Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: sony stage in ubuntu  (gelezen 1155 keer)

Offline rva

  • Lid
sony stage in ubuntu
« Gepost op: 2009/06/27, 11:40:24 »
hallo
ik heb pas een mp3 gekocht van sony.
maar het probleem is dat het cdje van sony stage het niet op ubuntu doet waardoor ik dus niet mijn nummer op me mp3 krijgen weet iemand een oplosing moet ik meschien ander software downloaden of kan het ook via sony stage (sony stage via wijn laten lopen werkt niet)

groetjes rva
« Laatst bewerkt op: 2009/06/27, 11:42:16 door rva »

Re: sont stage in ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/27, 11:41:48 »
Je bedoelt een mediaspeler? Mp3 vind ik persoonlijk zo'n fout woord, maar dat terzijde :P

Werkt de mediaspeler als massa-opslag? Meestal is het een kwestie van inpluggen, en het apparaat wordt gezien als opslag. Daarna is het gewoon bestanden kopiƫren.

P.S: wat is het modelnummer van de speler?

Offline rva

  • Lid
Re: sony stage in ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/27, 11:43:59 »
nee mijn mp3 is van sony maar kan mijn nummer er ook wel op zette maar de mp3 speelt ze dan niet af omdat hij denk niet is geinstaleert met sony stage

Offline Passant

  • Lid
Re: sony stage in ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/28, 20:52:35 »
Als alternatief voor SonicStage op niet Windows machine wordt regelmatig Jsymphonic aangeraden. Echter zit deze volgens mij (nog) niet in de repository, je zal hem dus zelf van de website moeten halen. Ik heb er echter zelf (nog) geen ervaring mee.

Offline mrGee

  • Lid
Re: sony stage in ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/28, 22:18:01 »
Hallo

Je kunt even proberen of die sony mp3 speler (welk model overigens?) zich aan het
mtp protocol houdt. Mijn Sansa mp3 klungeltje is ook op die manier te benaderen.
Het makkelijkst gaat dat met; Rhytmbox, zet even via; bewerken, Plugins een vinkje bij;
Draagbare spelers-MTP. Daarna inpluggen; klaar. (Werkt waarschijnlijk ook in Amarok, daar ook
via; plugins, een mtp player toevoegen)

Wat lager bij de grondwerk;
Je kan ook via Synaptic; mtpfs en mtp-tools installeren, de libmtp bibliotheek stond er
al op (9.04 ubuntu). Je kunt als root een mount mapje aanmaken; in een terminal;

sudo mkdir /media/Sansa (in jouw geval; neem Sony oid.)
mounten mediaplayer;
sudo mtpfs /media/Sansa
je kunt nu als root even kijken of je erbij kan;
sudo nautilus
en sleep wat mp3 bestanden heen en weer;

Werkt het voor jou mbv. Rhytmbox (of amarok) mooi en makkelijk; goto Groeten Gerrit

Werkt het daarmee niet; probeer de daaronder staande laagbijgrond test en meld dan
even als die test wel werkt. Omdat je evt. als gewone user die speler natuurlijk ook
wilt kunnen benaderen. Dat vergt nog enige extra entries en uit gemakzucht heb ik die
nog nagelaten cq. op mijn testbakkie niet uitgevoerd.

Groeten Gerrit



 
« Laatst bewerkt op: 2009/06/29, 08:35:42 door mrGee »
-- = >  simplify if you can   -- = >