Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Localhost permanent gebruiken  (gelezen 2502 keer)

Offline sveens

  • Lid
Localhost permanent gebruiken
« Gepost op: 2009/09/23, 16:18:03 »
Hoi,

Ik wil met Mysql een database maken en met  PHP  een formulier maken waarmee ik alles kan doen met de database, dus invoeren van nieuwe records, wijzigen, overzichten en zovoort. Ik heb LAMP al geinstalleerd. Gaande weg moet het natuurlijk een mooi formulier worden.

Ik wil het dus voor mijzelf gebruiken en alleen met localhost. Dat is toch niet gek? :-[



Re: Localhost permanent gebruiken
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/23, 16:30:27 »
Eh nee, dat is totaal niet gek, heel gebruikelijk zelfs ;)

Zolang Apache en consorten draait, zullen ze actief zijn op je eigen computer, dus zijn ze te bereiken via localhost. Je hoeft er dus geen enkele moeite voor te doen.

Offline sveens

  • Lid
Re: Localhost permanent gebruiken
« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/23, 19:04:23 »
Eh nee, dat is totaal niet gek, heel gebruikelijk zelfs ;)

Zolang Apache en consorten draait, zullen ze actief zijn op je eigen computer, dus zijn ze te bereiken via localhost. Je hoeft er dus geen enkele moeite voor te doen.

Bedankt Cumulus007,


Ik vraag of dat gek is omdat ik vaak in boeken lees dat localhost ideaal is om te testen voordat je de site publiekelijk maak. Ik wil localhost dus permanent gebruiken, de site gaat dus niet de lucht in.
« Laatst bewerkt op: 2009/09/23, 19:07:00 door sveens »

Offline Lars

  • Lid
    • Tuxplace.nl
Re: Localhost permanent gebruiken
« Reactie #3 Gepost op: 2009/09/23, 19:07:20 »
Mmm, PHP is idd wel een webscriptingtaal en dus niet bedoelt voor Offline gebruik. Maar het kan wel ja.

Maar wat is je vraag eigenlijk?

Re: Localhost permanent gebruiken
« Reactie #4 Gepost op: 2009/09/23, 19:07:47 »
Als je graag een website permanent op je eigen computer wil hosten voor eigen doeleinden, dan kan dat prima. het hoeft niet via het boekje, dat is slechts advies ;)

@Lars, dat is onzin. PHP werkt prima op servers die niet met het internet zijn verbonden.

Offline Lars

  • Lid
    • Tuxplace.nl
Re: Localhost permanent gebruiken
« Reactie #5 Gepost op: 2009/09/23, 19:12:31 »
Dat klopt, maar PHP is wel als web-programmeertaal bedoelt.

Offline Anco

  • Lid
Re: Localhost permanent gebruiken
« Reactie #6 Gepost op: 2009/09/23, 19:23:37 »
Dat klopt lars, maar hij heeft ook een server (apache) geinstaleerd. Dat je lokaal gebruikt doet dan niks af voor wat je er mee kan. Of handigste oplossing is voor wat hij wil bereiken weet ik niet. Weet niet wat zijn doel ermee is.
Maar ik zie geen technische belemmeringen om niet te doen.

Zelf heb ik er ook over nagedacht. Omdat mijn kennis van php +mysql beter was dan microsoft acces en database programma van open office om een database met behulp van php en mysql aan te leggen in plaats van daarmee.
Linux user #485563

Offline idefix

  • Lid
Re: Localhost permanent gebruiken
« Reactie #7 Gepost op: 2009/09/23, 19:51:57 »
PHP kan zelfs gebruikt worden om standalone programs te schrijven, maar dit terzijde.

