Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Klonen van harde schijf  (gelezen 1109 keer)

Klonen van harde schijf
« Gepost op: 2013/04/09, 19:38:33 »
Hallo,

Ik heb op dit ogenblik lubuntu, ubuntu studio, ubuntu en linux mint + fedora & Centos op een pc staan naast een windows. Dit stond op een harde schijf van 1TB. Ik heb nu alles staan op een schijf van 2TB in dezelfde proporties maw de partities zijn verdubbeld. Blijkbaar is het dan heel goed mogelijk dat de linux partities niet meer wilen booten, zoals ik alvast zie bij Lubuntu. Is dit logisch en is er iemand die een pagina weet hoe ik dat weer in orde zou kunnen brengen? De oplossing stond in het softwareprogramma wat ik gebruikt heb maar ik dacht eerlijk gezegd dat dat wel zou meevallen :-[ dus ik heb dat niet meer staan al weet ik wel dat het via een live cd was...
Ik kan ze ook herinstalleren maar ik wilde het eerst zo eens proberen, tot nu toe heb ik niets gevonden...

Iemand een idee hoe die ubuntu-achtigen terug aan de praat te krijgen zijn?

Alvast bedankt


.
« Reactie #2 Gepost op: 2013/04/09, 23:13:06 »
.
« Laatst bewerkt op: 2015/04/23, 12:19:52 door Max Null »

Re: Klonen van harde schijf
« Reactie #3 Gepost op: 2013/04/10, 21:07:01 »
Ivo,

Bedankt voor de tip! Zeker interessant om eens uit te proberen.

MaxNull

ik heb uw tip eens uitgevoerd maar toch alleen voorlopig merk ik dat Linux Mint opstart van de linux partities,dit naast die van Windows. Ik heb dan maar via de linux partities alle data op een externe schijf gezet en zal nu die linux-partities herinstalleren met misschien andere linux distro's erop:
Ik heb dus besloten om ze toch opnieuw te installeren: Ik zat met fouten in lubuntu, ubuntu studio en linux mint, misschien dat het zo weer in orde komt?