Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 11.04 Muis probleem  (gelezen 1404 keer)

Offline JigSaw1st

  • Lid
Ubuntu 11.04 Muis probleem
« Gepost op: 2011/09/23, 16:35:25 »
Hallo allemaal,

Twee dagen geleden heb ik Ubuntu 11.04 op mijn laptop geinstalleerd, als werkt naar behoren, alleen de muis (touchpad) werk niet zo goed soms hapert hij en soms doet hij gewoon niks. ik de hele internet gezocht naar een oplossing maar ik kan helaas niks over vinden.

De installatie ging als volgt.
Ik heb de ISO van Ubuntu gedownload deze in een map gestopt daarna heb ik het uitgepakt.
Daar binnen in zat Wubi, dubbel klik op Wubi kon ik mijn partities kiezen. Dit is een andere aparte partities dan waar Windows 7 op staat.
Eenmaal de partities gekozen heb ik gelijk een account aangemaakt. vervolgens op Install geklikt. de installatie ging goed zonder enkele error, maar als ik inlog werkt de muis voor paar minuten goed, maar ongeveer 5min begint hij te haperen.

EDIT: ohh ja en soms doet mij keyboard ook heel raar, soms kan ik wel wat typen en soms helemaal niks.

Zelfde probleem heb ik met een USB muis, maar deze gaat wel wat langer mee dan begint hij ook te haperen.

My systeem:
Sony Vaio VGN CS11W/s
Prozessor: Intel Core 2 Duo P8400 / 2.26 GHz
NVIDIA GeForce 9300M GS
4gig Ram

Alvast bedankt,
Karlo

« Laatst bewerkt op: 2011/09/23, 16:37:15 door JigSaw1st »

Offline JigSaw1st

  • Lid
Re: Ubuntu 11.04 Muis probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2011/09/23, 20:55:10 »
Niemand?

Offline JigSaw1st

  • Lid
Re: Ubuntu 11.04 Muis probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2011/09/23, 22:24:26 »
Ik heb net Ubuntu 10.04 gedownload en geinstalleerd en alles werkt perfect hier, nergens last van.
Mijn vraag nu is, Waar kan het liggen? is er bijvoorbeeld een config file van me muis ergens die ik in kan zien in Ubuntu 10.04?.

Alvast bedankt.

Re: Ubuntu 11.04 Muis probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2011/09/23, 23:37:58 »
voor het touchpad op de laptop is er een pakketje synaptics, een tooltje om het touchpad in te stellen, misschien is dit wat.

Re: Ubuntu 11.04 Muis probleem
« Reactie #4 Gepost op: 2011/09/24, 00:12:37 »
Wat je hebt gedaan is een Wubi installatie. Daar durf ik niet te veel over te zeggen, te weinig ervaring mee. Als het met 10.04 wel werkt en met 11.04 niet dan adviseer ik je bij 10.04 te blijven. Dat is een LTS versie dus updates tot april 2013.

Het kan zijn dat het probleem wordt veroorzaakt door de Wubi installatie. Om dat te bepalen zou je kunnen proberen of je het probleem ook hebt wanneer je vanaf een live-cd werkt.

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een echte dual boot, je wint aan snelheid en het is stabieler dan een Wubi installatie. Ik ben zelf ooit begonnen met Wubi maar na een crash kon ik mijn PC opnieuw spoolen. Gelukkig had ik wel een image bestand van mijn harde schijf. Als je meer wilt weten over het hoe je een dualboot kunt inrichten dan kan ik je de webstek van Pjotr van harte aanbevelen. Heb ik iig veel baat bij gehad. http://sites.google.com/site/computertip/Home

Succes!

Offline JigSaw1st

  • Lid
Re: Ubuntu 11.04 Muis probleem
« Reactie #5 Gepost op: 2011/09/24, 08:35:42 »
Ik heb inderdaad met Wubi een duelboot gemaakt dat geldt voor Ubuntu 11.04 en 10.04.
Gisteren heb ik ook 10.04 met Wubi geïnstalleerd en geen enkele probleem met me muis, het is inderdaad LTS.

Ik zal (als ik tijd voor heb) met Live-cd eens proberen. Maar wat ik gelezen heb op internet dat er heel veel mensen problemen mee hebben met de muis in 11.04. Ik laat het weten hoe met een Live-CD gaat, maar als iemand een oplossing heeft is altijd welkom.

Alvast bedankt,
Karlo

Offline JigSaw1st

  • Lid
Re: Ubuntu 11.04 Muis probleem
« Reactie #6 Gepost op: 2011/09/25, 18:38:23 »
Hallo allemaal,

Ik ben gevraagd om met een LiveCD te proberen dat heb ik net gedaan, maar helaas heb ik nog steeds hetzelfde probleem met mijn Touchpad de muis blijft vast lopen alleen met een USB muis werkt het een beetje maar die loopt ook af en toe vast en dat is heel irritant om mee te werken. hebben meer mensen deze probleem?. Wel heel jammer dat het zo gebeurt is er iets wat ik kan doen of om naar te kijken?.

EDIT: ik heb net ook met Fedora 15 geprobeerd maar helaas ik heb hetzelfde probleem, zelfs met Fedora 15. Ik weet echt niet meer waar het aanligt. iemand een iedee?.

Alvast bedankt,
Karlo
« Laatst bewerkt op: 2011/09/25, 19:57:34 door JigSaw1st »

Offline JigSaw1st

  • Lid
Re: Ubuntu 11.04 Muis probleem
« Reactie #7 Gepost op: 2011/09/26, 16:43:28 »
Ben ik echt de enige met dit probleem? :(.