisk: 160 GB Sata II 8 MB
Geheugen: 2 GB DDR2 Kingston
Moederbord: ASUS
Video: NVIDIA 8400 GS Silent 256MB
Geluid: onboard (ook aansluiting voorzijde)
Netwerkaart: onboard
USB 2.0: 4 x achterzijde  / 2 x voorzijde
DVD/RW Combo
Even checken leidde ertoe dat ik erachter kwam dat de processorop 2.6 GHz draait, niet slecht dus. kan een Phenom X3 wel redelijk bijbenen (denk ik), en is ook zuiniger dan een triple core. Kaart is ook goed genoeg zolang je niet de allernieuwste games speelt. Wel even twee opmerkingen:
1 Is die schijf niet wat langzaam? Kan een bottleneck vormen. Misschien een buffer van 16 MB kiezen (i.p.v. 8), wat de lees-en schrijfsnelheid verhoogd.
2 Op wat voor snelheid draait dat geheugen? Op de site van OS4Free stond het er niet bij iig. Voor zo'n processor raad ik DDR2-800 aan (soms aangeduid met DDR2-6400 of pc2-6400), want dan zit je geheugen tegen de maximaal ondersteunde snelheid en heb je dus geen last van bottleneckend geheugen.
« Laatst bewerkt op: 2009/05/18, 15:01:22 door Peter »

Offline track

  • Lid
Re: Welke systeem...
« Reactie #13 Gepost op: 2009/05/15, 02:41:12 »
Citaat van: nomko
AMD X2 5050E Dual Core
Dat is op het ogenblijk ook mijn aanrader.  Prijs ± 50 .. 60 €.

Het groote voordeel: hij gebruikt maar 45 W !  (en de 2.6 GHz zijn eigenlijk voldoende)
Dus gebruik ik hem zelf voor onze nieuwe server, en onze kinderen hebben hem ook in hun nieuwe blikken zitten.

Als je een snellere AMD tweekern wilt hebben zijn er maar alleen nog de  AMD Athlon 64 X2 5600+ (2.90GHz, 65W)
en de  AMD Athlon 64 X2 6000+ (3.10GHz, 89W).  Beiden ook Brisbane (65nm dus) en ± 60 .. 70 €.

Voor een grotere snelheid kom je toch weer bij de onbeminde Intel terecht ...

Vriendelijke groet,

track

Re: Welke systeem...
« Reactie #14 Gepost op: 2009/05/15, 14:29:35 »
Voor een grotere snelheid kom je toch weer bij de onbeminde Intel terecht ...

Vriendelijke groet,

track
Omdat Neelie een boete uit wilt delen aan ze ??? =D
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Welke systeem...
« Reactie #15 Gepost op: 2009/05/18, 08:34:47 »
Is dit systeem dan wel wat?

Processor: AMD X2 5050E Dual Core
Harddisk: 160 GB Sata II 8 MB
Geheugen: 2 GB DDR2 Kingston
Moederbord: ASUS
Video: NVIDIA 8400 GS Silent 256MB
Geluid: onboard (ook aansluiting voorzijde)
Netwerkaart: onboard
USB 2.0: 4 x achterzijde  / 2 x voorzijde
DVD/RW Combo
Even checken leidde ertoe dat ik erachter kwam dat de processorop 2.6 GHz draait, niet slecht dus. kan een Phenom X3 wel redelijk bijbenen (denk ik), en is ook zuiniger dan een triple core. Kaart is ook goed genoeg zolang je niet de allernieuwste games speelt. Wel even twee opmerkingen:
Citaat
1 Is die schijf niet wat langzaam? Kan een bottleneck vormen. Misschien een buffer van 16 MB kiezen (i.p.v. 8), wat de lees-en schrijfsnelheid verhoogd.
Is dit dan een erg probleem? Ik heb nu ook 2 schijven met 8 mb cache en ik merk er niks van. Op welke manier kan het een bottle neck vormen?


