Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Microsoft Has Joined the Linux Foundation (No, Really!)  (gelezen 1081 keer)


Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Microsoft Has Joined the Linux Foundation (No, Really!)
« Reactie #1 Gepost op: 2016/11/16, 18:15:20 »
Ze moeten wel.... De ontwikkeling binnen Linux gaat zo hard, dat kan Microsoft gewoon niet bijhouden.

Ik voorspel: binnen tien jaar heeft Windows een Linuxkernel.  =D

Re: Microsoft Has Joined the Linux Foundation (No, Really!)
« Reactie #2 Gepost op: 2016/11/16, 18:38:28 »
Ik voorspel: binnen tien jaar heeft Windows een Linuxkernel.  =D

Dat had al lang moeten zijn; ik begrijp echt niet dat ze per se dat vermaledijde ding Windows (met registry)  in leven willen houden. Alleen al de kosten van dat is niet te harden.
Beter Open Source gaan met een Kernel , en afstappen van dat schamele fietsje W3.1 (je vindt nog sporen ervan in W10) .

Maar het is allemaal verleden tijd; wil de CEO van µSoft niet, de mensen wel en daarom: Ubuntu enzovoort.
 
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline HWE64

  • Lid
Re: Microsoft Has Joined the Linux Foundation (No, Really!)
« Reactie #3 Gepost op: 2016/11/16, 20:03:33 »

Maar het is allemaal verleden tijd; wil de CEO van µSoft niet, de mensen wel en daarom: Ubuntu enzovoort.
Ik weet niet of je blij moet zijn want met al deze mensen haal je ook veel onveiligheid binnen. Nu zitten ze bijna allemaal op W10 te fröbelen. Wij hebben gelukkig een gecontroleerd software centrum.
Henk
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Microsoft Has Joined the Linux Foundation (No, Really!)
« Reactie #4 Gepost op: 2016/11/18, 15:51:04 »
Ik weet niet of je blij moet zijn want met al deze mensen haal je ook veel onveiligheid binnen. Nu zitten ze bijna allemaal op W10 te fröbelen. Wij hebben gelukkig een gecontroleerd software centrum.
Henk

dat blijven we grotendeels wel houden hoor  ;) sterker nog ik denk dat wat dat betreft het alleen maar beter gaat worden. betere software-repositories etc.
het aantal lekken wat word gevonden blijft hetzelfde, hoe snel deze gerepareerd worden blijft ook hetzelfde of word beter.
wat ik alleen wel denk is dat als er zo'n lek naar buiten komt als dirtycow (https://www.youtube.com/watch?v=CQcgz43MEZg) of shellshock, dat daar een stuk meer misbruik van gemaakt gaat worden dan nu het geval is. dus eigenlijk komt het er op neer dat het alleen maar belangrijker word dat je je updates binnenhaalt.

Mooiste vind ik nog wel ana dit nieuws dat toen ik bij de fontys kwam hard van de daken werd geroepen: "Linux?! echt niet! dat gaat nooooooit wat worden! "
ze hadden er niet verder naast kunnen zitten ;)
« Laatst bewerkt op: 2016/11/18, 15:53:45 door niekn »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Microsoft Has Joined the Linux Foundation (No, Really!)
« Reactie #5 Gepost op: 2016/11/18, 16:03:14 »
Mooiste vind ik nog wel ana dit nieuws dat toen ik bij de fontys kwam hard van de daken werd geroepen: "Linux?! echt niet! dat gaat nooooooit wat worden! "
ze hadden er niet verder naast kunnen zitten ;)
Dat doet me hieraan denken: http://elections.huffingtonpost.com/2016/forecast/president
 =D

Re: Microsoft Has Joined the Linux Foundation (No, Really!)
« Reactie #6 Gepost op: 2016/11/18, 16:27:14 »
MS draagt inmiddels al bij aan Linux.
https://tweakers.net/nieuws/117977/microsoft-wordt-betalend-lid-van-linux-foundation.html?showReaction=9267513#r_9267513

Overigens verwacht ik dat het er over een paar jaar kompleet anders zal uitzien. MS zet vol in op Azure.
Het hele 'desktop met Windows' verhaal zal er kompleet anders uitzien binnen afzienbare tijd.