Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Alle software verdwijnt na verwijderen printserver met sudo tasksel [OPGELOST]  (gelezen 1509 keer)

Gisteren wilde ik met het commando "sudo tasksel" mijn lamp-server verwijderen. Toen zag ik, tot mijn grote verbazing, dat er ook een mailserver en een printserver geistalleerd was. Die mailserver heb ik gisteren samen met mijn webserver verwijderd.
Vandaag wilde ik ook de printserver verwijderen en toen begon het systeem ineens alle software te verwijderen. Wat is er aan de hand en hoe kan ik het oplossen?
Graag jullie reactie.

Bij voorbaat dank,
Erik
« Laatst bewerkt op: 2010/01/03, 20:55:15 door Erik Braamhaar »

Re: Alle software verdwijnt na verwijderen printserver met sudo tasksel
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/03, 11:58:27 »
Installeer eens het pakket ubuntu-desktop opnieuw. Dit zou normaal alle standaard software moeten installeren.

Re: Alle software verdwijnt na verwijderen printserver met sudo tasksel
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/03, 11:59:58 »
Dat was ook het eerste wat mij te binnen schoot maar ik kan niet in synaptic of een ander installatieprogramma want ook die zijn verdwenen.

Re: Alle software verdwijnt na verwijderen printserver met sudo tasksel
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/03, 12:02:21 »
Dan met het volgende commando in de terminal:

sudo apt-get install ubuntu-desktop
Als de Gnome terminal niet werkt, kan dit ook in de recovery mode of met de toetsencombinatie ctrl+alt+f1.

Re: Alle software verdwijnt na verwijderen printserver met sudo tasksel
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/03, 13:26:17 »
Ik krijg de mededeling: "kon pakket ubuntu niet vinden" en als ik via recovery mode probeer in te loggen en te herstellen: " 0 packages can be found"  en " 0 updates are security updates".
Dus ik vrees het ergste...

Re: Alle software verdwijnt na verwijderen printserver met sudo tasksel
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/03, 13:55:00 »
Dan hebt ge waarschijnlijk een typfout gemaakt, let op het streepje tussen ubuntu en desktop.

Re: Alle software verdwijnt na verwijderen printserver met sudo tasksel
« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/03, 20:52:53 »
Na het commando "sudo apt-get install ubuntu-desktop" komt de mededeling: "niet voldane vereisten - try apt-get -f install" en na een reeks foutmeldingen vervolgens: "kan sommige archieven niet ophalen - try apt-get update of --fix-missing" maar ook dat werkt niet.
Ik heb met de live-cd mijn bestanden kunnen terugvinden, die gekopieert naar een andere schijf en vervolgens Ubuntu maar opnieuw ge-installeerd.
Alles werkt nu weer.
Bedankt voor je tips.