Citaat
2 Op wat voor snelheid draait dat geheugen? Op de site van OS4Free stond het er niet bij iig. Voor zo'n processor raad ik DDR2-800 aan (soms aangeduid met DDR2-6400 of pc2-6400), want dan zit je geheugen tegen de maximaal ondersteunde snelheid en heb je dus geen last van bottleneckend geheugen.
Dat zal ik moeten navragen. Vind het ook vreemd at dat er niet bij staat.
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Re: Welke systeem...
« Reactie #16 Gepost op: 2009/05/18, 15:00:29 »
Is dit dan een erg probleem? Ik heb nu ook 2 schijven met 8 mb cache en ik merk er niks van. Op welke manier kan het een bottle neck vormen?
"probleem" is denk ik niet het juiste woord, maar een grotere buffer maakt de schrijf- en lees-snelheid wat hoger. Een tweekern komt dan beter tot zijn recht. Er is zo'n gezegde, namelijk je pc is zo snel als je harde schijf toelaat. Je HS is er meer mee gemoeid dan je denkt, denk maar aan het bewaren van van alles door je web browser als je hem gebruikt, eventueel swap-gebruik, programma's die tijdelijke bestanden aanmaken enz.
Het verschil zal niet zo groot zijn als het universum, maar het is er wel. Het ligt er maar aan hoe je je pc gebruikt, hoe relevant het verschil is. Maar ik voelde me even "verplicht" om erop te wijzen.

Offline Roel1963

  • Lid
Re: Welke systeem...
« Reactie #17 Gepost op: 2009/05/18, 20:55:57 »
Voor een grotere snelheid kom je toch weer bij de onbeminde Intel terecht ...

Bij mij is Intel zeer zeker niet onbemind. Onverslijtbaar, terwijl ik de AMD in mijn vorige laptop 2x heb moeten laten vervangen :|

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Welke systeem...
« Reactie #18 Gepost op: 2009/05/19, 11:47:08 »
Is dit systeem dan wel wat?

Processor: AMD X2 5050E Dual Core
Harddisk: 160 GB Sata II 8 MB
Geheugen: 2 GB DDR2 Kingston
Moederbord: ASUS
Video: NVIDIA 8400 GS Silent 256MB
Geluid: onboard (ook aansluiting voorzijde)
Netwerkaart: onboard
USB 2.0: 4 x achterzijde  / 2 x voorzijde
DVD/RW Combo
Even checken leidde ertoe dat ik erachter kwam dat de processorop 2.6 GHz draait, niet slecht dus. kan een Phenom X3 wel redelijk bijbenen (denk ik), en is ook zuiniger dan een triple core. Kaart is ook goed genoeg zolang je niet de allernieuwste games speelt. Wel even twee opmerkingen:
Citaat
1 Is die schijf niet wat langzaam? Kan een bottleneck vormen. Misschien een buffer van 16 MB kiezen (i.p.v. 8), wat de lees-en schrijfsnelheid verhoogd.
Is dit dan een erg probleem? Ik heb nu ook 2 schijven met 8 mb cache en ik merk er niks van. Op welke manier kan het een bottle neck vormen?


Citaat
2 Op wat voor snelheid draait dat geheugen? Op de site van OS4Free stond het er niet bij iig. Voor zo'n processor raad ik DDR2-800 aan (soms aangeduid met DDR2-6400 of pc2-6400), want dan zit je geheugen tegen de maximaal ondersteunde snelheid en heb je dus geen last van bottleneckend geheugen.
Dat zal ik moeten navragen. Vind het ook vreemd at dat er niet bij staat.

Ze plaatsen idd. DDR2-800 geheugen van Kingston. Dus das weer een voordeel.
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Houtschuiver

  • Gast
Re: Welke systeem...
« Reactie #19 Gepost op: 2009/05/19, 22:47:22 »
Als ik naar de hardware kijk en een soortgelijk systeem samenstel (Salland) kom ik uit op ongeveer 275 euro, daar komt dan nog 10 euro verzendkosten bij. Als zij hem in elkaar zetten kost dat nog 45 euro, dan scheelt het al niet veel meer met os4free. Kun je hem zelf in elkaar bouwen en installeren dan scheelt het dus ongeveer 60 euro. Als je dat kunt of iemand kent dan is dat het overwegen waard. Ik vind de pc in ieder geval niet overdreven duur, zij moeten hem ook in elkaar zetten.

