Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: stotterende beelden  (gelezen 1260 keer)

Offline yogiman

  • Lid
stotterende beelden
« Gepost op: 2012/08/06, 22:16:34 »
Ik heb vandaag mijn met ubuntu geinstalleerde desktop ontvangen, en ben er heel blij mee. Waar ik nu mee zit, is het streamen in firefox. In chromium werkt het wel, dus het ligt niet aan mijn pc.Het schokt om de paar seconden en de beeldkwaliteit laat te wensen over. Ik ben er al uren mee bezig, en krijg geen duidelijk advies via google.  Firefox wil ik als primaire browser behouden. Vlc heb ik al gedownload, maar ik weet niet hoe ik dit moet gebruiken bij de videos. Weet iemand raad?


[Mod edit: we kunnen het wel lezen, hoor  ;). Mocht je zelf problemen hebben met het lezen -dat kan- , zoek dan eens op gnome-mag in de repos. Of googlen op 'linux' en 'magnifier', dan vind je van alles. ]
« Laatst bewerkt op: 2012/08/06, 23:53:40 door asphyxia »

Re: stotterende beelden
« Reactie #1 Gepost op: 2012/08/06, 22:21:49 »
Het mag volgende keer best wel iets kleiner!

Heb je de gesloten driver geïnstalleerd via Systeeminstelingen --> Hardware Drivers ?
« Laatst bewerkt op: 2012/08/06, 23:54:07 door asphyxia »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: stotterende beelden
« Reactie #2 Gepost op: 2012/08/06, 23:14:40 »
Inderdaad kleiner graag. Gewoon niks veranderen aan de standaard-lettergrootte.

Doe dit eens, naast het vorige advies, dat ook goed is :
https://sites.google.com/site/computertip/geenbeeld#TOC-Slecht-beeld

Offline jan11000

  • Lid
Re: stotterende beelden
« Reactie #3 Gepost op: 2012/08/07, 06:14:57 »
Heb je  je driver geinstalleerd van je videokaart?
Welke videokaart heb je? Altijd een lijst van je hardware geven, dan krijg je meer hulp.

https://sites.google.com/site/computertip/multimedia
Zo heb ik  mijn codecs geinstalleerd, bij verkeerd of teveel kan nadelig zijn.
Controleer de plugins in firefox, hier ook niet teveel installeren.

Wat ben je aan het streamen, dan kunnen andere het ook proberen.

Offline yogiman

  • Lid
Re: stotterende beelden
« Reactie #4 Gepost op: 2012/08/07, 11:37:52 »
2D helpt in ieder geval niet. de gesloten driver kan ik niet vinden. en wat de videokaart aangaat, ik weet niet welke het is. ik ben vannacht verwoed aan het opruimen geweest van dozen en folders, en per ongeluk het boekje erbij weggegooid met specificaties over de laptop. ik heb de Desktop Small Bon Chic van Linuxcomputers. ik ga nu aan de slag met het multimedia voltooien.

Offline RikRik

  • Lid
Re: stotterende beelden
« Reactie #5 Gepost op: 2012/08/07, 12:10:42 »
2D helpt in ieder geval niet. de gesloten driver kan ik niet vinden. en wat de videokaart aangaat, ik weet niet welke het is. ik ben vannacht verwoed aan het opruimen geweest van dozen en folders, en per ongeluk het boekje erbij weggegooid met specificaties over de laptop. ik heb de Desktop Small Bon Chic van Linuxcomputers. ik ga nu aan de slag met het multimedia voltooien.

Ga naar de rechterbovenhoek, sterretje, en klik op systeeminstellingen, ga naar  extra stuurprogramma's, daar zou je de driver voor je videokaart moeten kunnen vinden.

Offline yogiman

  • Lid
Re: stotterende beelden
« Reactie #6 Gepost op: 2012/08/07, 12:17:41 »
 Niet-vrije multimedia-extra's voor Ubuntu zijn al geinstalleerd, en er zijn geen niet-vrije stuurprogrammas, dus daar hoef ik het ook niet te zoeken. de winkel heeft zń werk blijkbaar goed gedaan.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: stotterende beelden
« Reactie #7 Gepost op: 2012/08/07, 12:25:37 »
Als je je hardware inzichtelijk wilt hebben, kan dit heel snel (maar je moet het maar net weten).

