Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Transmission  (gelezen 4408 keer)

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Transmission
« Gepost op: 2009/05/13, 20:49:54 »
Ja ik zie je al denken, hoort dit wel in server en netwerk thuis?

Nou volgens mij wel ;)

Ik heb Transmission geinstalleerd op me ubuntu 9.04 server, zonder interface, gewoon met de web interface. Nu wil ik deze bereikbaar maken vanaf buiten, dus eigenlijk de rpc whitelist uitzetten.. Maar wat ik ook doe, ik blijf deze fout krijgen:

401: Unauthorized

Unauthorized IP Address.

Either disable the IP address whitelist or add your address to it.

If you're editing settings.json, see the 'rpc-whitelist' and 'rpc-whitelist-enabled' entries.

If you're still using ACLs, use a whitelist instead. See the transmission-daemon manpage for details.

Nou snap ik de fout wel, maar het rare is, rpc-whitelist staat uit, is dus disabled.. als ik hem aanzet en specifiek de reeks van me thuis netwerk erin zet doet hij het prima, maar ik wil hem graag vanaf buiten bereikbaar maken ivb. met een android aplicatie :)..

Wat doe ik fout? iemand ooit hetzelfde probleem gehad? Laat het me weten :) ik zit al een uur te rommelen en te googlen maar kom er ff niet meer uit

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Transmission
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/15, 17:45:16 »
niemand :D?

potver volgens mij heb ik echt weer zo'n probleem gevonden die alleen ik tegen kom haha, naja ik ga nog wel even wat hobby'n ;)

Re: Transmission
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/15, 22:56:44 »
Heb je het hier over de bittorent-client ??

Aan de voorkant lees ik :
Citaat
Daemon

    * transmission-remote was unable to select torrents by their SHA1 hash

Web Client

    * Fix 1.60 error when serving Web Client files on some embedded
    * Add response header to allow clients to cache static files

Nu weet ik niet of jij de Webclient gebruikt natuurlijk ??

Maagoe ff de basic van dit soort proggie's.

De Webclient zal van buitenaf benaderbaar zijn door een in te stellen poort.
Stel deze poort in op je modem/router met bijbehorend IP adres van de pc/server waar de client op draait.

Wat ik me ff afvraag is hoe test je of hij van buitenaf te benaderen is ?
Loop je ff naar de buren ?
Want je moet van buitenaf verbinden naar het IP adres wat je van je provider gekregen hebt.
Het modem/router zal je automagisch doorsturen naar de juist pc/server.

Echter wil je het testen vanaf je LAN zelf zal je even in de hosts file van de pc waarmee je wilt verbinden het IP adres moeten zetten van die pc/server waar de client op draait.
Anders krijg je idd die foutmelding.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Transmission
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/16, 13:30:52 »
Ik test het over de thettering van me android toestel, dus echt vanaf buiten me netwerk :), poorten staan verder allemaal goed, heb nauwkeurig de handleiding gevolgd..

Zijn meer mensen op internet met hetzelfde probleem maar echt een goeie fix heb ik nog niet kunnen vinden, misschien is upgraden naar de 1.60 versie idd.

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Transmission
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/16, 16:25:45 »
hmm imiddels geupgrade naar 1.6, werkte iets beter, door middel van de sessie te binden aan me interne netwerk adres werkte het prima, maar dan werkt het vanaf buiten (natuurlijk) nog steeds niet..

Ik geef het op :(, was handig geweest