Het is jammer dat zij geen 16Mb cache schijven verkopen. Een upgrade naar een grotere harde schijf (320 of 500Gb) is mogelijk maar dat is ook een 8Mb variant. Je zou het voor de zekerheid eens kunnen informeren. Overigens is 22 euro voor een upgrade naar een 320Gb schijf relatief duur. Ik denk dat zij gebruik maken van een Samsung Spinpoint T166 harde schijf, die kost bij Salland 37 euro. Een Spinpoint F1 van 320Gb met 16Mb cache kost 41,95 euro, dat scheelt maar 5 euro. Ik raad in ieder geval een 16Mb schijf aan.

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Welke systeem...
« Reactie #20 Gepost op: 2009/05/20, 08:20:42 »
Als ik naar de hardware kijk en een soortgelijk systeem samenstel (Salland) kom ik uit op ongeveer 275 euro, daar komt dan nog 10 euro verzendkosten bij. Als zij hem in elkaar zetten kost dat nog 45 euro, dan scheelt het al niet veel meer met os4free. Kun je hem zelf in elkaar bouwen en installeren dan scheelt het dus ongeveer 60 euro. Als je dat kunt of iemand kent dan is dat het overwegen waard. Ik vind de pc in ieder geval niet overdreven duur, zij moeten hem ook in elkaar zetten.

Het is jammer dat zij geen 16Mb cache schijven verkopen. Een upgrade naar een grotere harde schijf (320 of 500Gb) is mogelijk maar dat is ook een 8Mb variant. Je zou het voor de zekerheid eens kunnen informeren. Overigens is 22 euro voor een upgrade naar een 320Gb schijf relatief duur. Ik denk dat zij gebruik maken van een Samsung Spinpoint T166 harde schijf, die kost bij Salland 37 euro. Een Spinpoint F1 van 320Gb met 16Mb cache kost 41,95 euro, dat scheelt maar 5 euro. Ik raad in ieder geval een 16Mb schijf aan.

En waar kan ik dit allemaal vinden? www.salland.nl?
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Re: Welke systeem...
« Reactie #21 Gepost op: 2009/05/20, 13:23:53 »
salland.eu
Zelf ben ik trouwens liefhebber van www.4launch.nl, prettige site, gunstige prijzen en goede service.

Houtschuiver

  • Gast
Re: Welke systeem...
« Reactie #22 Gepost op: 2009/05/20, 19:25:51 »
salland.eu
Zelf ben ik trouwens liefhebber van www.4launch.nl, prettige site, gunstige prijzen en goede service.

Mijn huidige computer komt bij 4Launch vandaan. Website en prijzen zijn goed maar heb wel wat problemen met ze gehad. Communicatie was niet hun sterkste punt vond ik. De service bij Salland vind ik beter, ik heb ook daar een keer een RMA ingediend en werd zonder problemen netjes opgelost. Maar het zou goed kunnen dat ze bij 4Launch inmiddels ook een en ander hebben aangepast.

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Welke systeem...
« Reactie #23 Gepost op: 2009/05/25, 09:10:10 »
Als ik naar de hardware kijk en een soortgelijk systeem samenstel (Salland) kom ik uit op ongeveer 275 euro, daar komt dan nog 10 euro verzendkosten bij. Als zij hem in elkaar zetten kost dat nog 45 euro, dan scheelt het al niet veel meer met os4free. Kun je hem zelf in elkaar bouwen en installeren dan scheelt het dus ongeveer 60 euro. Als je dat kunt of iemand kent dan is dat het overwegen waard. Ik vind de pc in ieder geval niet overdreven duur, zij moeten hem ook in elkaar zetten.

Het is jammer dat zij geen 16Mb cache schijven verkopen. Een upgrade naar een grotere harde schijf (320 of 500Gb) is mogelijk maar dat is ook een 8Mb variant. Je zou het voor de zekerheid eens kunnen informeren. Overigens is 22 euro voor een upgrade naar een 320Gb schijf relatief duur. Ik denk dat zij gebruik maken van een Samsung Spinpoint T166 harde schijf, die kost bij Salland 37 euro. Een Spinpoint F1 van 320Gb met 16Mb cache kost 41,95 euro, dat scheelt maar 5 euro. Ik raad in ieder geval een 16Mb schijf aan.

En dat zijn losse onderdelen waar je nu over hebt? OF een samengesteld systeem? Ik vind die site van Salland en 4launch nogal onoverzichtelijk...
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------