wat de bedoeling is van Sveens, is duidelijk: hij wil een formulier maken waarmee hij records in een MySQL-database kan invoeren, wijzigen, verwijderen, of ganse tabellen tevoorschijn halen.
Hij kan dit natuurlijk allemaal ook in Mysql zelf doen, of er een python programmaatje voor schrijven, maar het is toch het mooist en gemakkelijkst als je het met een formulier kan doen met verschillende invoervelden. Als je handmatig in Mysql een record invoert, zoals bijvoorbeeld:
Citaat
INSERT INTO people VALUES ( "Jim", 45, 1.75, "2006-02-02 15:35:00" ), ( "Peggy", 6, 1.12, "2006-03-02 16:21:00" )
dan is een foutje snel gemaakt, met als gevolg dat je de ganse INSERT opnieuw moet ingeven. Een formulier waar je veld per veld kan ingeven, is dan veel handiger.
En dan is PHP inderdaad de meest voor de hand liggende keuze. PHP en MySQL vormen een zeer goed koppel.
Ook voor de weergave van een tabel (resultaat van een query), is een webpagina veel handiger. Dus ook hier weer PHP (in combinatie met HTML en wellicht ook CSS voor de opmaak)
Support bacteria. They're the only culture some people have.

Offline sveens

  • Lid
Re: Localhost permanent gebruiken
« Reactie #8 Gepost op: 2009/09/24, 09:48:20 »
PHP kan zelfs gebruikt worden om standalone programs te schrijven, maar dit terzijde.

wat de bedoeling is van Sveens, is duidelijk: hij wil een formulier maken waarmee hij records in een MySQL-database kan invoeren, wijzigen, verwijderen, of ganse tabellen tevoorschijn halen.

En dan is PHP inderdaad de meest voor de hand liggende keuze. PHP en MySQL vormen een zeer goed koppel.
Ook voor de weergave van een tabel (resultaat van een query), is een webpagina veel handiger. Dus ook hier weer PHP (in combinatie met HTML en wellicht ook CSS voor de opmaak)


Bedankt voor jullie reacties. :)

Wat idefix schrijft zo bedoel ik het ook.

Waarom kies ik voor deze oplossing?

1. Met HTML, CSS, PHP en ventueel Javascript kan je mooie webpagina 's en formulieren maken.
Dat vind ik leuk om te doen.

2. Ik heb geen zin om een onderwerp te verzinnen voor een website die niet relevant is voor mijn bezoekers. Als ik het al zou doen (de site publiekelijk maken) dan moet het wel iets toevoegen aan informatie. Mijn doel is het maken van een database met een pure prive inhoud.

3. Ik wil natuurlijk ervaring opdoen en veel leren over bovenstaande ontwerpen. Het bedrijfsleven snakt naar dit soort kennis, dus misschien.....

Wat is trouwens een andere mogelijkheid om zoiets te maken, dus welke programmeer omgeving zou ik dan het beste kunnen gebruiken? (dus niet met office database of iets dergelijks)? ???





Offline idefix

  • Lid
Re: Localhost permanent gebruiken
« Reactie #9 Gepost op: 2009/09/24, 10:47:08 »
Hallo Sveens,

ik ben momenteel ook een database-programma aan het maken. Ik gebruik geen MySQL, omdat dat te zwaar is voor hetgeen ik nodig heb. Ik gebruik SQLite. (http://www.sqlite.org/. Zeer klein, snel en betrouwbaar. Ik maak mijn interface (hetgeen jij doet via een web-pagina) met een C-programma, in de terminal. Je kan dit ook met Python doen. Python en SQLite kunnen heel goed met elkaar overweg.
« Laatst bewerkt op: 2009/09/24, 10:57:41 door idefix »
Support bacteria. They're the only culture some people have.

Offline Lars

  • Lid
    • Tuxplace.nl
Re: Localhost permanent gebruiken
« Reactie #10 Gepost op: 2009/09/24, 16:18:50 »
Als programmeer omgeving kun je gewoon Emacs, of gedit gebruiken :p

Onder Windows is Notepad++ ook een goede.

Re: Localhost permanent gebruiken
« Reactie #11 Gepost op: 2009/09/24, 17:07:22 »
Als programmeeromgeving kun je prima Gedit gebruiken (Toepassingen -> Hulpmiddelen -> Tekst-editor) ;)