Hoi kamelot,
Ik heb
deze howto gewoon gevolgd en in m'n config.wtf de regel
SET gxApi "OpenGL toegevoegd. Vervolgens ook in m'n windowsregister de regel
GL_ARB_vertex_buffer_object geadd, wat hem al zeker vloeiender laat draaien. Heb hierna nog allerlei mogelijke settings uitgeprobeerd, ook in DirectX modes, maar ik haal helaas niet dezelfde performance als in windows.
Wat betreft meerdere spelers/objecten in het spel. Ik ken dit vanuit Quake4, het kan inderdaad de boel doen laten haperen. Echter, toen ik WoW voor het eerst in Windows had gedraaid merkte ik hier helemaal niks van. Ik was ook ontzettend verbaasd over hoe vloeiend het allemaal liep. En ja, je bent daar dan zo lekker mee gemaakt en dan hoop je natuurlijk dezelfde performance te krijgen in Wine.
Wat betreft Compiz, ik draai momenteel Xubuntu zonder Compiz, dus daar kan het niet aan liggen. Ook heb ik m'n compositor uitgeschakeld, maar dat maakt helaas ook geen verschil.
Alleen wanneer ik m'n draw distance helemaal terug schuif draait hij wat beter, maar nog steeds niet beter als in Windows met alles voluit ingesteld.
Ik zit verder zelf op Darkmoon Faire en het is daar zeer rustig.
edit:Ik zal nog is wat rond googlen voor wat nog mogelijk is. Misschien dat hij beter draait in Cedega. Of misschien moet ik maar gewoon accepteren dat het spel niet voor Linux gemaakt is. Momenteel zit ik al helemaal in dubio, want het multibooten gaat fout. Ik heb van het weekend Windows weer opnieuw geïnstalleerd en vervolgens Ubuntu 8.04, maar kan Windows nu niet meer opstarten. Krijg namelijk een BSOD.
Ik heb dit op m'n vorige pc ook al eens zo gehad en bleef dit elke keer, na elke installatie weer krijgen... Het lijkt er dus op dat ik een keuze moet gaan maken tussen Windows of Ubuntu.