Open een terminal (ingeven in de Dash), je komt nu op de commandline (vgl. met MS-DOS).
Geef hierin (achter de prompt) het commando sudo lshw -html > hardware.html (l=kleine letter L, copy/paste gebruiken gaat het makelijkst). Password ingeven (je ziet geen sterretjes of tekentjes, maar dat hoort zo), weer Enter en klaar. Je vindt nu in je Home-map een bestand met de naam hardware.html met alle info. Kan je dat hier eens posten?
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline RikRik

  • Lid
Re: stotterende beelden
« Reactie #8 Gepost op: 2012/08/07, 12:40:20 »
Heb je deze computer?
Hardware specificaties
Computer kast   Bon Chic Micro Tower Inwin BQ656 mITX, 80W
Aansluitingen voorkant   USB 1 x 2.0, Mic x1, Audio x 1
Moederbord   Asus AT5NM10T-I  Atom D525, SATA300, GLAN
Intern geheugen   Corsair 2x2GB, DDR3 SODIMM, PC10666, CL9
Hardeschijf SSD   OCZ SSD 2.5", 60GB, SATA300, Vertex Plus
Hardeschijf HDD (keuze ipv SSD)     Western Digital Harddisk 2.5" 500GB, SATA300, 5400rpm
DVD/CDROM   Lite-On DVD-/+/RAM DS-8A3S 8x/8x/6x Slimline
Maten   (W) 225 x (H) 76 x (D) 193 mm
http://linuxcomputers.nl/desktop-computers/49-desktop-small-computers-met-ubuntu.html

Voor streaming video heb je een redelijke internetverbinding nodig, de weergave kan onderbroken worden door het downloaden.
Misschien gaat het downloaden in firefox iets minder snel dan met Chrome

Offline yogiman

  • Lid
Re: stotterende beelden
« Reactie #9 Gepost op: 2012/08/07, 13:04:07 »
dus de processorsnelheid is niet hoog genoeg om videos onder firefox te draaien?

Re: stotterende beelden
« Reactie #10 Gepost op: 2012/08/07, 13:06:58 »
Nee, zoals Rik zegt: je internetverbinding.

Offline yogiman

  • Lid
Re: stotterende beelden
« Reactie #11 Gepost op: 2012/08/07, 13:24:12 »
ik heb dus 8.12 Mb/s, beduidend minder dan de 20mb waar ik voor betaal. Echter, op mijn windows laptop heb ik aldoor uitstekende kwaliteit youtube videos bekeken.

Offline RikRik

  • Lid
Re: stotterende beelden
« Reactie #12 Gepost op: 2012/08/07, 13:35:48 »
ik heb dus 8.12 Mb/s, beduidend minder dan de 20mb waar ik voor betaal. Echter, op mijn windows laptop heb ik aldoor uitstekende kwaliteit youtube videos bekeken.

Hier kan je heel goed je snelheid testen http://www.upc.nl/internet/snel_internet/speedtest/
Haal je hier niet de 20 mbps?

Offline yogiman

  • Lid
Re: stotterende beelden
« Reactie #13 Gepost op: 2012/08/07, 13:46:41 »
nee, ik zit hier op 8.22 mbps. ik keek zojuist naar Max Keiser op RT, en er was een verschil van 5 tot 10 seconden tussen het geluid en de lipbewegingen.

Re: stotterende beelden
« Reactie #14 Gepost op: 2012/08/07, 13:48:59 »
Het is sowieso moelijk om de volledige MBPS te halen, maakt niet uit waar je woont.

Offline yogiman

  • Lid
Re: stotterende beelden
« Reactie #15 Gepost op: 2012/08/07, 14:02:36 »
Dus wat ik zei, chromium doet het wel. Ik heb een licht vermoeden dat ubuntu en google een geheime relatie begonnen zijn.

Re: stotterende beelden
« Reactie #16 Gepost op: 2012/08/07, 14:30:17 »
Op jou PC wel ja :D

Offline yogiman

  • Lid
Re: stotterende beelden
« Reactie #17 Gepost op: 2012/08/07, 17:29:18 »
het kan trouwens niet met de internet snelheid te maken hebben, omdat het gaat om playback