Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Citrix  (gelezen 6882 keer)

[opgelost] Citrix
« Gepost op: 2008/02/16, 21:57:55 »
L.S.

Ik probeer Citrix aan de praat te krijgen onder Ubuntu in Firefox. Ik heb hiervoor een Client gedownload (Linuxx86), maar nu krijg ik de foutmelding: 'you have not chosen to trust "Add Trust External CA Root", the isuer of the server's security certificate'. Iemand een idee wat er looskan  zijn dat ik niet verder kom?

gegroet,
mrt
« Laatst bewerkt op: 2009/04/12, 19:32:10 door Plotinus »
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Citrix
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/16, 22:08:47 »
RDP client for Windows NT/2000 Terminal Server
rdesktop is an open source client for Windows NT/2000 Terminal Server, capable
of natively speaking its Remote Desktop Protocol (RDP) in order to present
the user's NT/2000 desktop. Unlike Citrix ICA, no server extensions are
required.
Is dat misschien meer wat je zoekt? Zit in Synaptic, of sla ik de plank nu helemaal mis?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Citrix
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/16, 22:09:09 »
Is wel een certificaat voor... Je hebt toch wel een 32 bits Firefox en 32 bits versie van Ubuntu?
Vraag een collega wel even of hij hierop wil reageren...

Citrix
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/16, 22:33:30 »
Beste Maarten,

Ik weet niet of ik een 32 bits Firefox en een 32 bits versie van Ubuntu heb en weet ook niet hoe dit te controleren, maar gezien de leeftijd van mijn machine (5 jaar) vermoed ik dat het geen 64 bits kan zijn.
Onder Windows werkt Citrix  als een speer en heb ik ook gewoon de bovenste cliënt in het rijtje  gedownload en geïnstalleerd. Onder Linux natuurlijk net weer wat anders en wat minder ervaring mee. En op het bedrijf weten ze ook niet hoe het onder Linux werkt. We zoeken voort.

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Citrix
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/17, 15:45:28 »
Hoi Mrt,

IK heb hier 2 32-bits machines staan, een desktop met dual-boot en een oude laptop en op beide heb ik gewoon de linuxversie van Citrix geinstalleerd en in beide gevallen zonder enig probleem. De oplossing van Gijsbert kan ik niet plaatsen, maar ik zal eens kijken wat ik precies gedaan heb.
Via mijn baas (het Min. LNV) heb ik dit bestand gedownload "linuxx86.tar.gz" , geinstalleerd en geen probleem tegen gekomen. Dat gold voor Feisty en ook voor Gutsy (2x)

Groet'n,  Erik
Nobody expects the Spanish Inquisition! Oh lay!   :-)

Citrix
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/17, 21:28:51 »
Dag Erik,

Dank voor het aanbod, maar ik heb het betreffende programma al gedownload en geïnstalleerd. Ik krijg echter een foutmelding die volgens mij samenhangt met de installatie van een veiligheid-certificaat. Waar en hoe ik dat kan doen is en blijft me vooralsnog onduidelijk. We zoeken echter voort.

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline ahbart

  • Lid
Citrix
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/27, 00:35:39 »
Ik weet niet of je het inmiddels al opgelost hebt, maar ik vond een goede handleiding inclusief certificaten zaken onder de volgende link:
http://skarh.wordpress.com/2008/05/20/how-to-citrix-on-ubuntu/
Bart

Citrix
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/27, 20:58:17 »
Zeer bedankt voor deze link! Ik ben meteen aan de slag gegaan, en heb de certificaten geïmporteerd,óók het certificaat dat door mijn werk wordt geleverd.

Ik kan inloggen op mijn werk, maar als ik een toepassing probeer te openen lrijg ik een foutmelding: "you hav not chosen to trust , SSL error 61".

Onder FF3 kan ik de certificaten bekijken, maar  het certificaat kan ik niet bewerken.

Ik heb al gezocht op de Citrix-website, zonder succes.

Edit: Probleem opgelost: het certificaat van mijn werk had ik als root in de juiste directory gezet; als gebruiker kon ik het niet benaderen, dus ik moest de rechten aanpassen.

Nogmaals dank voor de link. Wéér een reden minder om Windows te gebruiken!

Citrix
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/27, 23:39:49 »
WAARSCHUWING

Op beide computers waar ik bovengenoemde tips volgde, kreeg ik bij inloggen (ik kon niet meer inloggen) de volgende foutmelding

"Uw bestand $HOME.dmrc heeft onjuiste toegangsrechten en wordt niet gebruikt. Hierdoor wordt de standaardsessie en -taal niet opgeslagen. Het bestand moet eigendom zijn van de gebruiker en moet de toegangsrechten: 644 hebben. De $HOME map moet eigendom zijn van de gebruiker en mag niet beschrijfbaar zijn door anderer gebruikers.

Het kostte me bijzonder veel hoofdbrekens om het op te lossen; verschillende threads in dit en andere fora.

Uiteindelijk de oplossing:

Code:

sudo chown myusername /home/myusername
sudo chgrp myusername /home/myusername

Oef, dat was schrikken!