Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Betrokkenheid bij de raad  (gelezen 2794 keer)

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Betrokkenheid bij de raad
« Gepost op: 2011/07/25, 17:20:09 »
Ik keek net even op de Launchpad-groep Ubuntu Nederland stemgerechtigden en zag dat er 44 leden zijn. Dit betekent dat we ongeveer 44 mensen hebben die actief bijdragen aan Ubuntu NL. De meeste volgens mij via 1 van de teams. Of sommigen hebben ooit een tijd actief bijgedragen.

We hebben nu een tijdje zo'n gemeenschapsraad en -leiding, en daar kan ook aan bijgedragen worden. Er waren destijds misschien maar 44 mensen die hiervoor in aanmerking kwamen, en mochten kiezen. Maar iedereen kan nog steeds bijdragen aan deze raad. En daar hoef je nog niet eens stemrecht voor te hebben. Ten eerste is er twee keer per maand een vergadering op IRC, de 10e en de 24e. En daarnaast verloopt de rest van hun communicatie via een openbare mailinglijst. Zelf ben ik daar (als niet raadslid) ook op geabonneerd, maar ik zie eigenlijk alleen maar mailtjes van de raadsleden zelf voorbij komen. Op de vergadering mogen tijdens het eerste deel alleen de raadsleden spreken zodat er snel beslissingen genomen kunnen worden zonder dat het een rommeltje wordt. Maar op de mailinglijst mag iedereen zijn of haar input leveren. Zo kun je bijvoorbeeld al een agenda-punt bespreken of zelf een punt aandragen.

Dit bericht schrijf ik nu omdat ik het belangrijk vind dat iedereen een beetje op de hoogte is van wat er zo'n beetje speelt binnen onze LoCo. Ik begrijp wel dat de meeste mensen niet alles gaan bij zitten houden. Maar een paar extra koppen die in gaten houdt wat die raad allemaal uitspookt kan geen kwaad toch ;). Verder worden nieuwe ideeën via deze weg denk ik ook veel beter en sneller opgepakt.


Abonneren op de mailinglijst en het archief bekijken kan hier: http://lists.ubuntu-nl.org/listinfo/gemeenschapsraad
Meer info over de raad: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Gemeenschapsraad
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Betrokkenheid bij de raad
« Reactie #1 Gepost op: 2011/07/25, 17:24:17 »
Een hele grote pluim voor de schrijver: +1

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Betrokkenheid bij de raad
« Reactie #2 Gepost op: 2011/07/28, 12:38:29 »
Aan het aantal reacties te zien speelt dit gewoon niet bij de mensen die hier komen. Jammer, maar dat is nou eenmaal zo.

Laters..
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Tom

  • Lid
Re: Betrokkenheid bij de raad
« Reactie #3 Gepost op: 2011/07/28, 12:42:11 »
Ik heb mij toch opgegeven voor de mailing.list. ;)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Betrokkenheid bij de raad
« Reactie #4 Gepost op: 2011/07/28, 12:43:42 »
Ik hou zelf totaal niet van mailinglists, dus abonneer me er liever niet op. Ben alleen geabonneerd op de E17 Localization-mailinglist, maar dat is verplicht als je daar vertaler bent. Daarom dat ik dus deze ook links laat liggen.
Wel vind ik dat je een mooie uitleg hebt gegeven :)

Offline Brumm3l

  • Lid
Re: Betrokkenheid bij de raad
« Reactie #5 Gepost op: 2011/07/28, 13:01:30 »
Ik heb me eerder deze week, zonder deze oproep gezien te hebben overigens, aangemeld voor de mailinglist. Die wacht op dit moment nog op goedkeuring, volgens mij. Misschien dat de oproep, door een veelheid aan draden op het forum aan de aandacht ontschoten is, daar komt nog bij dat het (waarschijnlijk door de vakantietijd) ook rustiger is dan anders.

Ik sluit me van harte aan bij je oproep.

Re: Betrokkenheid bij de raad
« Reactie #6 Gepost op: 2011/07/28, 19:12:43 »
Ik sluit me -qua melding- aan bij Brumm3l: aangemeld voor de mailing list, maar nog niets gehoord over acceptatie. Nu gaan die mailtjes, volgens de lijstpagina zelf richting Sense.

Offline Tom

  • Lid
Re: Betrokkenheid bij de raad
« Reactie #7 Gepost op: 2011/07/28, 19:28:07 »
Heb wel een mail terug bekomen en daar stond een regel in die ik in het antwoord bericht moest plakken ,met de nadruk dat het enkel en alleen die regel mocht zijn.
Gedaan en verder ook nog niks gehoord ,maar ja het is vakantie tijd. ;)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Betrokkenheid bij de raad
« Reactie #8 Gepost op: 2011/07/28, 20:06:02 »
Ik sta ook op de mailinglist,zie wel een mailtje verschijnen. ;)
Kubuntu 20.04

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Betrokkenheid bij de raad
« Reactie #9 Gepost op: 2011/07/28, 20:41:48 »
Helaas tref ik in mijn mail niets aan omtrent jullie aanmeldingen, zodat ik de boel kan bevestigen. ik zal er achteraan gaan.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Betrokkenheid bij de raad
« Reactie #10 Gepost op: 2011/07/29, 10:06:58 »
Leden zijn toegevoegd aan de mailinglist van de raad. Alleen die een met bekend emailadres. leden met afdgeschermde emailadressen kunnen mij mailen/pm'en.

Offline Brumm3l

  • Lid
Re: Betrokkenheid bij de raad
« Reactie #11 Gepost op: 2011/07/29, 10:11:26 »
Zou ik daarvan een melding gekregen moeten hebben, leoquant? Of is het nu afwachten op het eerste bericht?

Edit: ik zie net dat ik op een ander mailadres het bericht heb gekregen, bedankt!
« Laatst bewerkt op: 2011/07/29, 10:24:44 door Brumm3l »

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Betrokkenheid bij de raad
« Reactie #12 Gepost op: 2011/07/29, 11:58:51 »
Leden zijn toegevoegd aan de mailinglist van de raad. Alleen die een met bekend emailadres. leden met afdgeschermde emailadressen kunnen mij mailen/pm'en.

laat maar iedereen is toegevoegd.

Offline Tom

  • Lid
Re: Betrokkenheid bij de raad
« Reactie #13 Gepost op: 2011/07/29, 13:53:01 »
leoquant; hartstikke bedankt voor de moeite. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Betrokkenheid bij de raad
« Reactie #14 Gepost op: 2011/07/29, 14:39:24 »
leoquant; hartstikke bedankt voor de moeite. :)

jij bedankt voor het aanmelden.